• Forumet vil være nede på grunn av nødvendig vedlikehold mars 18. juli kl. 00:00 til kl. 02:30.

3 hjuls vogn

suprise juni2015

Forelsket i forumet
Noen som har erfaringer med disse? Teutonia S3 foreksempel?

har ingen erfaringer.. leste på generell at den velta lett bare[8|]

Jeg sniker litt fra August-forumet (termin 28 juli, så jeg hører vel egentlig til under begge...).

Uansett, vi har Teutonia S3 til snuppa vår på snart 2 år. Jeg er kjempefornøyd, og synes den er både håndterbar, smidig og veldig mye enklere å komme seg frem med enn store, tunge 4-hjulinger. Men det skal jo være sagt at det ikke er noen "offpist-vogn" hvis du skjønner. Dersom du regner med å gå masse turer i skogen i ulendt terrenge med røtter og masse steiner, så er nok en mer stabil 4-hjuling tingen.

Men ingenting slår 3-hjuling i byen, i butikker og på asfalterte eller lette grusveier.

En annen ting du burde tenke på er hvor mange spor i snøen vognen vil lage på vinterføre. En 3-hjuling vil naturligvis lage 3 spor, en 4-hjuling vil lage kun 2. Bogaboo, for eksempel, vil lage hele 4 spor i snøen, siden hjulene er satt på en merkelig måte, slik at de to fremste er litt innenfor de to bakerste (helt håpløst spør du meg...)

Har lest mye dårlig om Teutonia S3 dessverre. Trang vogn, lett for å velte, trangt å komme til handlekurven, høye seler..

Litt for mye negativt til at vi noen gang har vurdert den.

Men har ingen andre ERFARINGER enn da vi prøvde den på Barnas Hus, så kanskje ikke meg du trenger svar fra [:)]

Jeg ville aldri valgt en trehjuling som hovedvogn, mye pga grunnene som Mammaen til Linde nevnte. Men dersom du bor i byen, og kommer til å trille mest på asfalt eller inne på kjøpesenter o.l., funker det sikkert greit. Men ute på vinteren er det litt mer strevsomt med en trehjuling. Vi har en emmaljunga Edge duo combi som hovedvogn etter snuppa på 1,5 år. Vi har også en trehjuling som ekstravogn (en titanium baby breeze), men det er jo mer som en trille da. Når lillesøster kommer, kommer vi til å kjøpe en trehjuling, men den vil i hovedsak kun brukes som søskentrille, eller som sportstrille til storesøster, og lillesøster når hun blir større. Denne vogna er en Phil & Teds sport med søskensete.
Det du bør tenke på om du velger en trehjuling, er at de kan ha lettere for å velte. tenker da spesielt på om du planlegger å la babyen sove ute i vogna. Tror ikke jeg hadde følt meg helt trygg på å gå fra babyen i en trehjuling, i fall den skulle velte.

Har ikke erfaring med tre hjulsvogn, men synes de virker skumle... fikk det bekreftet her om dagen også... er jo forskell på disse merkene, så vet ikke vilken dette var, men var en søskenvogn/tvilling vogn. Satt på bussen da en mor med en liten gutt på ca 2 år og en nyfødt kom på bussen. Hun parkerte der det er vognplass, satt den størte gutten i bussetet og gikk bort for å betale og satt seg igjen. Bussen kjørte ut fra busslommen og etter noen sekunder deiset barnevogna med den lille babyen i, i gulvet.. Falt bare rett bakover. Bussen hadde ikke bråbremset eller svinget brått eller noe. Ble helt sjokka jeg, men det gikk heldigvis bra med den lille i vogna, bare litt forskrekket.

vi har teutonia S3 til Daniel og er kjempefornøyde... skal ha samme vognen til mini og [:)]

Vi har kjøpt oss Easywalker sky 3 hjuling.
 Vi var ikke i tvil om at det viktigste for oss var en lett vogn som er lett å kjøre. Å der er mange av 3 hjulingene best! Greit at de litt mindre stødige som en 4 hjuling, men kjørekomforen tar igjenn bra for det!

Har ingen erfaring med den vognen du nevner. Men vet at både EW Sky, MB Uraban jungel og TFK twist er vogner som scorer høyt på listen. (se www.barnevognguiden.no )

Vi valgte EW Sky pga store hjul, veier kun 9 kg (11kg med sportsdel), stor og romslig bag og ikke minst en ekstremt god kjørekomfor på så si alt terreng.

Vi har teutonia S3 etter storesøster, er veldig fornøyd og gleder meg til å ta den i bruk til mini [:D] Det er som nevnt over her ikke en off-road vogn, men super på asfalt, i byer og butikker og sånn. Veldig lett og fin å kjøre [:D]

Back
Topp