3 mnd kontroll

Mari=)

Glad i forumet
Har dere vært på det? Gikk det bra når de små fikk sine første vaksiner?

i dag var jeg og vesla på kontroll, så trivlig å få se og høre at alt er som det skal være :)

Idag var hun 6820 g og 61,5 cm lang, stor og go jente ♡♡

Hvor stor har desembergullene blitt? :)
 
Vi skal på tirsdag:) kvir meg litt til de vaksinene, men gleder meg til å vite hvor stor han er blitt:)


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Vi skal ikke på kontroll før 7. april, men var på barseltreff på helsestasjonen i går. Hadde han på vekta da, og han var 6,4 kg alt:eek: er 10 uker i dag:)
 
Vi skal den 24.mars. Gleder meg sykt til å se hvor lang han er blitt for han var 55 cm ved fødsel:)


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Heldigvis er vi ferdig med det! 6550gram og 62,5 cm lang... God og sterk, selv om vi visste det fra før! (Mannen er snart lege og Svigermor er helsesøster, så de "undersøker" stadig :p )
Han skrek endel når vi var der, siden han ble vekt, og likte heller ikke å bli stukket i
låret! Godt med trøst fra mamma og pappa da (og pupp selvfølgelig!!! ) så gikk det fort over etter det og vi kunne begynne å sjarmere helsesøstra!
Slapp heldigvis feber, bare litt daff og blank i øynene! Godt å få kos da ❤️
 
Vi skal ikke før 4 april :) Grur meg til vaksinen..
Han er nå 1o uker og er 5615 gram og 60 cm :) Blir spennende å se på 3 mnd kontrollen!
 
Vi har vært: 6,4 kg og 63,5cm! (3 måneder og 12 dager). Vaksinen gikk fint, var klagete og litt varm på kvelden bare ;)


Sent from my iPhone using BV Forum
 
var på 3mnd kontroll på mandag. snuppa vår veide 6040 gram og var hele 64 cm lang. hun har vært lang og slank siden hun kom ut :) ligger fint på "kurva" ifht.lengde osv... men hun legger ikke like mye på seg som storesøster gjorde. hun var rundere og kortere. spennende og se forskjellen. får en del flaske og ammer om natt/morning og noe på dagen før flaske. spiser likevel ikke aaaltfor mye, holder seg i nedre sjiktet av hva som er "vanlig" for hennes alder. er ikke storspiser med andre ord. fikk vaksine, like fælt for mor vil jeg tro. hun grein og var ganske lei seg etterpå..sov en del etterpå ellers fin i formen.. noe slappere og roligere enn vanlig. hadde to litt lause bleier, litt mer en normalt vil jeg si. aner ikke om det var noen sammenheng med vaksinene da.
 
Vi hadde fått time en av første dagene i april, men måtte utsette fordi vi er i syden da. Så da ble det ikke før midten av april (3,5 mnd da). gleder meg til å veie og måle - ikke gjort siden seks uker kontrollen..

app'en
 
Skal 31 mars, va 6050 g på 6 ukers så blir spennende å se kor masse han har vokst :) Tok 2 vaksine på 6 ukers kontrollen å det gikk heilt fint, gråt når han blei stukke, men gikk fort over når han fikk puppen. Ikkje nokke feber eller slapphet etterpå:)
 
Skal på kontroll dendagen hun blir 3 mndr så det blor den 24 mars :) men jeg føler hun er lita å lett i forhold til alle andres på hennes alder da hun var 8uker var hun 4410g og ca 55cm føler ikkjje hun legger på seg.. tror rett og slett ikkje eg har nok næring i melka mi :-/

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app
 
Var på 3mnd kontroll for to uker siden. 6100g og 61,5 cm. Han vrælte godt da han fikk vaksina, men det gikk over... litt furt etterpå, men så fikk han trøstepupp og da var alt fint ;) Fikk litt feber utpå kvelden, men han var ikke påvirket av det i det hele tatt :)
 
Da har vi vært på 3-mnd kontroll:) var en trøtt liten gutt så ble et vræl eller 5:p

Var 64,2 cm lang og 6900g:) her går det unna!!:) gikk fint å ta vaksinene, ble en del hyl og skrik, men det gav seg fort og han sovnet i bilstolen etterpå:)


Sent from my iPhone using BV Forum
 
3 mnd kontroll i dag
Vekt: 6495
Lengde: 62,5
ho: 40,1

Var 3400g, 52cm og 35cm ved fødsel.
Hvor stor var ho hos babyene deres på 3 mnd kontroll og ved fødsel?


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Vi skal 1. april! Veldig spennende å se hvor lang han er blitt, selv om han fortsatt bruker str. 56 i tøy :) var 3240 g og 49 cm lang ved fødsel :)


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Idag var vi også på kontroll. 6370g og 64cm lang (4050g og 55cm ved fødsel). Jeg trodde faktisk han skulle være lenger for storebroren var 62 cm på 3-mnd kontroll og han var bare 49 cm ved fødsel. Vaksinen var helt jævlig, han illskrek, men det gikk forholdsvis fort over. Heldigvis. Da vi kom hjem var han veldig slapp og sov i to timer, men etter det har han vært som vanlig. Litt varm nå når han har lagt seg.


Sent from my iPhone using BV Forum
 
i går var vi på 3mndr komtroll og hun ligger under gjennomsnittet i vekt og vekst. men ikkje noe alarmerende :)
hun var 5245g og 60cm :)
var 3360g og 49cm når hun ble født. hun var frisk og fin så nå måtte vi bare passe på synet og om hun får Hypermobile ledd :/ satser på hun ungår begge deler da jeg fikk bekreftet på lørdag at jeg er blitt blind på ene øyet :-( og de Hypermobile leddene er blitt verre for hver generasjon i familien min som har fått det :-(
føler ikkje jeg har noen gode ting hu kan arve fra meg :-(

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app
 
Vi var forrige uke..
Han ble sint som et uvær da han fikk vaksina, så den likte han ikke :/
Ellers var alt fint ;)
Vokser fint og legger på seg nok :)))
Nå er han: 56cm, 4906gr og 38cm rundt hodet


Sent from my iPhone using BV Forum mobile app
 
Back
Topp