3 mnd kontroll - første sprøyte

Babydilla123

Forumet er livet
* Fra frø til Juliblomst 2015 *
Noen som har vært på det enda? Og fått den første sprøyte vaksinen?? Vi skal i morgen, gruer meg :p har hørt noen babyer reagerer litt etterpå??

Vi skal den 13 oktober. Du er ikke alene om å grue deg. :p Hørt de kan reagere med litt feber etterpå.

Skal på torsdag :) gruer meg ikke, synes de er så flinke å stikke og det er fort gjort, men kan bli litt plager og feber i etterkant, det er vel mer plagsomt enn selve stikket. Er den store vaksineuka her i hus, storebror og mannen skal ta influensavaksine på onsdag :p jeg vet ikke om jeg kan når jeg ammer?

Vi skal på tirsdag, gleder meg ikke til vaksinen, men det går vel greit.. Forberedt på feber og urolig baby, storesøster her var hvertfall sånn, men håper at vi slipper reaksjoner :)

Ja, hun fikk på tirsdag. Hun var trøtt og sutrete på ettermiddagen og dagen etter. Ikke feber.
Men helsesøster stakk to ganger, så hun gråt jo en stund. Bedre å be de være to og stikke samtidig, eller at hsesøster stikker begge rett etter hverandre.

Var for en uke siden. Det går nok fint :)
Snuppa mi gliste og lo igjennom hele kontrollen, sett bort fra hylinga når hun fikk vaksina... :p

Mi fikk feber (39 +). Ble litt urolig pga det. Ga paracet, og feberen var over dagen etter :)

Vi tok 2 vaksiner på 6-ukerskontroll pga at far er utenlandsk. Det blir vel 3 stikk på 3 mnd kontroll, da hepatitt b taes over 3 omganger med ca 1mnd mellomrom.
Glad vi ble ferdige med BCG sist, for da var de 2, en som tviholdt lille fast mens hun lå på magen og en som stakk. Føltes helt feil, det med at hun ble tviholdt så hardt fast...
Glad for at HS var vikar, for fikk et veldig dårlig inntrykk av henne, hun vi egentlig går til virker mye tryggere på rollen sin.

Ja vi fikk den i dag. Han reagerte såklart på stikkene, men var lett å roe likevel. Nå venter jeg på en urolig kveld..

Vi har time 27. Oktober. Gruer meg til stikket, for den smerten kan jeg ikke trøste bort:(
Håper det ikke gjør så vondt for lille bebisen.

Vi har time 29 oktober og om han blir like hysterisk som når de tok blodbrøver når vi lå på sykehuset så kan det bli livat... men heldigvis så roer de seg ofte fort ned igjen :)

Vi tok idag og tips til dere som skal , hvis lille tar flaske : jeg håndpumpet 40 ml i bilen i flaske så så fort han var ferdig med stikkende og hylte, tok jeg han til meg, bysset og ga han melk, da ble han veldig fort fornøyd igjen <3

Var i går det fikk veldig fint med sprøyten et lite hyl så ferdig når jeg tok han inntil meg og bysset :) Min fikk ikke feber, men veldig sår i grining og slakk, stakkars :(
Ellers var han
59 cm
5.6 kg
Og alt var veldig bra motorisk og ellers, utenom han har fått en favoritt side

Da har vi vært :) gikk kjempefint, bare litt sutring når hun satt poliovaksinen, er den som svir mest.

Han var 63 cm og 7,7 kg.

Nå har jeg paracet i beredskap :p helsesøster sa det var greit å gi ved ubehag og ikke bare ved feber, men har ikke merket noe ennå.

vi var idag :) gråt etter stikka, men roa seg med litt trøst, sutta og så mat etterpå.
hun var 5840gram og 61,5cm så helt etter sin egen kurve :D
har kjøpt paracet nå i tilfelle ubehaget eller feberen melder sin ankomst :)

Gråt når stikkene kom, men roa seg med én gang. Det var rart for oss å høre den typen gråt, for hun har ikke grått sånn før! Fulgte ellers sine egne kurver helt perfekt, og lå nøyaktig på snittet på "BMI"-kurven (i mangel på et bedre ord) :)

Her gråt han veeeeldig på stikkene i dag.... :( målte tempen for 30 min siden og den var på 37,3... Så det er ikke feber men han er stuuuup trøtt og slapp ... Tempen øker nok senere ...

Men utenom var han 64 cm og nesten 7,5 kg :) store gutt :)

Han hylte kjempehøyt, og jeg gråt med :( han har vært helt fin etterpå, litt trøtt bare og får masse kos:)

Han grein masse men det regna jeg med siden han hylte når det ble tatt blodprøver. Men hs fant en leke som han likte så han sluttet ganske fort og så fikk han mat og sovnet (det var tid for både mat og en lur). Han har hatt litt feber, hvert sutrete og utilpass på kvelden i går og i morres. Men sover nå etter en paracet samme i går kveld :)

Vi var idag :) ble litt grining rett etter stikkene, men det gikk fort over her :) så sov han som en stein i to timer i vogna etterpå :p

Back
Topp