3 keisersnitt?

go* mamma*n

Gift med forumet
Noen som har erfaring med det? eller kjenner noen som har tatt 3 ks?
 Var det som de tidligere ks? Noe spes hensyn å ta da?

driver bare tenker litt om dagen[8D]

Eg har berre hatt 2 ks, men eg snakka litt med legen om et tredje om det sku bli aktuelt. Einaste eg fekk info om va at eg ville nok få ekstra oppfølging under svangerskapet, fekk ikkje veta nåko spesielt om da eventuella tredja snittet [:)]

men da med oppfølging vet eg ikkje om e vanligt asso, eg har ei livmor så vistnok tåle lite, og blir tynnslitt på slutten av svangerskapet, så kan vera derfor me meg då [:)]

Hehe ikkje møkje hjelp frå meg nei, men hjelpe nå å halda tråden på topp iallefall [:D][8D]

Takk for svar *utspyttalaban*. har selv 2 ks og har ikke tenkt på flere barn heller, men man vet aldri[;)]

mamma tok 4.
arret var litt stygt og som et kryss.. og kansje litt ''vondt også''
noe mer enn det vet jeg egentlig ikke.

ORIGINAL: Otilia

Tre Små Troll har tatt 3 ks, spør henne [;)]

det skal jeg gjøre!

ORIGINAL: Siljepus

Jeg har tatt 2, og spurte litt om dette på sykehuset etter KS nr 2..

Jeg blødde mer på KS nr 2, og ble litt svimmel under selve inngrepet.. ellers gikk alt fint.. legen sa at risikoen for komplikasjoner var større for hvert KS. Hun sa også at egentlig sa de at 2 KS var nok, men de nølte aldri med å ta KS nr 3.. Men igjen, så finnes det mange som har tatt både 4 og 5 KS, og det har gått helt fint.

Legen sa at man kunne se det an fra gang til gang.. hun sa at hos meg så det så fint ut, så jeg kunne lett ta et KS nr 3..

Jeg vil ikke utsette meg selv for unødvendig stor risiko, vil jo tross alt være her og være "i orden" til å ta meg av de ungene jeg setter til verden..

Men det blir nok i alle fall et KS nr 3 på meg etter hvertr :) Av og til frister tanken med flere barn enn det igjen, men det kan jo endre at det endrer seg.. for sikkerhets skyld, skal jeg høre med legen som skal utføre neste KS på meg..

Jeg har tenkt tanken på å sterilisere meg ved KS nr 3, hvis jeg bestemmer meg for at det blir det siste.. sånn at jeg slipper å bli gravid med uhell og abort, hvis jeg bestemmer meg for ikke å få flere barn..

Hun legen som hadde det første keisersnittet mitt var veldig positiv, og sa at hun mente ikke det var noe grense for hvor mange, fordi hun hadde tatt nr 4 og 5 på flere.. så det er ulke meninger om temaet... :)

Takk for svar!
Mine ks har vært rimelige ukompliserte. etter det 2 fikk jeg litt vondt for å puste. de trodde jeg hadde blodpropp på lungene, men de fant ikke noe og dagen etter var det over. har ikke kjent noe til det i ettertid.
men jeg vet ikke hvordan min livmor ser ut. de har ikke sagt noe om sammenvoksninger eller tynn vegg ol.. Kanskje jeg kan kontakte føden på sykehuset jeg har vært og hørt med de om hva de anbefaler?

Vi skal strengt tatt ikke ha flere barn,men kjenner jeg er litt babysyk om dagen[8D]

men kan man ta 2 ks og fødte vaginalt på fødsel nr 3??

(ikke meningen å kuppe tråden)

ORIGINAL: *Magnificent*

men kan man ta 2 ks og fødte vaginalt på fødsel nr 3??

(ikke meningen å kuppe tråden)

Tror ikke man kan føde vanlig da nei, de er redde for at livmoren skal revne når man får rier.

Søstera mi har tatt fire ks. Ukompliserte forløp alle gangene, men hun har vært svært bevisst på å komme seg opp og gå tidlig for å forebygge blodpropp. Har ikke hørt noe om at det er ubehagelig eller vondt i arret nå i ettertid.

Back
Topp