3-månederskontroll erfaringer

SmiileyLeon

Andre møte med forumet
Hei!
Har en liten gutt som skal på 3-månederskontroll på tirsdag og med det er jeg rimelig nervøs og bekymret for de vaksinene :( Huff.. Ikke noe koselig med de stikkene i de små lårene!

Noen som vil dele hva som skjer på en 3-månederskontroll, babyens vekt(morsomt å se så forskjellig babyer er), cm mål, etter-reaksjoner osv? :)
 
Eneste jeg husker fra 3mnds kontrollen er hvor greit det gikk med vaksinen. Første stikket brydde hun seg ikke, andre stikket grein hun i ca 5 sekunder. Er bare være forberedt på å trøste med en gang. Om du ammer så kan du kanskje amme samtidig. Det er vanlig med litt smerte og feber etterpå. Min har alltid sovet mye etter vaksiner og så grått og hatt feber på kvelden og natten, men smertestillende tar det ganske greit så lurt å ha det klart.
 
Det går bra med vaksine. Min gråt men 5 min etterpå var alt glemt. Hn fikk ingen etterreaksjoner. Ha flaske/pupp/smokk klar så går det nok fint. Og det beste er at du er rolig, så blir babyen også fortere rolig ❤️ lykke til!
Husker ikke lengde på min, men han var 8800gr.
 
Vaksine hadde jeg også gruet meg veldig til! Hos oss var de to helsesykepleiere som stakk samtidig. Han syntes ikke det var noe gøy, men det gikk veldig fort over! Han fikk litt feber samme kvelden og morgenen etter. Han veide 6470 og var 63 cm lang :)
 
Ble litt gråt under vaksinene, men hun roet seg greit igjen:) fikk ikke feber, men magvondt og ekkel bleie som med den første dosen av rotavirus:)

Hun var 60,5cm og 6020g:)

I tillegg så la vi hun på gulvet og helsesøster sjekket litt reflekser og hofter etc.
 
Vi hadde 3-månederskontorll slutten av august, reelt sett 2 uker etter termin (hun er født 3 mnd før tiden). Verste var at det ikke var akkurat så mye lår å stikke i så hun hadde en del vondt samme kveld og dagen derpå. Gi Paracet ved ubehag.

Leah var 4170 gram og ca 50ish cm - men når hun skulle vært 3 måneder var hun 5750 gram og 59 cm :)
 
Back
Topp