Jeg har tatt booster dose i dag!

veldig glad for at jeg får tilbud i og med at det er såpass lenge siden jeg fikk dose to samt at smittetallene er veldig høye nå. Jeg føler meg veldig trygg på å ta vaksinen! Det er ingen rapporterte bivirkninger hos baby etter vaksinering av mor, men det er dokumentert skader på baby etter corona hos mor. Jeg er på jobb og har ikke mulighet til å skjerme meg så godt for eventuell smitte heller. Og jeg ønsker selvfølgelig å beskytte pasienter og kollegaer så godt jeg kan også! En ekstra bonus er at studier viser at baby får litt beskyttelse etter fødsel dersom mor vaksinerer seg i 3. Trimester.
Med tanke på bivirkninger har jeg foreløpig bare øm arm. Fikk Pfizer denne gangen, har to av moderna fra før. Regner med at jeg ikke før så mye bivirkninger siden Pfizer er mildere. Booster dosen av moderna er også litt mildere enn de originale vaksinene

vil bare nevne på slutten at jeg respekterer alle sin avgjørelse når det kommer til om de ønsker dose 3 eller ikke! Man er jo relativt godt beskyttet mot alvorlig sykdom med 2 doser også