3-hjuling

MariusMamma

Gift med forumet
Har lyst å kjøpe meg det[&:]
Så bare lurte jeg på.....
Dere som har det - sitter barnet mot dere eller fra dere??
Den jeg evt. har sett på sitter han fra meg - lurte bare på om
det er litt tidlig eller hvordan funker det for dere????

ORIGINAL: ~TonjeSinMamma~

nå sitter hun vendt mot meg, men kommer til å snu henne snart[:)]

hvordan er du ute etter?

Den jeg har sett på heter TROLLER SWING JOGGER.
Finner den inne på nettsiden til RUDO (barnevognhuset) som ligger
i Oslo. Koster 1400,-. Sett noen som har den, og den så ok ut!!??

Jeg har quinny 3xl som jeg kjøpte til storesøster i fjor, hadde hun vendr mot meg helt til hun var 1,5 år jeg...

Men jeg har da også lillesøster i bagvogn enda. Hun kanjo ikke sitte enda så da ser jeg ikke vits i å ha henne i sportsvogn.
Mulig jeg er gammeldags, men pytt.

-alle gjør vi det vi mener er best for våre små-troll [;)]

ORIGINAL: TinkaNussi

litt lyst på sånn selv, men hørt at de velter så mye, så jeg tørr ikke. tv2hjelper deg har testet sånne.

tror man kan velge hvilken vei barnet skal sitte.

Ja det gjør den.

vi har Quinny 3 xl og den har velte flere ganger. jeg iliker den egentlig ikke.
pluss at den tar masse plass i bagasjerommet på bilen.

litt lyst på sånn selv, men hørt at de velter så mye, så jeg tørr ikke. tv2hjelper deg har testet sånne.

Tenker du da på 3-hjuling generelt ang. velting??
Tanken har slått meg også, men....vi får se hva vi gjør!!!

Ang. veien  på barnet - tenkte var litt tidlig å ha barnet fra meg nå,
men etterhvert er jo det greit, for da får han jo sett alt som skjer!
For det er vel ikke alle vogner man kan bestemme det på?!!!

vi har emmajung du edge og der kan jeg velge hvilken vei han skal sitte. Hvis han er våken synes han det er gøy å sitte å kikke!

ORIGINAL: Mayen82

vi har quinny 3xl freestyle comfort. har aldri opplevd at den har velta...
men man bør ikke ha stellevesken hengende på vognen, for da har eg hørt den kan velte..

vi har brukt sportsdelen no en 2mnds tid, er fornøyd med den (bortsett fra at snuppa virker pluselig som en stor jente)...
har den vendt mot meg foreløpig...

Vi å! [:D]

Sitter og ler her... hehehe... jag såg för mig att du skulle ha en sån 3-hjuling (barncykel)....
det var min första tanke så du kan tänka dig att det var en moro syn i hode på meg!

ORIGINAL: Mayen82

vi har quinny 3xl freestyle comfort. har aldri opplevd at den har velta...
men man bør ikke ha stellevesken hengende på vognen, for da har eg hørt den kan velte..

vi har brukt sportsdelen no en 2mnds tid, er fornøyd med den (bortsett fra at snuppa virker pluselig som en stor jente)...
har den vendt mot meg foreløpig...

det sier seg selv da, at ikke stelleveska kan være på engang, for da skjer det ting.
slitsomt å ta den av hver gang da
.
kan ikke sitte på en benk ute å ta en latte.
må konstandt passe på ungen eller så må ungen sitte på fanget ditt.

det er godt å høre at den ikkke har velta [:)]

Dette gjelder sikkert noen vogner men jeg har selv 3-hjuling fra teutonia og den har aldri veltet verken til siden eller bakover. Jeg har hatt lille niesen min på 1,6 år som har vært ganske så aktiv oppi der, pluss at stellebagen min er alltid tung. Så den kan jeg anbefale hvertfall![;)]
Testene på Tv2 hjelper deg er så der spør du meg. Har hørt på dem før og kjøpt katta i sekken[;)]

ORIGINAL: Mor til 3 røvere

ja tenkte på 3-hjul. sitter barna urolig kan den lett tippe bakover, så det på tv2 hjelper deg. gå inn på siden dems, kanskje det står om det ennå. de har testet alle tre hjul vogner, så du kan se hvem som besto testen.
kompis av meg kvitta seg med 3-hjul vogna si å kjøpte heller 4hjul som var like grei bare tryggere. 3-hjul vogna hans velta også og lille gutt slo seg[:(]

er stelleveska tung NOK kan vel en 4hjuling velte også...
Har også teutonia spirit s3 og den velter ikke, jhar ingen problemer med å drikke latte i fred!!!

