3 dager...

TheaA

Andre møte med forumet
til jeg venter mensen... kastet opp forrige uke.. en hel dag... og fått store vonde/ømme pupper.. kan jeg teste nå? Eller vente tre dager?
 
Du kan fint teste, men det er ikke sikkert at du vil få positivt svar selv om du er gravid
 
Det er bare å teste, men tror det kan variere litt hvilket svar du får. Det kan være forskjellig fra testene og, noen tror jeg viser svaret litt tidligere enn andre, uten at jeg er noen ekspert på akkurat det.
 
Hvorfor har du skrevet dette innlegget med to forskjellige brukere? :p
 
Go for it! Det skader ikke med en ekstra test ;) bare ikke bli skuffet om den ikke er positiv, og heller gi det et par dager til isåfall!
 
Hvis du kasta opp en hel dag, så høres det mer ut som spysjuken.
Må si jeg tenkte det samme. Det er nok ingen sammenheng mellom omgangsyke og graviditet så tidlig som mer enn en uke før menstrasjon. Men du kan jo allikevel være gravid.. Så en test er jo gøy å ta!
 
til jeg venter mensen... kastet opp forrige uke.. en hel dag... og fått store vonde/ømme pupper.. kan jeg teste nå? Eller vente tre dager?

Åh det er så vondt å vente, spesielt når vi håper så veldig på at det skal være noe som klorer seg fast inni der.
Men en hel dag med oppkast tror jeg kanskje har vært noe annet enn graviditet, også siden det var forrige uke og mens er forventet tre dager frem i tid.

Om man tester for tidlig kan man jo få negativ test siden hcg-nivået ikke har steget ennå, og det er kanskje bedre å leve i håpet enn å få en tidlig skuffelse som kanskje ikke er riktig en gang?

Lykke til med testingen, håper du blir med oss videre her!
 
jeg har aldri testet med morgenurin når jeg har funnet ut jeg er gravid :)
Noen har rask stigning i hcg, andre har lav. Jeg tester så vidt positiv på IKM dagen pga sen EL og sakte stigning. For å være sikker så bør man teste på morgenurin når man tester tidlig
 
Noen har rask stigning i hcg, andre har lav. Jeg tester så vidt positiv på IKM dagen pga sen EL og sakte stigning. For å være sikker så bør man teste på morgenurin når man tester tidlig
Jeg tester mer positivt midt på dagen enn morgenurin, og det er flere av oss :)
 
Back
Topp