3 månederskontroll

Lilleludde

Glad i forumet
Sensommerbarna 2019
Hva var status på 3 månederskontrollen?
Vekt, lengde, hode, reaksjon på vaksine?
 
Gutt.
6550 gram.
64 cm. lang.
Ble ikke dårlig av vaksine, men ganske mye vræling der og da!
 
Last edited:
Jente. 6110 g. 60,5 cm. 40,5 cm rundt hodet.
Reaksjon på vaksine: sutrete og urolig på ettermiddagen.
 
Gutt
6,5 kg
61 cm
40 cm
Fikk ikke feber av vaksina men ble litt grinete de neste dagene.
 
7,1 kg
61,5 cm lengde!
Reagerte ikke på vaksine :)

Men fikk satt opp legetime til fredag, for helsesøster og fysio mener hun trenger ultralyd av hofter for å være sikker på at alt er som det skal. Så legen må kjenne på henne og skrive henvisning..
 
7,1 kg
61,5 cm lengde!
Reagerte ikke på vaksine :)

Men fikk satt opp legetime til fredag, for helsesøster og fysio mener hun trenger ultralyd av hofter for å være sikker på at alt er som det skal. Så legen må kjenne på henne og skrive henvisning..
Å? Hva var grunnen til at de ville sjekke? Beveger hun seg annerledes?

Skal, forresten på 3mnd-sjekk på mandag, så svarer da. ;)
 
Vi har vært der i dag. Hun var 63,5 cm og 6530 gram. Hode 41,5.
Henvist til fysio bare for sjekk siden fødselen var litt traumatisk og hun skriker så fort hun blir lagt på magen.
De trodde ikke det var noe, men ville sjekke for sikkerhetsskyld. Selv er jeg ikke bekymret :)

Hun har litt feber (38) og har vært litt grinete.
 
Last edited:
Å? Hva var grunnen til at de ville sjekke? Beveger hun seg annerledes?

Skal, forresten på 3mnd-sjekk på mandag, så svarer da. ;)

Tror det er rutine at de kjenner på hoftene.
Hun hadde en ekstra valk på den ene siden.(men de kom frem til at det ikke hadde noe å si likevell) Pluss at hun ikke ville bøye høyre hofte tilbake like mye som venstre :) men fysio sa det var normalt men at det var greit å dobbeltsjekke alikevell. I forhold til hoftedysplasi og putebehandling :)
 
Gutt
Fødsel; 52cm
3mnd; 64,5cm
Fødselsvekt; 3735
3mnd; 7030gr

Synes det er interessant å se ifh til fødsel :)
 
Gutt
Fødsel: 3730g, 51cm lang
11 uker (3mndkontrollen): 7410g, 62,5cm lang
Jeg serverer tydeligvis fløte ;)
 
Min fikk sprøytene i går og var litt sutrete og utilpass etterpå. Sov også mer. Ellers ikke noe reaksjon.
Ved fødsel:
3770 gr, 53 cm
Nå:
6050, 60,5 cm ( men mistanke om at det ble litt feilmålt pga sprelling, tror hun er lenger)

Når jeg ser på vekta til de andre her så ble jeg nesten bekymra for om hu mi kanskje burde lagt på seg mer?
 
Min fikk sprøytene i går og var litt sutrete og utilpass etterpå. Sov også mer. Ellers ikke noe reaksjon.
Ved fødsel:
3770 gr, 53 cm
Nå:
6050, 60,5 cm ( men mistanke om at det ble litt feilmålt pga sprelling, tror hun er lenger)

Når jeg ser på vekta til de andre her så ble jeg nesten bekymra for om hu mi kanskje burde lagt på seg mer?

Ser jo det varierer veldig fra barn til barn. De hadde vel sagt noe i går hvis det var for lite. Hun er nok innenfor sin kurve☺️
 
Jente
Ved fødsel 2540gr og 46.5 cm.
3 mnd. 5043 gr og 57.5 cm.

Reaksjon på vaksine. Mer sutrete, slapp og litt varm.
 
Last edited:
Vekt ved fødsel: 2811g
Lengde ved fødsel: 49cm
Vekt 3mnd: 5045g
Lengde 3mnd: 59cm
Hodet: 38,5cm

Hun pleier ikke å sutre når hun har det dårlig, men hun ble litt slapp og apatisk. Klynket seg gjennom natta med feber. Det gikk over dagen etter, heldigvis.
 
Back
Topp