3 mnd, på tide med rutiner?

Bee

Elsker forumet
Desemberglede 2015
Nå er det flere som runder 3 mnd i disse dager. Hvordan er det med rutinene? De sier jo at rundt denne alderen faller mye på plass, både med mat og søvn.
Her er det ikke rutiner på noe som helst. Hun spiser når hun er sulten og sover når hun er trøtt. Sover fremdeles aller best på fanget mitt.
Bør kanskje gjøre en innsats og få litt orden på dagene...?

Edit: Hun legger seg kl.20-21 og står opp rundt 8 om morgenen. Det er vel en slags rutine når jeg tenker meg om.
 
Last edited:
Jeg har lest at det er først ved 4 mnd at de produserer et søvnhormon, og at det er da man kan begynne å jobbe med rutiner?!
Her har hun styrt det godt selv. Gikk fra å legge seg samtidig som oss til å sovne 21.00, nå den siste uka har det vært 20.00 og nå virker det som hun kan legge seg enda tidligere ;) veldig greit at hun styrer det slik selv :)

Tuppa vår får jo flaske så har ganske god rutine på det også :)
 
Rutiner er en form for trygghet og jeg har tro på at hvis man følger med på signaler ungen gir så kommer man inn i det etter hvert. Her har vi god kveldsrutine, men på dagtid er det ingenting som er likt...
 
Jeg synes vi har hatt rutiner lenge, men det er han selv som har styrt på en måte.. Fast leggetid om kvelden, ganske faste dupper på dagen, måltider hver 3. time. Hvis vi bryter rutinen, blir han ofte grinete. Så det er best å passe tida:)
 
Føler ting går i rutine av seg selv jeg :) Plutselig ville han ikke være oppe på kvelden lengre så de siste ukene tar han kvelden mellom 1830 og 1930 en gang. Dubbene på dagtid varierer litt alt etter hva vi gjør den dagen, men om han får "lov" tar han gjerne en eller to lange dubber (2-3,5 t) og en eller to korte dubber (0,5-1t). Om dagen blir syklet opp med bilkjøring eller noe, så blir det flere små dubber og ikke noen lange. Han er mest fornøyd om han får ta minst en lang dubb.. Pupp får han når han vil, men prøver å timet stort måltid før lang dubb;) Så blir det vel enda mer rutine på mat når vi starter med fast føde :)
 
Back
Topp