3 mnd kontroll

Lutzern

Februar 14 - miss trøtt
Februar 2014 - Skjult forum
VIP
Snuppelura her er 61 cm lang og 6 kg :) Fikk vaksine og greier. Men hun bestod ikke den ene motorikktesten. Hun snur ikke hodet til sidene etter leke som beveger seg til siden. Får god øyekontakt, pludring og smil. Men hun fokuserte ikke på leken med blikket engang. Jeg har fått henne til dette hjemme, men ikke alltid hun er intressert. Hun har snudd seg litt etter leke hjemme men det er sjelden. Er det kun for å se om hun er stiv i nakken? eller for å sjekke om hun kan fokusere på noe som beveger seg med blikket? Glemte å spørre... Hun snur på hodet når hun kikker seg rundt og virker ikke stiv på noen av sidene og har ikke favorittside. Hun fokuserer på ting, men ofte kikker hun på ting et stykke unna... Hun skal tilbake om to uker.

Sent from my iPhone using BV Forum

Gruer meg til denne, jørgen orker ikke løfte hodet engang :/ får vel strykkarakter....

Februar-14 mamma <3

Trodde det var mer for å sjekke synet? Mulig jeg tar feil altså..

Sent from my iPad using BV Forum

Gruer meg jeg og. Tror ikke Alexandra har lagt på seg nok. På vekta hjemme veier hun bare 5,2kg. Har målt henne selv til 62cm. Motorikken trur jeg imidlertid er i orden.

Sent from my C6903 using BV Forum mobile app

Samme som deg BMC.. Han ligger bare å griner når jeg legger han ned. Føler at det er ikke tid til alt man skal gjøre for jeg kan jo ikke legge han på magen etter måltid eller tran og når han begynner å grine og det eneste som hjelper da er pupp!

Sent fra min LT26i via Tapatalk

Samme som deg BMC.. Han ligger bare å griner når jeg legger han ned. Føler at det er ikke tid til alt man skal gjøre for jeg kan jo ikke legge han på magen etter måltid eller tran og når han begynner å grine og det eneste som hjelper da er pupp!

Vi har lagt han mye på mage, tidligere ble han hysterisk med en gang, men nå godtar han det, men ligger bare og suger på fingrene sine til han blir lei, da blir han hysterisk igjen. Har prøvd med leker og diverse for å få han til å løfte på hodet, men nei...

Februar-14 mamma <3

Visste ikke at det var noen motorikktest i det hele tatt. He he! Var på kontroll forrige mandag... Jeg har funnet ut at lillemor liker å ligge på magen på meg samtidig som jeg underholder. Gjør det flere ganger om dagen. På babygymmen bruker vi speil :-) funker bra her.

Sent from my HTC One X using BV Forum mobile app

Gruer meg til denne, jørgen orker ikke løfte hodet engang :/ får vel strykkarakter....

Februar-14 mamma <3
Dersom han ikke er sterk nok så ikke begynn rett på gulvet, men i litt oppoverbakke. Enten på brystet ditt når du sitter bakoverlent eller legg en pute el under han på gulvet som løfter overkroppen hans litt opp. Bær han gjerne vertikalt og ikke liggende på armen når du går rundt med ham. Hvis du holder han "i mageleie" opp i luften, henger han bare å dingler da?

Dersom han ikke er sterk nok så ikke begynn rett på gulvet, men i litt oppoverbakke. Enten på brystet ditt når du sitter bakoverlent eller legg en pute el under han på gulvet som løfter overkroppen hans litt opp. Bær han gjerne vertikalt og ikke liggende på armen når du går rundt med ham. Hvis du holder han "i mageleie" opp i luften, henger han bare å dingler da?

Neida, holder hodet oppe ellers, er bare når han ligger på gulvet han er lat :p skal prøve med håndduk under, takk for tips :)

Februar-14 mamma <3

Min klarer å holde hodet oppe, men ikke løfte det orntlig opp...

hjelper også å legge armene dems, under til selv å støtte seg, eventuelt holde litt på rumpa dems, hvis de tipper fremover til å begynne med..

Tipp topp tommel opp for tips om håndduk, da holder han hodet oppe :D blei fort irritert da, men 20 sekunder er bedre enn ingen sekunder ;)

Februar-14 mamma <3

Hmm.. da vi var på 3mnd kontroll var det kun vaksine, veiing og måling. HS tok ingen motorisketester på twinsa.

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

Hmm.. da vi var på 3mnd kontroll var det kun vaksine, veiing og måling. HS tok ingen motorisketester på twinsa.

Gjør vel ikke det i Holmestrand tydeligvis...

Sent from my HTC One X using BV Forum mobile app

Det Var ikke noe slikt på hs med sønnen min, hun helsesøstra var også veldig fjern... Disse damene virker nøye og dyktige :) temaer på barselgrupper osv :)

Sent from my iPad using BV Forum

Tok ikke motoriske tester her heller, men hun blir fulgt opp av fysioterapeut på helsestasjonen pga stiv nakke så hun spurte bare om hvordan det gikk. Min lille jente hadde plutselig et gjennombrudd med å ligge på magen forrige uke. Før har hun bare vrælt med en gang, men en dag løftet hun hele brystkassen opp og da var det ikke så ille. Hun måtte vel bare finne ut at hun kunne kikke på ting i den stillingen også :)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Jenta mi er veldig sterk i ryggen og har holdt hodet stivt fra begynnelsen av. Hun løfter hodet og armer nå men liker denne stillingen kun om hun får se på TVen eller storebroren sykle( jepp han sykler i stua ;) hun løfter seg og spenner slik at hun setter seg - da ser hun tydeligvis masse spennende greier ;) prøvde å stoppe henne men da blir hun bare sinna så får hun sitte om hun synes hun er klar..

Kjenner til problemet med å hindre i å sitte, om han ikkje får lov så blir han pottesur... Han har holdt på slik i flere uker no..

Sent from my HTC One_M8 using BV Forum mobile app

Kjenner til problemet med å hindre i å sitte, om han ikkje får lov så blir han pottesur... Han har holdt på slik i flere uker no..

Sent from my HTC One_M8 using BV Forum mobile app
Håper at de vet hva de gjør ;)

Jenta mi er veldig sterk i ryggen og har holdt hodet stivt fra begynnelsen av. Hun løfter hodet og armer nå men liker denne stillingen kun om hun får se på TVen eller storebroren sykle( jepp han sykler i stua ;) hun løfter seg og spenner slik at hun setter seg - da ser hun tydeligvis masse spennende greier ;) prøvde å stoppe henne men da blir hun bare sinna så får hun sitte om hun synes hun er klar..

Sitta? Som i å sitta på rompa?

Lillegull kom 24.02.14 ❤❤❤

Back
Topp