3 spm til dere litt mer erfarne..

FirstTime

Elsker forumet
Heluen babbes!

3 smp:

1 Sover dere med ammmeinnlegg? er så redd for få infeksjon jeg så prøver jo lufte de så mye som mulig, men har jo funnet ut det ikke er lett tviholde på hånkle og lingnee om natten...renner av meg MYE! Har vel overdreven melkeproduksjon. Jordmødrene lo litt av meg mens de også sa NEINEI da jeg første gang fikk utleveret pumpe..satt en time per gang jeg..[8|][8|] skulle vist sitte fra ti til femten minutter bare...hihi..

2 Hvor lenge svetter jeg som en gris?? er KLISSVÅT av svette mo natten..vet jo det er normalt svette etter fødsel men hvor lenge må jeg regne meg dette??

3 Holder dere bebis opp for raping hver gang den har ammet? lenge? Juliana raper vel bare hver tredje gang eller noe..går vel med henne i fem til ti minutter før jeg legger henne (hvis hun sovner etter melk) Fikk jo rimelig bra opplæring på intensiven på ullevål men må jo si att med ca femten pleiere på en uke fikk jeg flere beskjed hva som var riktig og ikke...også dette med raping.om det er nødvendig gå med de og dulke de til de raper...

Ja, alt dette lurer jeg også på! Fint du spør! Håper noen kan svare. Her renner det melk som en fontene! Jeg sover på en håndduk om natta, men det går gjennom likevel. Prøvde å ha tisselaken under, men det ble så klamt at jeg svetta ENDA mer enn før, så jeg slutta med det igjen. Får heller vaske litt ekstra sengetøy - Vaskemaskina går jo uavbrutt uansett. [:D]

Men på dagtid har jeg noe smart til puppene mine: Brystskjold. Det er noen sånne kopper med luftehull øverst, som man kan ha under bh-en. De samler opp melka, og så er det bare å tømme dem etter hvert. Og huske å ikke bøye seg framover, for da renner melka ut gjennom luftehullene  ... [8|] [:D] Jeg tømmer melka over i tåteflaske etter hvert, og har i fryseren i tilfelle vi får bruk for det senere.

1 Sover dere med ammmeinnlegg?
Jeg har sovet med ammainnlegg hele tiden fordi jeg har lekket sånn og vært så sår at all forsiktig gnissing med dyne/nattøy har vært helt j.... Men tror det er lurt å la de lufte ja, har lest det ett eller annet sted. Jeg har hatt betennelse og har nå trøske, så kanskje du bør lufte de på natten ja. Tenkte jeg skulle prøve å sove uten noe i natt. Er ikke sår lengre, ikke sånn jeg var, så da er det lettere.

2 Hvor lenge svetter jeg som en gris??
Å som jeg svetet de første ukene. Er litt bedre nå synes jeg faktisk. Tror disse seks ukene, barseltiden, er satt av til intensiv svetting... [8|] Jeg kunne våkne kliss våt, svetten rant fra pannen. Selv disse dagene det har vært så varmt har jeg ikke svettet sånn. Kanskje det gir deg et lite håp om at det blir bedre? Håper det i allefall er litt på retur her. Ikke noe gøy i være så svett.

3 Holder dere bebis opp for raping hver gang den har ammet?
Nå ammer jeg ikke da, har en liten pause... Men jeg tror jeg prøvet å få henne opp på skulderen til å rape nesten hver gang. Nå som hun også får MME så er det viktig å få henne til å rape så da blir det gjerne 2-3 pauser ved mating. Det hender ofte hun sovner der på skulderen og ikke får til noen rap. Blir jo så søvnige etter mat. Om det er nødvendig....? Tror det kan være en fordel... [8|] hmm... er ikke sikker her. Morsmelken er ikke så tøff for magen som MME, så jeg vet ikke jeg. Kanskje noen andre vet...

Nå har ikke jeg særlig mer erfaring enn deg da, men jeg svarer for det jeg [;)]

1 - jeg ligger med ammeinnlegg, for jeg lekker så sinnsykt!!!Kan samle opp mellom 25 og 50 ml mens jeg ammer....[:-]

2 - ja, den svettinga...-svetter som en gris selv!!!Regner med at det kommer jeg nok til å gjøre en stund til..[&:]

3- og når det gjelder raping, så prøver jeg å få han til å rape etter hver gang, men det er ikke alltid han raper...-han svelger mest sannsynligvis ikke så mye luft da, tror jeg..-for han har ikke hatt noe særlig luftsmerter ennå (bank i bordet!!!)...- også er han veldig flink til å prmpe, så han får det vel ut den veien han da.. [;)]

Back
Topp