Blir litt dust å generalisere, å si at alle 3 hjulinger velter-husk at de absolutt mest stabile vognene når det gjelder velting er babyjogger- 3 hjulinger, ja. Javel så er de litt spesielle, men er like fullt 3-hjulinger. Men det er vel også sånn at alle fra østfold er blodharry, alle fra Asker er steinrike, alle bebiser gulper i ett sett, alle nordlendinger er samer og alle mannfolk klår deg på ballene mens de drikker øl, banner og ser på fotball....blir litt provosert her, kjenner jeg!!!

ORIGINAL: Nates Mamma

ORIGINAL: Mor til 3 røvere

ja tenkte på 3-hjul. sitter barna urolig kan den lett tippe bakover, så det på tv2 hjelper deg. gå inn på siden dems, kanskje det står om det ennå. de har testet alle tre hjul vogner, så du kan se hvem som besto testen.
kompis av meg kvitta seg med 3-hjul vogna si å kjøpte heller 4hjul som var like grei bare tryggere. 3-hjul vogna hans velta også og lille gutt slo seg[:(]

er stelleveska tung NOK kan vel en 4hjuling velte også...
Har også teutonia spirit s3 og den velter ikke, jhar ingen problemer med å drikke latte i fred!!!

Blir litt dust å generalisere, å si at alle 3 hjulinger velter-husk at de absolutt mest stabile vognene når det gjelder velting er babyjogger- 3 hjulinger, ja. Javel så er de litt spesielle, men er like fullt 3-hjulinger. Men det er vel også sånn at alle fra østfold er blodharry, alle fra Asker er steinrike, alle bebiser gulper i ett sett, alle nordlendinger er samer og alle mannfolk klår deg på ballene mens de drikker øl, banner og ser på fotball....blir litt provosert her, kjenner jeg!!!

har herqules og er stoooooorfornøyd med den.velter ikke,og lett å legge sammen,hjula kan taes av osv.superfornøyd.kan snu den begge veier.

ORIGINAL: Sebastians`mamma

Dette gjelder sikkert noen vogner men jeg har selv 3-hjuling fra teutonia og den har aldri veltet verken til siden eller bakover. Jeg har hatt lille niesen min på 1,6 år som har vært ganske så aktiv oppi der, pluss at stellebagen min er alltid tung. Så den kan jeg anbefale hvertfall![;)]
Testene på Tv2 hjelper deg er så der spør du meg. Har hørt på dem før og kjøpt katta i sekken[;)]

Har du spirit s3? Hvordan er framhjulet på din? Er den en irriterene dunkelyd hver gang du kjører over humper? Jeg prøver å finne flere som har den vogna. For her i butikken sier de at "det er slik den skal være". Det har jeg vanskelig for å tro. Sårri om jeg kupper tråden her altså, men må bare høre;)

Det er ikke alle 3-hjulinger man kan snu sittedelen på. Lurt å finne ut om barnet er klar for å sitte framover. Vet om mange som har kjøpt dyre vogner man kan ha framover, og som aldri har fått brukt dem noe særlig fordi barnet vil sitte andre veien. Derfor falt valget vårt på Teutonia s3. Vi var ute etter en vogn som ikke var tung og stor (hadde Simo før). Skulle egentlig ha Quinny, men tok Teutonia isteden av den grunn at den blir mindre sammenlagt, og er ei lettere vogn. Bla. OTH, TFK er populære 3-hjulinger der sittedelen kun er fremover.

ORIGINAL: Iceline

ORIGINAL: Sebastians`mamma

Har du spirit s3? Hvordan er framhjulet på din? Er den en irriterene dunkelyd hver gang du kjører over humper? Jeg prøver å finne flere som har den vogna. For her i butikken sier de at "det er slik den skal være". Det har jeg vanskelig for å tro. Sårri om jeg kupper tråden her altså, men må bare høre;)

Det er ikke alle 3-hjulinger man kan snu sittedelen på. Lurt å finne ut om barnet er klar for å sitte framover. Vet om mange som har kjøpt dyre vogner man kan ha framover, og som aldri har fått brukt dem noe særlig fordi barnet vil sitte andre veien. Derfor falt valget vårt på Teutonia s3. Vi var ute etter en vogn som ikke var tung og stor (hadde Simo før). Skulle egentlig ha Quinny, men tok Teutonia isteden av den grunn at den blir mindre sammenlagt, og er ei lettere vogn. Bla. OTH, TFK er populære 3-hjulinger der sittedelen kun er fremover.

Hvis du løfter fronten og slipper den ned i bakken så er det litt dempning i leddet på forhjulet som lager et slags klikk hvis det er det du mener?  Men det er ikke noe jeg har lagt merke til på tur eller noe. [;)] Da ville jeg spurt i en annen butikk også, evt prøvekjør en utstillingsvogn og se om det er det samme der[;)]

Back
Topp