3 day potty training

• Trådstarter Trådstarter LilleS
  • Opprettet Opprettet
har ikke prøvd, men har lurt på om vi skal ta en *light* versjon. Denne var kanskje litt drastisk.

Lillebror går på potta morgen og kveld og er veldig flink så tror han trenger en push nå for å komme videre.

Mikke: hørtest ut som han kan vær klar ja[:)]

jeg lurer bare på hva som er spesiellt med denne metoden, hva den går ut på osv.. [8D] 

ORIGINAL: LilleS

Mikke: hørtest ut som han kan vær klar ja[:)]

jeg lurer bare på hva som er spesiellt med denne metoden, hva den går ut på osv.. [8D] 

Bleieslutt har ikke bare med at ungene er klar for det, men også vi foreldre har et stort ansvar. Storebror brukte bleie helt til i sommer. Han ville virkelig ikke, og det kan kanskje hende at fokuset med broren (som til slutt måtte tvinges. ) har gjordt at broren er så villig. Problemet er at han vil ikke i barnehagen. Og da er det litt vanskelig å fortsette hjemme syns jeg. Men kanskje jeg burde det.

Metoden går vel bare på å ta av de bleiene og la de gå uten hele dagen slik at de kjenner det er ekkelt og tisse seg ut og håpe at det gjør slik at de vil på på potte/do. og ikke minst. De blir mer bevisst av at de faktisk må tisse når de har truse på. Når de går med bleie trenger de jo ikke tenke på dette selv.
Men å tro at alt skal løses på tre dager syns jeg høres litt vel optimistisk ut. Derfor sier jeg light jeg da...

Det går jo ikke på 3 dager da[;)]

Back
Topp