3 bilstoler og hvilken bil?

Snorkfrøken1984

Forumet er livet
VIP

Vi skal kjøpe en ny bil. Nå har vi 2 barn men vi har planer om å prøve på en til etterhvert så da vil jeg at vi skal kjøpe en bil med plass til 3 bilstoler bak. Har tittet litt på de artiklene på nett som har vært ang dette men jeg lurer nå på hva slags bil dere har. Og hva slags bilstoler har dere? Og hvilken rekefølge står stolene i bilen? 

Jeg regner med at innen vi får en til så sitter nok eldstemann i en forovervendt beltestol. Så da blir det nok en beltestol, en bakovervendt stol og en babystol som skal få plass bak. 

Vi har en Honda FR-V, den er helt super. De tre setene som er baki er like store, og brede nok til alle slags bilstoler. Det er en 6-seter, det er 3 seter foran og tre bak, og det er i tillegg god bagasjeplass.

Vi har ww sharan. Når vi kjøpte bilen hadde vi besafe bakover, beltestol og babystol, etter et par år har dette blitt til, 2 beltestoler og 1 besafe bakover,

Vi er kjempe fornøyde med bilen. Det er veeldig god plass, og alle ungene har hvert sitt sete, og de har derfor hatt mye rom rundt seg. Noe som har ført til lite krangling.

Vi har og 2 ekstra seter som vi kan sette inn ved behov, veldig kjekt.

Vogna triller vi bare rett inn, uten noe løft, slåes sammen osv. *supert for travle 3 barns foreldre*

Eneste du må passe på er og kjøpe den med diesel. Bensinen blir slukt.

Har Ford Galaxy og 3 bakovervendte seter i baksetet.
(Har i teorien plass til 6 bakovervendte seter i bilen, men er vel sjelden man trenger det? ;p)

Fikk 3 bakovervendte i vår opel zafira, no har vi 2 bakovervendte og ett fremovervendt. Vi betalte 200000kr for vår for 1 1/2 år siden (2006mod) . Men fikk no ett bakovervendt , ett fremovervendt og ett babysete inn i vår wv polo  gikk akkurat der .

Ford s-max og Mercedes E-klasse er gode biler med plass til 3 seter i bredden

Vi skal kjøpe VW Touran og lurer på om vi skal i gang med nummer 3 om ikke så lenge.

har audi a4. har hatt 2 izi up og 1 izi combi (bakovervendt) i den. izi combien i midten bak og de andre på hver sin side. men ville ha valgt audi a6 for den er større.

har audi a4. har hatt 2 izi up og 1 izi combi (bakovervendt) i den. izi combien i midten bak og de andre på hver sin side. men ville ha valgt audi a6 for den er større.

Tre bilstoler i en VW touran:

Brio primo med isofix base bak førersetet. Akta graco duologic i midten. Besafe izi kid isofix bak passasjersetet.

vi venter vår 3.unge og skal ha vw touran!

Mummimamma84 skrev:

Vi skal kjøpe en ny bil. Nå har vi 2 barn men vi har planer om å prøve på en til etterhvert så da vil jeg at vi skal kjøpe en bil med plass til 3 bilstoler bak. Har tittet litt på de artiklene på nett som har vært ang dette men jeg lurer nå på hva slags bil dere har. Og hva slags bilstoler har dere? Og hvilken rekefølge står stolene i bilen? 

Jeg regner med at innen vi får en til så sitter nok eldstemann i en forovervendt beltestol. Så da blir det nok en beltestol, en bakovervendt stol og en babystol som skal få plass bak. 

Vi har 3 sånne seter du nevner her. størstemann på 8 sitter i mitten i beltestol, mellomste bak førerstol i en akta graco duologic (bakovervendt) og minsten i en akta graco babystol med base(0-13kg) D går fint i vår bil d, vi kjører en VW Touran. Fornøyd med valg av bil :)

Vi har 3 seter i vår Ford s-max.
Nå har vi to beltestoler og en bakovervendt, men hadde babsete, bakovervendt og beltestol før. Men er så god plass i bredden på den bilen at du kan ha hvilke som helst seter baki der :)

I ford mondeoen har vi plass til ett bakovervendt og to beltestoler. Har ikke prøvd noe annet.

I citroen Xzara'n vår er det kun plass til tre beltestoler.

I VW Sharanen har vi plass til hvilke seter som helst. Goood plass! Samme som Ford Galaxy ;)

VW Toran 7 seter har vi :D Har ett besafe sete 9-18kg og en AktaGraco Baby 0-13kg og har Besafe bak den som ikke kjører og AktaGraco i midten og kjempe god plass vedsiden av til passasjer evt ett sete til og to setter bak der igjen elsker bilen vår <3

Back
Topp