3.trimester= søvnløs?

bibbi

Blir kjent med forumet
Den siste uka har jeg kanskje fått 2,3 timers søvn hver natt. Gruer meg til å legge meg om kvelden fordi jeg vet jeg ikke kommer til å få sove...
Neste dag føles det som jeg har vært på den fyllekula. Klarer ikke sove midt på lyse dagen heller.
Med en gang hodet treffer puta blir jeg lys våken... tenker på fødselen, babyen beveger seg så det gjør vondt og samboeren har selvfølgelig fått en tendens til å snorke de siste månedene.

Ender med at jeg står opp og ser i taket... noen andre som ikke får besøk av sovefeen? :/
 
Har vært plaget med det lenge. Ligger gjerne våken 2-3 timer om jeg våkner midt på natta.... Så glad jeg ikke har gjort det i natt.... Skal på jobb nå og deilig å føle en har sovet ca nok for en gangs skyld...
 
Tenker forresten ikke mye på fødselen eller noe sånn, får liksom bare ikke sove....
 
Vært sånn en måneds tid.. slitsom. Ikke hver eneste natt, heldigvis! Men ofte nok til at jeg helst ikke planlegger noe dagen etter. Får som regel til å sove om dagen hvis jeg legger meg inn på soverommet med rullegardina nede :)
 
Ikke mye søvn her heller gitt. Mange timer våken om natten, og kan gjerne ta en lur midt på dagen men da regner jeg i alle fall med at jeg ikke får sove neste natt. Er vel bare kroppene våre som gjør seg klare til mindre søvn når de små gullene våre kommer :)
 
Har vært plaget med det lenge. Ligger gjerne våken 2-3 timer om jeg våkner midt på natta.... Så glad jeg ikke har gjort det i natt.... Skal på jobb nå og deilig å føle en har sovet ca nok for en gangs skyld...

Huff. Jeg er ihvertfall sykemeldt så slipper å bekymre meg for at jeg skal på jobb i tillegg. Selv om jeg av og til skulle ønske det.. da er jeg ihvertfall utslitt når kvelden kommer:)
 
Vært sånn en måneds tid.. slitsom. Ikke hver eneste natt, heldigvis! Men ofte nok til at jeg helst ikke planlegger noe dagen etter. Får som regel til å sove om dagen hvis jeg legger meg inn på soverommet med rullegardina nede :)


Tror jeg må kjøpe meg lystette rullegardiner... :)
 
Ikke mye søvn her heller gitt. Mange timer våken om natten, og kan gjerne ta en lur midt på dagen men da regner jeg i alle fall med at jeg ikke får sove neste natt. Er vel bare kroppene våre som gjør seg klare til mindre søvn når de små gullene våre kommer :)


Skjønner ikke vitsen med at man skal ligge å glo i taket flere uker før man får baby..dårlig planlagt fra naturen sin side...:p
 
Skjønner ikke vitsen med at man skal ligge å glo i taket flere uker før man får baby..dårlig planlagt fra naturen sin side...:p
Enig! Hadde vel vært lurere om vi fikk sove så mye som mulig før de søte små kommer ;) hehe!
 
Mye trøtt her også, sykemeldt så har heldigvis ikke jobben å tenke på. Sover dårlig værker i kroppen og må opp å tisse anna hver time.. huff.. Gleder meg til å få sove en hel natt uten å våkne ( kan vel sikkert bli en stund til) men kommer i allefall til å sove bedre etter frøkna kommer ut :)
 
Sovet dårlig i natt. Når jeg la meg i går føltes det ut som jeg akkurat var kommet hjem fra ei travel kveldsvakt. Kroppen var på høygir og klarte ikke slappe av.... 9 timer etter jeg var ferdig på dagvakta som var ganske stressende.....
 
Høres ut som et kjent fenomen, ja.

Verste er å stå opp om morgen og føle seg helt ødelagt etter den søvnløse natten
 
Dårlig søvn ja, løper på do anna hver time også sliter jeg med symfysen og at magemusklene er stive. Finner ikke en god posisjon og vondt å snu på seg.
 
Målte blodtrykk og puls når jeg kom på jobb på morraen. Blodtrykket var litt høyere enn vanlig. Puls skriver di jo ikke på helsekortet, men ca 90 uten å ha gjort noe sier jo det er litt stress i kroppen min....
 
Sliter med halsbrann og den gir seg normalt ikke før om morgenen... Er heldigvis 50% sykemeldt slik at jeg får sovet litt lenger...
 
Back
Topp