3 måneder - uro?

Tinkiwinky1990

Elsker forumet
Noen her som har opplevd uro når ungene nærmer seg 3 måneder? Små’n her har sovet godt nesten siden fødsel. Nå i det siste har han begynt å gråte utrøstelig både på dag og kveld sånn helt plutselig både ved søvn og ellers og det har blitt vanskeligere å legge han for kvelden i sengen sin. Han har pleid å sove 7-8 timer i strekk og nå kan han våkne etter 1-2 timer. Han er 3 måneder i dag!
 
Opplever akkurat det samme! Min kar er 2 måneder og 20 dager. Det er vel altfor tidlig med tannplager?
 
Opplever akkurat det samme! Min kar er 2 måneder og 20 dager. Det er vel altfor tidlig med tannplager?
 
Opplever akkurat det samme! Min kar er 2 måneder og 20 dager. Det er vel altfor tidlig med tannplager?
 
Fikk høre at de kan bli litt urolig ved vekst og utviklingsspurt. Tar inn så mye mer av verden rundt seg plutselig, så trenger litt tid til å venne seg på det:Heartred
 
Vi og opplever det, var en god del i julen - men det tror jeg er mest for at det er så mye nye lukter og mennesker. Vi har vært så gode vi kan på å holde rutiner for dupp og slik for at det skal være overkommelig for baby. Heldigvis har pupp hjulpet godt hele veien :)
 
Ikke kommet enda her i alle fall. Hun blir tre måneder om ei uke.

Hun har vært litt urolig pga mye folk i jula (uro rundt henne). Og hun blir sur når hun skal legge seg, da. Men ellers i ganske greit humør.
 
Vi opplever at mini «stritter imot» søvnen, grater nesten hver gang han er trøtt og bruker gjerne en times tid på å legge, selv med pupp. Opplever likevel at han roer seg forholdsvis kjapt (15 min maks) om vi bysser og/eller spiller av musikk. Han er 2 mnd, og det har vært sånn en stund nå, men han var skikkelig sovebaby som nyfødt, så det kom litt kastet over oss. For meg hjelper det å ha skrevet ned når han får mat og hvor mye han sover, for å kunne tolke ham rett og ikke bli rådvill. Stole på at han vil sovne om jeg bare finner ut hvilken teknikk som kreves akkurat der og da.
 
Samme her, mini begynner å hylgrine i søvn nå og da, lurer på om det kan være mareritt?
Ellers er han urolig når han skal legge seg for kvelden, så tar litt tid der.
 
Noen her som har opplevd uro når ungene nærmer seg 3 måneder? Små’n her har sovet godt nesten siden fødsel. Nå i det siste har han begynt å gråte utrøstelig både på dag og kveld sånn helt plutselig både ved søvn og ellers og det har blitt vanskeligere å legge han for kvelden i sengen sin. Han har pleid å sove 7-8 timer i strekk og nå kan han våkne etter 1-2 timer. Han er 3 måneder i dag!

Sanne her! 3 mnd igår. Våkner og hylgriner uten noen «grunn» Alltid vært en rolig type. Utviklingsprang 3 er rett rundt hjørnet så tenker det er noe der (sjekk Wonder Weeks appen, den er genial. Forklarer hvordan de små opplever de ulike sprangene)
 
Kan være tannplager allerede:)
Spurte helsesøster på kontroll mandag, og joda, det var mulig det var noe på vei her :eek:
De kan jo få tenner fra så tidlig 3-4 måneder. Og plagene kan starte så tidlig som 2 måneder før de får tenker.
Fascinerende mildt sagt.
 
Har vanligvis ammet 2-3 ganger om natta, men de siste dagene har hun våknet hvert 90. minutt cirka. Klokken 04.00 i natt var hun så urolig at vi måtte ta henne i bæreselen for å få henne til å sovne igjen. Veldig merkelig når hun tidligere har sovet 4-5 timer strekk om gangen. Hun er 12 uker i morgen. Må nevne at vi har slitt med kolikk-plager og har gått til kiropraktor, men at dette på natta var helt nytt likevel. Håper ikke det varer, veldig tungt å være så mye våken for oss… håper det er utviklingssprang som dere sier.
 
Back
Topp