+3 på Leocytter...

Det kan vere det, 3+ er fullt utslag på leukocytter. Hadde du utslag på nitritt? ville ringt legen om du tok stiksen selv:) hilsen sykepleier

Jeg hadde GBS forrige svangerskap. Hadde sånne utslag hele tiden da. Ville sjekket det ut!

Nei. Hadde 4+ sist.
Prøven må sendes til dyrkning for å påvise infeksjon.
Husk å ta urinprøven riktig, kan lese om d på nettet.
Mest sannsynlig bare utflod som er kommet med i urinen.

Men selvfølgelig så kan det være uvi, men d trenger ikke bety det :-)

Jeg hadde +3 og hatt det jevnt ei stund. Ingen utslag på annet eller tegn på uvi. Hadde en liten misstanke om en skjult soppinfeksjon. Tok en canestentablett og ingen utslag etterpå :)

Hatt utslag på leukocytter flere ganger, bare vært forurensning:)

Jeg kom på nå at jeg hadde +2, så de sendte det til dyrkning. Var bare grumsete urin i mitt tilfelle. Neste prøve var helt fin.

Kan være.
Men som oftest er det vel bare "forurensning" som de så fint kaller det :)

Tok prøven hos jordmor. Ble sendt videre til legen for videre dyrking testing av ny urin. Fortsatt +3, men ingen symptomer på uvi så ble ikke satt på antibiotika. Jeg hadde en liten blødning på fredag, eller ihvertfall noe rødt på papiret hele dagen, så mulig det er noe rart i gjerde.... Blodtrykket var skyhøyt, normalt ligger det på rundt 80/55, nå lå det på 120/80!!! Hva kan dette være?

Hatt utslag på leukocytter flere ganger, bare vært forurensning:)
Jeg kom på nå at jeg hadde +2, så de sendte det til dyrkning. Var bare grumsete urin i mitt tilfelle. Neste prøve var helt fin.
Kan være.
Men som oftest er det vel bare "forurensning" som de så fint kaller det :)
Tok å testet to forskjellige prøver, og skikkelig vasket etc før jwg tok den hjemme ;) like begge to...

Tok prøven hos jordmor. Ble sendt videre til legen for videre dyrking testing av ny urin. Fortsatt +3, men ingen symptomer på uvi så ble ikke satt på antibiotika. Jeg hadde en liten blødning på fredag, eller ihvertfall noe rødt på papiret hele dagen, så mulig det er noe rart i gjerde.... Blodtrykket var skyhøyt, normalt ligger det på rundt 80/55, nå lå det på 120/80!!! Hva kan dette være?

kan kanskje være uvi? man trenger ikke alltid ha tegn til det selv om man har det.. .men siden blodtrykket ditt har økt soppas ville værtfall jeg skjekket ut mer nøye hva det kan være,evt bedt om en ekstra skjekk..

kan kanskje være uvi? man trenger ikke alltid ha tegn til det selv om man har det.. .men siden blodtrykket ditt har økt soppas ville værtfall jeg skjekket ut mer nøye hva det kan være,evt bedt om en ekstra skjekk..
Ja jeg får høre noe innen en uke om det er noe... Aldri hatt uvi så aner ikke hvordan det kjennes ut heller annet enn det jeg har fått beskrevet ;)

Ja jeg får høre noe innen en uke om det er noe... Aldri hatt uvi så aner ikke hvordan det kjennes ut heller annet enn det jeg har fått beskrevet ;)

får satse på at det ikke er noe :)
har hatt det en gang uten graviditeten og en gang med.. var ikke til å sammenligne engang! gjorde vondt på en helt annen måte når jeg ikke var gravid..

Sikkert bare forurensing, men dyrkningen vil jo eventuelt fortelle om det er en infeksjon. For å ta en korrekt urinprøve skal man først vaske seg nedentil, deretter tisse litt i do, for videre å tisse i kopp/glass, og til slutt tømme blæren helt :)

Jeg har hatt 3 urinveisinfeksjoner i dette svangerskapet, og jeg merker det helt annerledes nå enn før jeg ble gravid. Kommer gjerne blod på slutten når jeg tømmer blæren helt.. Men jeg blir alltid startet på antibiotika, fordi graviditeten kan kamuflere symptomene og det er viktig å bli kvitt UVIen raskest mulig.. :)

Og blodtrykket mitt har endret seg helt likt med ditt, men jeg har fått beskjed om at det er helt normalt på denne tiden i svangerskapet av både gynekolog og jordmor :) 120/80 er jo idealtrykket..? :)

Kjempeviktig med en vaske-midtstråle-prøve for å unngå forurensing!

Og blodtrykket mitt har endret seg helt likt med ditt, men jeg har fått beskjed om at det er helt normalt på denne tiden i svangerskapet av både gynekolog og jordmor :) 120/80 er jo idealtrykket..? :)
Det er idealtrykket ja, men ikke når normalen min ligger så mye lavere ;) da er dette utrolig høyt for min del ;)

Back
Topp