3 mnd kontroll

Sitta? Som i å sitta på rompa?

Lillegull kom 24.02.14 ❤❤❤

Lillegutten min, hvis eg kun holder henda hans så drar han seg fra liggende og opp til sittende på rumpen...

Sent from my HTC One_M8 using BV Forum mobile app

Sitta? Som i å sitta på rompa?

Jepp. Når hun får gripe i mine hender så reiser hun seg og da ser hun rund og er glad. Om jeg holder henne slik at hun er forovervendt vil hun aldri Lene seg mot meg men spenner seg slik at hun "sitter" :) kan ikke la henne ligge f.eks i bilstolen uten å feste henne fordi hun kan falle ut..

Så forskjellig ungene er :) min er nettopp begynt å orke å løfte hodet når han ligger på mage :p lenge til han sitter vil jeg tro ;)

Februar-14 mamma <3

Jepp. Når hun får gripe i mine hender så reiser hun seg og da ser hun rund og er glad. Om jeg holder henne slik at hun er forovervendt vil hun aldri Lene seg mot meg men spenner seg slik at hun "sitter" :) kan ikke la henne ligge f.eks i bilstolen uten å feste henne fordi hun kan falle ut..
Samme her:p

Celia 11.01.14

Her vil hun også sitte - ikke tilbakelent. Hun stod på legekontrollen på sykehuset, legen ble litt overrasket

Sent from my iPhone using BV Forum

Så forskjellig ungene er :) min er nettopp begynt å orke å løfte hodet når han ligger på mage :p lenge til han sitter vil jeg tro ;)

Februar-14 mamma <3
Samme her :p

Samme her :p

Godt det ikke bare er min som er "sein" :p blir jo nesten litt bekymret når andre er begynt å sette seg opp!

Februar-14 mamma <3

Godt det ikke bare er min som er "sein" :p blir jo nesten litt bekymret når andre er begynt å sette seg opp!

Februar-14 mamma <3
Min orker ikke løfte hodet, med mindre jeg gjør som Mrs.Lutz(?) sa. Men dra seg opp I sittende og stående er han ivrig på!

Sent fra min LT26i via Tapatalk

Forsåvidt greit han ikke er begynt med det enda, slipper å pakke bort vugga og begynne med seler i vogna :p

Februar-14 mamma <3

Synes Arin er kjempe sterk. Ligger på ryggen og tar situps :P Ligger på magen og løfter seg godt opp. Dersom eg prøver og setta han ned på rompa, vil han heller stå på beina. Når han sitte i newborn sete sitt og den er litt for nærma bordet, skyver han stolen bakover.

Min sover jo så masse, får jo ikke tid til å øve seg :p

Februar-14 mamma <3

Har fått henne til å se til den ene sida i dag. Er ikke bekymret for det kjenner jeg...

• Liker
Reactions: BMC
Her gikk kontrollen kjempefint. Hun er veldig aktiv. Eneste som ikke var perfekt var at vesla tissa på hs. Hehe! Ellers ble hun kjempesint da hun fikk sprøyte. Hun hylskreik helt til vi dro igjen. Følte at alle på helsestasjonen så dømmende på oss. Litt ekkelt siden Hun ellers aldri gråter.

Her gjorde vi ingen tester??? Skal de testes?

Mh
Jeg har forholdt meg til 4 forskjellige helsestasjoner med sønnen min (pga sammenslåing av helsestasjoner og flytting) og det er stor forskjell på helsesøstrene. Noen er nøye på alt (snakker med baby, sjekker motorikk og blikk-kontakt osv, spør om amming og søvn og er intressert), andre gjør kun det mest nødvendige (gir sprøyte, veier og måler og spør om det er noe du lurer på). Noen ser du tydelig sjekker babyen, mens andre gjør det uten at du ser at det er det de gjør - de bare "prater og leker med babyen". Kan godt hende hun har sjekka babyen din også uten at hun sier noe om det.

Her har vesla blitt testa grundig for det meste. Særlig hoftene. Tre jenter I barselsgruppa vår har hofteproblemer.

Jeg har forholdt meg til 4 forskjellige helsestasjoner med sønnen min (pga sammenslåing av helsestasjoner og flytting) og det er stor forskjell på helsesøstrene. Noen er nøye på alt (snakker med baby, sjekker motorikk og blikk-kontakt osv, spør om amming og søvn og er intressert), andre gjør kun det mest nødvendige (gir sprøyte, veier og måler og spør om det er noe du lurer på). Noen ser du tydelig sjekker babyen, mens andre gjør det uten at du ser at det er det de gjør - de bare "prater og leker med babyen". Kan godt hende hun har sjekka babyen din også uten at hun sier noe om det.

Ah... Luringer de der helsesøstrene da:) "kjenner" vår helsesøster. Hun er gift med en som gikk i min klasse på barneskolen. Hun hadde en leke foran han og tok han i hendene for å se om han løftet seg selv opp. Det la jeg merke til. Hmm

Mh

Back
Topp