3 dose vaksine

Det er jo fint at de nå flytter gravide frem i køen for dose nr 3, men hvor mange vil egentlig rekke å ta den før graviditeten faktisk er over når det skal gå minst 20 uker fra 2. dose, og man generelt ikke tar vaksine i første trimester…? Jeg tok første dose umiddelbart da det ble anbefalt og deretter dose nr 2 da jeg ble innkalt. Dose nr 3 kan da settes først én uke etter termindatoen min. Og da er jeg vel ikke lenger ansett som prioritert?

Jeg tok første dose for graviditeten, 2. dose 17 uker etterpå i uke 15 (1. sept) og vil få dose 3 gjennom arbeidsgiver i midten av januar. Har termin 25. februar. Så jeg rekker det før fødsel og forhåpentligvis før frøkna ellet samboer evnt blir smitta. Vil være et under om vi klarer å slippe helt unna denne vinteren her med tanke på smittetrykket.

Jeg fikk vaksine 19/5, og er sykemeldt fra arbeidet - så fikk ikke tilbud om boosterdose der. For min del har jeg tenkt å ta vaksine så raskt jeg er tilbake etter juleferien, da det alt er 7 måneder siden jeg fikk forrige

Jeg tok dose tre i november. Fikk feber neste dag men ellers ingen plager. Er veldig glad for å ha tatt dose tre nå når smitten øker så mye og flere gravide er innlagt. Er selv høygravid med termin i januar og fortsatt i jobb (helsevesenet).
Fikk dose 1&2 i januar/februar i år, så det var på tide med booster for å si det sånn :)
Hei! Takk for svar! Hvor lenge varte feberen og tok du noe Paracet for å dempe den?

Back
Topp