3 måneder..

*lavendelfrøken*

Glad i forumet
Mulig det har vært en tråd om dette før, men jeg spør fordet jeg[8D]
Merket dere noe forskjell etter at babyen ble 3 mnd?
Annabelle er straks tre mnd og hun har har vært veldig plaget med magen og har skriki mye nå de første mnd.
Noen sier jo at det er som å skru av en skrikebryter på babyen når de blir 3 mnd[8D]

Mi er ikke helt 3mnd enda, og har heller ikke vært spesielt plaget. MEN har måtte holde meg borte fra melk, løk og brus.

Merker nå at hun har begynt å tåle at jeg spiser litt mer enn før [:)] Altså har jeg nå kunne spist LITT løk og drukket litt brus. Melk har jeg ikke prøvd meg på enda..

ER godt når ting begynner å gå seg til [:)]

Her er det akkurat som om noen har skrudd PÅ skrikebryteren[8D] Men jeg tror egentlig at det er tennene som har det meste av skylda.. Ellers har jeg ikke merket noen forskjell.. merket heller mer forskjell når han ble 2 måneder..

ORIGINAL: Påatt

Mi er ikke helt 3mnd enda, og har heller ikke vært spesielt plaget. MEN har måtte holde meg borte fra melk, løk og brus.

Merker nå at hun har begynt å tåle at jeg spiser litt mer enn før [:)] Altså har jeg nå kunne spist LITT løk og drukket litt brus. Melk har jeg ikke prøvd meg på enda..

ER godt når ting begynner å gå seg til [:)]

Hun får erstatning så jeg kan spise hva jeg vil hehe[8D]
Men da hun fikk morsmelk i begynnelsen var det ikke noe problem, det var når vi begynte med mme at det ble trøbbel.
Hun gråter tilogmed i søvne noen ganger fordi hun har så vondt i magen stakkars[&o]

eneste jeg merker nå som han nærmer seg 3mnd er at han begynner bli mer tålmodig. trenger ikke mat riktig så ofte, og har lange perioder han er våken (litt for lenge enkelte ganger). men når han er våken kan han ligge lenge å se på lekene sine eller på folk.[:)]

vondt i magen og våkenetter har vi heldigvis aldri hatt.

ORIGINAL: Malla_85

Her er det akkurat som om noen har skrudd PÅ skrikebryteren[8D] Men jeg tror egentlig at det er tennene som har det meste av skylda.. Ellers har jeg ikke merket noen forskjell.. merket heller mer forskjell når han ble 2 måneder..

hehe uff da.. ja etter at magesmertene forsvinner, så begynner tennene å komme. hehe.

ORIGINAL: SistemannIMagen

eneste jeg merker nå som han nærmer seg 3mnd er at han begynner bli mer tålmodig. trenger ikke mat riktig så ofte, og har lange perioder han er våken (litt for lenge enkelte ganger). men når han er våken kan han ligge lenge å se på lekene sine eller på folk.[:)]

vondt i magen og våkenetter har vi heldigvis aldri hatt.

Ja hun er veldig tålmodig hun her også, og sover hele natten. [:)]
Men hun er plaget med magen veldig mye av tiden, det er det jeg håper at blir bedre nå etter fylte 3mnd[:)]

hehe jeg vet ikke om det stemmer, her har han jo passert 3 mnd, han gråt ikke mye før, men her har det vært mer skriking og sutring... kan være tenner her også altså hehe er litt usikker for har trodd det lenge nå...

Her var det som å slå av skrikebryteren, og på ligge alene på gulvet /under babygymmen å prate knappen, 1 uke før han ble 3 mnd [:D]

Merket stooooooor forskjell! Hun skrek i flere timer hver natt fra hun ble født, men sluttet helt med det den natten hun ble 3 mnd[:D] Nå har vi bare drømmenetter og aldri noe tull med magen[:D]

Jeg merker veldig forskjell på lillemann her[:)] Men nå har kolikken dalt veldig etter han var 6 uker. Nå er han som en helt annen unge. Merker bedre personligheten til mini nå enn før da d bare var skriking, og jeg var nesten redd jeg hadde fått en veldig sinna baby.. Men sånn har det seg altså ikke! Han er en smørblid og rolig gutt nå som han ikke har vondt[:)]

Edward har reagert på løk og melk hvertfall. Selv om jeg ikke spiser løk til vanlig har han reagert om jeg har fått i meg minimale mengder f. eks gjennom kjøttboller. Melk har han også reagert på... alt fra sjokoladeprodukter, pannekaker fra pose (altså melkepulver) til ren melk (selvfølgelig). Men forrige dagen tok jeg sjansen å lagde meg kakao, da gikk det kjempefint, og jeg er nå tilbake på melkekjøret :)))) HURRA! I og med jeg ikke spiser løk så er det ikke noe jeg har prøvd ut heller. Men kommer ikke til å være redd for å få i meg ferdiglaget tomatsaus lenger...

Det med at man får en annen unge etter 3 måneder gjenspeiler seg på mange ting; du er blitt kjent med bebisen, den begynner å få en viss rytme, sover lenger økter (som oftest), kan være våken og blid samtidig- ikke bare mase på mat, smiler, ler... og den holder gjerne nakken oppe når du bærer han eller hun. Dette gjør at mange sier at 3 måneder er en liten milepæl.... man er ferdig med nyfødtstadet. HURRA!!

Back
Topp