3.svangerskapskontroll

sas

Gift med forumet
I dag var jeg til min tredje svangerskapskontroll. Og til min store glede ville han høre om vi kunne høre barnets hjertelyd [:)] Og det gjorde han selv om jeg kun hørte det veldig svakt. Jeg hørte min egen puls, og jeg hørte barnets utrolig svakt, men det banket iallefall [:)]
Han sa det var mest vanlig at man hørte det veldig sterkt fra uke 20.
Så spurte jeg legen om den vekten de har på legekontoret er korrekt  da min vekt og vekten på jobben viser helt andre tall. Han kunne jo ikke si for sikkert om vekten deres var hundre prosent da. Grunnen til at jeg spurte er fordi da jeg veide meg i går klokken 14.00 var jeg 56 kg...men hos legen i dag var jeg 60 kg!!!!!! begge er digitale. Når jeg har brukt vekten min før og dobbelt sjekket med en vekt på jobben har de vært helt like. Ja ja...men hvis jeg er 60 kg nå er jeg mye tyngre enn jeg var da jeg gikk svanger sist og var like langt på vei. Gikk jo bare opp til 65 kg totalt sist. jada, man blir gammel gitt og tykkere.
 Nå skal jeg på UL 8 mai så jeg skal ikke til legen igjen før i juni.

60 kilo er da ikke mye[:)] jeg har alltid liggi på mellom 50 og 54kg... men da jeg begynte å trene gikk jeg opp til 56kg mens nå ligger jeg på mellom 60 og 61 gikk opp fra 56 til det da jeg ble gravid... det er ikke så ille synes jeg.. men håper ikke jeg blir skikkelig feit da.. trene så da holder jeg formen hehe

ORIGINAL: Oktober07

Så morro og høre barnets hjertelyd... [:D][:D]

Om du har veid deg hjemme og på jobben og de viser likt, så er det tilfeldig... Nesten ingen vekter viser likt, og det er vanlig å variere også på den samme vekten fra dag til dag og fra dag til kveld og omvendt... Det kommer hele tiden ann på hva du spiser og drikker i løpet av døgnet... Det er derfor vi som har slanket oss ikke "for lov" å gå på vekta mer en en gang i uken.... Regner med det samme gjelder selv om du er normalvektig...
'

helt enig med deg, legen sa også det at man skal ha en fast vekt å veie seg ettersom alle viser forskjellig og etter hva man spiser å da pleier man å velge mellom den hos jordmor eller hos legen[:)]

Back
Topp