3 mnd kontroll

snute

Glad i forumet
Endelig har vi vært på 3 mnd kontroll også. Babyen ble født 31. januar så hun ble jo akkurat 3 mnd også da... Hun er nå 60 cm lang og 5675 gram, bitte litt under gjennomsnittet men følger sin kurve. Helsesøsteren var litt usikker på hoftene hennes, så må tilbake på kontroll hos legen, håper alt er ok, det har jo blitt sjekket før også.

Fikk deres babyer noen reaksjoen på vaksinen? Har har lillemor sovet mye mer enn hun pleier, men det er kanskje vanlig eller??
 
Her ble hun veldig urolig og lå på fanget hele ettermiddagen. Hun sov mye der og da :) Etter hun la seg for kvelden var hun som vanlig igjen....
 
Vår gutt ble også født 31. januar :-) Han er ganske stor, 63 cm lang og veier 7 kg men han følger kurven sin. Hodemålet følgte ikke kurven helt, hadde ikke vokst tilstrekkelig men det var heller ikke så lite at vi skulle være urolige. Må dog følge med på det. Men lillen er ellers veldig glad og pigg og utvikler seg som han skal så jeg vil tro at det ikke er noe "feil" på han. Han likte virkelig ikke å få sprøytene - som han hylte! Huff. Men etterpå så var han i relativt fin form. På natten hadde han 37,9 i feber så jeg ga han en paracet. Dagen etter syntes jeg at han var litt mindre "livlig", men kan også ha vært fordi jeg hadde lavt energinivå og at han ble påvirket av det.. Vanskelig å si.
 


Mrs White skrev:
Vår gutt ble også født 31. januar :-) Han er ganske stor, 63 cm lang og veier 7 kg men han følger kurven sin. Hodemålet følgte ikke kurven helt, hadde ikke vokst tilstrekkelig men det var heller ikke så lite at vi skulle være urolige. Må dog følge med på det. Men lillen er ellers veldig glad og pigg og utvikler seg som han skal så jeg vil tro at det ikke er noe "feil" på han. Han likte virkelig ikke å få sprøytene - som han hylte! Huff. Men etterpå så var han i relativt fin form. På natten hadde han 37,9 i feber så jeg ga han en paracet. Dagen etter syntes jeg at han var litt mindre "livlig", men kan også ha vært fordi jeg hadde lavt energinivå og at han ble påvirket av det.. Vanskelig å si.

Vår var like lang, og veide 7,1. Det er over en mnd siden da, for han er født 05 jan. Så nå veier han over 8 tror jeg. Men storebror veide 8,8 kg på tre-mnd kontrollen, og det er det jo ingen baby som slår

 


Pucca skrev:


Mrs White skrev:
Vår gutt ble også født 31. januar :-) Han er ganske stor, 63 cm lang og veier 7 kg men han følger kurven sin. Hodemålet følgte ikke kurven helt, hadde ikke vokst tilstrekkelig men det var heller ikke så lite at vi skulle være urolige. Må dog følge med på det. Men lillen er ellers veldig glad og pigg og utvikler seg som han skal så jeg vil tro at det ikke er noe "feil" på han. Han likte virkelig ikke å få sprøytene - som han hylte! Huff. Men etterpå så var han i relativt fin form. På natten hadde han 37,9 i feber så jeg ga han en paracet. Dagen etter syntes jeg at han var litt mindre "livlig", men kan også ha vært fordi jeg hadde lavt energinivå og at han ble påvirket av det.. Vanskelig å si.

Vår var like lang, og veide 7,1. Det er over en mnd siden da, for han er født 05 jan. Så nå veier han over 8 tror jeg. Men storebror veide 8,8 kg på tre-mnd kontrollen, og det er det jo ingen baby som slår




:-) Lillen vokser jo etter "boka" men allikevel så er det så mange som føler at de må kommentere at han er sååå stoor (tjukkis) hvilket jeg kan bli litt irritert over. Det er jo en gutt og en baby, ikke en liten dukkejenta (tror nemlig de sammenligner med kusina hans som veide ca 1,3 kg mindre og var 6 cm kortere enn han når hun ble født). Vår kosegutt er alldeles perfekt og er akkurat sånn han er - ikke mye vi kan gjøre med det. Det viktigste er jo at han er frisk og vokser som han skal uansett :-)
 
Baby med litt ekstra er bedre forberedt på sykdom pleier jeg å svare da folk bemerker vekta på snuppa (4mnd, cirka 8kilo). For syke blir de alle som en, da har min jente litt å gå på :) + at hun er jo så søt med sine to haker, bollekinn, runde mage og en-to-tre bretter i lårene! <3 
 
Gutten min var 5915 og 62 cm ved 3 mnd kont. han var ganske dårlig noen dager etterpå. Var ikke seg selv før 1 uke etter kontrollenemoticon
 
Jenta mi var påkontrolli dag, hun blei født 29 januar. Skulle egentlig vært der forrige uke,men utsatte pga. forkjørelse. 
Hun var nå 58,5 cm lang og 5160 g.
Hun hadde flata litt ut på vekta så skal tilbake om 1  mnd for  kontroll veiing.
Hun var 3420 g, og 49 cm ved fødsel.

Hun har vært grinete og trøtt i dag og ville ikke spise igjen før klokka 6 på kvelden, da hadde hun ikke spist siden klokka halv 8 om  morran..

 
Back
Topp