3 måneders kontroll!!!

Marian87

2012❤️2016❤️2020❤️2023❤️
Aprillykke 2016
September 2012
Junilykke 2020 ♡
Da begynner vi av oss som fikk først å dra de små med på 3 månederskontrollen. Tenkte vi kunne lage en felles tråd hvor de som vil kan legge inn oppdatering etter kontroll? Hvordan det gikk med vaksinene, bivirkninger, vitale mål osv.?!? Legg gjerne med fødselsvekta også! Morro å se hvor forskjellig babyene utvikler seg, til tross for lik fødselsvekt :)

Hermine var idag 3 måneder, vanvittig hvor fort tida har begynt å fly etter at hun ble født, så idag var vi på kontroll! Hun var 3434gr og 48cm da hun ble født, og idag var ho 5840gr og 61cm. Hun har altså vokst 1cm i uka, synes det er greit lang det :) Litt under gjennomsnittet vektmessig, så hun er en lang og slank baby som har dårlig tid til å spise ;)

Helsesøster var såå fornøyd med utviklingen, hvor sterk hun var i nakken og Hermine viste seg fra si beste side med pludring og smil :) Mamman var sååå stolt ;)
Sprøytene var ikkeno gøy!!! For noen av oss :( Ho var ganske trøtt i utgangspunktet da de ble satt så det tippa over for henne og ho skreik utrøstelig i de 20 minuttene vi måtte vente etterpå, men slokna med en gang hun ble lagt i vogna si! I ettermiddag og kveld har hun heldigvis ikke hatt noe spesielt med bivirkninger, ingen feber som jeg var redd for men hun har vært litt utilpass. Jeg har hatt paraceten klar i tilfelle det skulle virke som hun fikk vondt, helsesøster sa nemlig at de kunne får muskelverk i lårene og gråte endel pga dette, og da kunne man gi en stikkpille. Men det har vi heldigvis ikke trengt :)

Snuppa 3 måneder allerede :)
DSC_01162.jpg

Nårrrrh, så herlig lita tutte du har<3 Hu vokser fint, så lenge hu legger på seg og er fornøyd har det ikke noe og si hu er småspist. Noen barn er bare sånn, helt perfekt for det, selvsagt :) Usjameg, ikke noe gøy når de små skal ha de vaksinene sine, hverken for oss eller de små :oops: Godt hu roa seg igjen i vogna<3 Håper hu holder seg feber- og smertefri og at hu slipper og ha noen plager etter vaksinen. Flott tråd! Skal nok legge inn info om Emmeth 5 desember! :)

Så søt hun er!
Nettopp vært på 6-ukerskontroll vi (da var han 7 uker) og han har bikket 6 kilo :-p
Gruer meg til vaksinene!

viskal til pers i morgen! 3 mnd i dag :)

Nydelig lita snuppe :)

Så søt hun er!
Nettopp vært på 6-ukerskontroll vi (da var han 7 uker) og han har bikket 6 kilo :p
Gruer meg til vaksinene!

hehe, da er altså litt mer matglad enn hva Hermine er ;) Noen av septemberbarna er jo født i august (som Hermine) og andre i oktober, så da er det litt mellomrom i alderspennet på de :)
Hun er blid som ei sol hele dagen...og på natta :P Så helsesøster så ingenting i veien for å fullamme til 6 måneder, sålenge det ikke blei endring i humør eller vektoppgang, det viktigste er at hun følger sin egen kurve :)

kine: 3930 og 49 lang, 36 rundt hodet. 3 mnd: 6040, 58 lang og 41 rundt hodet <3 sprøyter var ikke gøy!!! Ville ikke ha noe særlig mat, sover for det meste nå. Litt øm.. Håper vi berger feber!! Fikk av frejkas puta i går, i dag får hun sprøyte, stakkars.. skal ikke være bare bare!! ;)

hehe, da er altså litt mer matglad enn hva Hermine er ;) Noen av septemberbarna er jo født i august (som Hermine) og andre i oktober, så da er det litt mellomrom i alderspennet på de :)
Hun er blid som ei sol hele dagen...og på natta :P Så helsesøster så ingenting i veien for å fullamme til 6 måneder, sålenge det ikke blei endring i humør eller vektoppgang, det viktigste er at hun følger sin egen kurve :)

