3.juledag-samtalen

Skrållan

Forumet er livet
God morgen jenter! [:)]

Trodde jeg skulle klikke på sambo i natt, snakk om å være urolig! Han fikk ikke sove selv, fordi han fikk litt panikk i cpapen sin, og da skal man visst slamre med dører når man går på do, man skal ligge og kaste seg fra side til side, og generelt være PLAGSOM! Han ble sendt på sofaen til slutt... og jeg har ligget våken i flere timer i natt. Trøtt ja! [&:]
Nå har vi spist frokost, ungene leker med de nye lekene sine, jeg har fylt opp sjokkisskåla og julekakefatet (må feite opp familien min, må vite, hehe) og ute er det bare -7 grader. Vi tenkte å kle på etterhvert her, og gå ned på byen. Skal levere adventskalendrene fra Ringo på butikken, så er vi med i trekningen på leker til 10.000 kr, også skal ungene se om de finner noe å bruke litt av pengene de fikk til jul på! [:)] Sambo skal også få lov til å gå innom samtlige av byens 4 millioner frisørsalonger (er det noe vi har mye av her, så er det frisørsalonger), og høre om noen gidder å klippe han. Han mobbes daglig for sitt lange hår nå, haha!
Kl 17.30 skal jeg på Functional Moves, og mens jeg trener så tror jeg sambo og ungene skal få dra til mine foreldre, og hjelpe mamma med den nye pcn hun fikk til jul. Ja, det hørtes ut som en fin plan!

Ha en fin dag dere!

Her har vi en rolig romjulsdag... skal sikkert ut en liten tur etterhvert. Er "bare" 5-6 minus!

Vi har hatt en relativt grei natt nå, Håvard våknet 7.15 og det er slett ikke værst. Slitsomt at vi må ha han i vår seng hver natt, menmen, så lenge vi får sove så....

Ene fetteren til gutta har overnattet, så de lekte fin i dag morges. Spise sen frokost med mormor og morfar kl 10. Så  ble det samboer og mormor sendt for å bytte litt gaver mens morfar leste for ungene og jeg fikk ALENEtid på badet!! FANTASTISK!!! [:D] Ingen unger i dusjen med meg eller på fanget når jeg var på do!! Lykke [:D][8D]

Håvard ligger nå og har duppen sin, Magnus er i akebakken med noen kamerater (tenk at han er så stor at han kan det!), mormor og morfar på vei til Flesland [&o] Og fetteren hjemme hos seg igjen. Og dermed har jeg ALENEtid igjen...Denne dagen blir bare bedre og bedre [:D]

I julehelgen har husmorsaktiviveter ligget på vent, så jeg må brette meg gjennom et lass med klær, støvsuge og dra over litt gulv (iallefall flekkene [8D]) og ta badet. Ellers tror jeg kvelden går med til film i armkroken til Perlefar...har jo ENDELIG fått oss flatskjerm må vite [:D]. Lenge leve juleferie!!

Ungene har kjøpt seg henholdsvis Mack (lastebilen i Cars) og tvbenk med flatskjerm og godstol til Barbie, veldig fornøyd begge to! [:)] Sambo har klippa seg, og det har Ida gjort og. Vi traff tilfeldigvis på mamma og pappa på byen, så de ble med oss på handlerunden vår før vi dro på kafe sammen, og de tok med seg Ida hjem. Så nå er det stilletid her, Tobias sover og sambo gomler Smash. Jeg tror jeg skal gå og klippe neglene mine, de er kriminelt lange nå...

Hillooh! [:D]

Sitter på jobb i 30 min til! Så har ikke gjort så mye annet en å rydde og spise før jeg reiste! [:)] Imorgen er det friii!

Heisann og hoppsan!

I dag dro gubben på jobb og jeg ble hjemme med Amalie. Gikk greit om morningen og hun ville frivillig ([&:]) legge seg til duppen. Jeg fikk besøk av ei venninne og etter ei stund måtte hun på do. Når hun kommer tilbake sier hun "Jeg tror Amalie gråter". Måtte jo dra å se å ser en hulkende liten sak så vidt våken i senga si.. Tok henne med opp og hun ville bare kose, vi prøvde å legge oss i storsenga vår (etter besøket dro såklart), men hun ville ikke sove.
Så begynte hun å gråte, tok seg for øret og ropte "au, au, aua mamma". Skjønte jo hva som var på gang, vi var jo på legevakta å fikk påvist ørebetennelse for ca 2 uker siden[&:] Men den gangen fikk vi ikke medisin, vi fikk beskjed om å gi smertestillende og nesespray.
Jeg ringte da legen og fikk beskjed om å komme ned, de stengte om 45 min. Fant parkering, måtte bære Amalie helt til legesenteret og når vi kom dit streika heisen.. så jeg måtte bære hun opp trappene i 3 etg[&o]
Med mitt bekken og mulig kikhoste var det festlig skal jeg si dere (hoster til jeg brekker meg når jeg blir andpusten)[:'(]
CRP var normal, men hun hadde feber og rød tromhinne, denne gangen fikk vi heldigvis pencilin!

Når vi kom hjem ble det kos i sofaen, se film og vente på pappa`n som kom hjem fra jobb og laga middag.

Rommet hennes var fullt av hennes og våre julegaver så de har vi fått sortert og ryddet på plass[:)]

Vasket 2 maskiner med klær og hengt opp 1 av de (den andre er i trommelen), stekt et brød, og satt på plass spisestua.

Trur faktisk vi skal finne senga nå og legge oss å sove! SLITEN!!

Hatt en rolig dag idag. vært hjemme med begge guttene. Sander er ikke i form, har litt småfeber, hoster, snørrer osv.. Slappis. Så vi har hatt nok en dag i sovesofaen og bare sløva. Blir jaggu sliten av det og!
Nå har jeg sendt Anders ut på kiwi for å kjøpe bleier,da jeg oppdaga at jeg var tom til lilleknerten[:-] Blir vel å slappe av litt foran tven nå, og senga om ikke så altfor lenge[:)]

Back
Topp