3.juledag :)

Ja ikke noe hyggelig,spesielt når barna begynner å bli større å forstår at han reiser :-(

Kålormen Wael 14.10.11♡
Linseloppa Mina 03.10.12♡

Ja dere har jo dem i tilegg! Dumme regler:mad:

Heija jenter :-) her så ha vi hatt familiemiddag :-)

Aill søskenan (5 søsken) pluss at 3 har partner :-)

Så vi va 10 voksne, og 4 onga! Og herregud ke ongan herja og styra! Di e 10, 7, 4 og 3!

Fie kjæm heijm i mårra :-D åh! Dt ska bi godt! Gled meg så tell eg får ho heijm!!!! :-D

<3 Fie Elise <3

Morro med familie da:D men kan tenke meg du gleder deg masse til å få hjem snuppa!:D

Denne dagen fløy av gårde gitt! Masse besøk og hygge og litt juleslitne unger:)
I morgen skal vi på dagstur til Oslo for å treffe litt av mannens familie. Det blir hyggelig og jeg håper ungene synes det er stas og at vi kan gjøre tiden på restaurant unna fortest mulig!!

For et par uker siden sa Mina sitt første arabiske ord ; shisha (flaske)
Så når går hun rundt og sier shisha og peker på flaskene hehe....
Morsomt :-)

Snakker utrolig mye nå... gøy med nye ord hver dag.

Snakker deres mye nå? :-)
Vet Hermine skravler en del hehe..

Kålormen Wael 14.10.11♡

Kålormen Wael 14.10.11♡

Haha så flink :D moro når dem lærer andre språk også ;):)

Liana skravler i ett:P og har sagt en del ord, men går mest i Hei, hade, se, mamma, pappa og ellers masse babling..
og etter at hun fikk ny vannflaske for en uke siden, så sa hun "nann" når hun skulle drikke.. men nå sier hun "nann" når hun vil ha noe:P vann, mat, smokk, frukt osv osv..hehe.. også sier hun "æde" til takk når hun får noe eller skal være flink å gi oss noe hun har funnet:)

Kålormen Wael 14.10.11♡
Så flink Mina er!:) Er shisha et fellesbegrep på alle typer flasker? Syns å huske at det var navnet på røykpipene i Egypt.:D

Her er det ikke så masse snakk.:) Nå om dagen går det i: hei, dæh (+ peke på ting), oi! (ALT er et oi),godte-godte-godte (sier hun til maten sin før den puttes i munnen). Hun kan blant annet si mamma, pappa, tittei, ja og nei også, men de brukes ikke like flittig.:)
Hun "synger" en del denne her, da. Ikke med ord, men med vokaler. ;)

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

Det er kun i Libya de sier det.
De sier det også til vannpipene hehe.
Dialekten/språket er svært forskjellig der :-)

Flink du er som husket det hehe.

Wow,Jenny har blitt kjempeflink :-)
Morro med snakking også hehe...

Kålormen Wael 14.10.11♡

Lillebror snakker ikke.
Eller, han har noen få ord/uttrykk, men som oftest er han helt stille eller sier "eh,eh".
Men han sier/har sagt
Pu eller pupp når han vil ammes
BÆBU til brannbilene eller andre biler
Iiiiiiih til hest
Og så har han mamamama og pappapappa-lydene uten å bruke de veldig konsekvent
Og en stor Teh! For Teodor.

Jeg har sluttet å ha kontroll på hva hun kan si, men hun nekter å si ja :p Har lurt henne litt så nå svarer hun yes om hun vil ha noe :p Ellers så har hun er fantastisk hermeegenskap, så hun kan repetere de fleste ord (her gjelder det å passe på språket) men hun skjønner nok ikke alt hun sier ;)
Det hun sier mest om dagen er "Mine koke miggag" (Hermine koke middag) og så styrer hun på med lekekjøkkenet:p
Hermine er også en nynner/sanger og nynner mens hun leker :)

Lillebror snakker ikke.
Eller, han har noen få ord/uttrykk, men som oftest er han helt stille eller sier "eh,eh".
Men han sier/har sagt
Pu eller pupp når han vil ammes
BÆBU til brannbilene eller andre biler
Iiiiiiih til hest
Og så har han mamamama og pappapappa-lydene uten å bruke de veldig konsekvent
Og en stor Teh! For Teodor.
Jeg tipper at han er en sånn type som lagrer alt språket til han har skikkelig gode ferdigheter og så plutselig løsner det og da snakker han nok som en foss. Er endel unger som gjør det på den måten vet jeg ;)

Så flink Mina er!:) Er shisha et fellesbegrep på alle typer flasker? Syns å huske at det var navnet på røykpipene i Egypt.:D

Her er det ikke så masse snakk.:) Nå om dagen går det i: hei, dæh (+ peke på ting), oi! (ALT er et oi),godte-godte-godte (sier hun til maten sin før den puttes i munnen). Hun kan blant annet si mamma, pappa, tittei, ja og nei også, men de brukes ikke like flittig.:)
Hun "synger" en del denne her, da. Ikke med ord, men med vokaler. ;)

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app
Herlig når de synger mens de leker, da vet man iallfall at ungen er fornøyd ;)

Jeg tipper at han er en sånn type som lagrer alt språket til han har skikkelig gode ferdigheter og så plutselig løsner det og da snakker han nok som en foss. Er endel unger som gjør det på den måten vet jeg ;)

Ja jeg kjenner barn som ikke har pratet før de kan si ord som traktor helt riktig :-p
Men vi kommuniserer masse vi likevel :)

Ja jeg kjenner barn som ikke har pratet før de kan si ord som traktor helt riktig :-p
Ja man kan fint kommunisere uten verbalt språk :) og han har jo tydeligvis god språkforståelse!

Sånn er storebror også. Først idag sa han Wael helt riktig :-) men,er flink med andre navn... men,han er mer.opptatt av å løpe og bygge osv hehe.. ikke tid til å lese bøker og slikt :-(

Kålormen Wael 14.10.11♡

Back
Topp