Og sø var han endel større ved fødsel ;)
Nei hun får nok i seg mer enn nok, det er jo store forskjeller innenfor normalen :)

kine: 3930 og 49 lang, 36 rundt hodet. 3 mnd: 6040, 58 lang og 41 rundt hodet <3 sprøyter var ikke gøy!!! Ville ikke ha noe særlig mat, sover for det meste nå. Litt øm.. Håper vi berger feber!! Fikk av frejkas puta i går, i dag får hun sprøyte, stakkars.. skal ikke være bare bare!! ;)

da er snuppene våre ganske like sånn vektmessig :) Vi klarte oss også uten feber, men hun har vært sutrete i to dager og øm på stikkstedet tror jeg :(
Hvordan har Kine vært etter at hun fikk av puta? Spreller hun som en gal av friheten? ;)

da er snuppene våre ganske like sånn vektmessig :) Vi klarte oss også uten feber, men hun har vært sutrete i to dager og øm på stikkstedet tror jeg :(
Hvordan har Kine vært etter at hun fikk av puta? Spreller hun som en gal av friheten? ;)
Snupper med fine mål :) feberen holdt dessverre ikke borte... Ikke mye, men hun holder liksom pusten.. Vondt i kroppen sikkert! Vil ikke spise og får ikke sove! Men jeg ga henne en stikkpille, så nå er alt bedre:D sover på sofaen og jeg håper på å få i henne litt mat snart :) stakkar lita <3 ja hun spreller og koser seg! Lå på tvers i senga i natt :D herlig :) endelig kan jeg kose skikkelig :)

Så skjønn lita jente :)
Me skal på 3mnd kontroll 17. desember :)

dytter litt siden det er flere som nå har vært på kontroll ;)

Vi var på kontroll i går. Ikke no moro med vaksine! :( ..men han roet seg rimelig kjapt ned da jeg heiste ham opp og la han mot skulderen min heldigvis. Ingen plager i etterkant, så han var den vanlige lille solstråla mi både i går og i dag. Sov godt i natt gjorde han også. :)

Vitale mål da han kom til verden:

3375 gram og 50 cm lang

Ved 3 mnd:

6135 gram og 60 cm lang

Jedigutten.jpg

6,2kg og 64 lang (to dager før fyllte 3 mnd). Skreik litti det sprøytene ble satt, men kom raskt over det hele. Ble litt varm utover kvelden,men ingen feber :)

for en nydelig pen gutt du har volven!

for en nydelig pen gutt du har volven!

Tusen takk! :)
Vi er flinke å lage bebiser her på september 2012!! :binkybaby Det er jo bare nydelige smånurk som er til å spise opp! :love017 Syns det er like gøy hver gang noen legger ut bilde av sine søte små og se hvordan de stadig forandrer seg og vokser til. Det er helt vilt hvor fort tiden går. 3 måneder allerede.. Syns ikke det er så lenge siden vi alle gikk med stor mage og ventet i spenning på de første septemberbabyene :)

Vi skal på 3 mnd kontroll den 20 sept, da er hun akkurat 3 mnd, jeg gruer meg til sprøytene :/
Håper vi klarer oss utn feber her også, så tett oppi jula...

Jeg skal komme tilbake med vektoppgang når vi har vært på kontroll :)
Sist gang vi veide (ca 3 uker siden) så var hun 4770 og 58cm 39 cm rundt hode
Hun var 3260 og 49 cm 35 rundt hode ved fødsel :)

Men så gikk hun en del ned og sakte opp igjen siden jeg hadde forlite mat til henne, helt til vi kuttet ut amminga og ga kun mme, da suste hun oppover i vekt :)

Emmeth veide 3645 gram, var 51 cm lang og 36 cm rundt hodet da han blei født! På 3mnderskontroll var han 14 uker gammel og veide 6650 gram, 63 cm lang og 40.2 cm rundt hodet:-)

Emmeth veide 3645 gram, var 51 cm lang og 36 cm rundt hodet da han blei født! På 3mnderskontroll var han 14 uker gammel og veide 6650 gram, 63 cm lang og 40.2 cm rundt hodet:)

hehe, da var han 1kg mer enn Hermine ved 3 måneder ;-) Stor og fin gutt!

Back
Topp