3 bilseter i baksetet!

**Lykke**

Gift med forumet
Når jeg ogmannen var på Barnas Hus her en dag for å se på bilseter til nr 3 fikk vi vite av en selger fra maxi cosi at om man skal ha 3 bilseter i baksetet skal det være et mønster, pga best sikkerhet.

-Har man 2 bakovervendte skal det framovervendte være i midten.. -har man 2 framovervendte skal det bakovervendte være i midten! Vi bare nikket og sa OK.. Nå lurer jeg på hvorfor det bør være sånn! [8|] har aldri hørt dette før!

Har sjekket i vår ford mondeo.. Vi har Besafe til jenta på 5, Besafe izi combi til gutten på 1 og kjøper maxi cosi til babyen siden det setet tar minst plass!
MEN... skal vi ha storesøsteri midten får vi ikke plass til babysete! [:-] de besafe setene kræsjer i hverandre, siden de er så breie! Men vi får maxi cosi setet imidten!

Hvordan har dere med 3 barn det!?

- det er uaktuellt å sette storesøster på pute. vi kjører lange bilturer og hun sovne ofte i setet!

Vi har to fremover og et bakover. Eldste på 6 sitter i midten. Han på 2,5 sitter forovervendt, fordi det ikke var plass til bakovervendt bak førersetet. Og miste sitter bakover i izi. Da han var baby satt han bak førersetet, mens broren satt bakovervendt bak passasjer.

Det må være enkelt for de med vanlig sete og ta på seg bilens sikkerhetsbelte. Da vi hadde babysetet med base var det vanskelig for storesøster å feste sikkerhetsbeltet sitt. Nå har vi bakovervendt izi på hennes høyre side. Da kommer hun enkelt til festet sitt. HAr heller aldri hørt at det må være annen hver i baksetet

takk for svar!
Håper jeg trygt kan sette basen imidten! [:)] får storesøster problemermed å feste selen får vi hjelpe til! - det er iallefall uaktuellt å snu lillebror allerede nå.. men om han var over 2 hadde jeg nok vurdert det!

Ulempen med å sette babysetet i midten, er at du må lene deg inn i bilen for å løfte det inn og ut.... I tillegg synes jeg det har vært greit å få festet de andre først, så har jeg hatt kontrollen på de. Babyen sitter fastspent i setet sitt på garasjegulvet, så han kommer ingen vei. BAre klikke han på plass i bilen til slutt. Hos oss har det vært greit med storesøster i midten, som en buffer mellom de to gutta. Uaktuelt å sette gutta ved siden av hverandre, for storebror hadde plaget livet av den lille[:D]

mønster? det må isåfall være snakk om at ofte er det det som er lettest i forhold til plass, at bakovervendte stjeler i bredden ene veien og framovervendte i andre...

personlig ville jeg valgt å ha sete med base i midten da jeg anser det som lettest, med tanke på at det bare klikkes i, også kommer man lett til de andre setene. Vi har selv en mondeo og får fint plass til tre stoler baki. og vi løser det alltid med å sette de to bakovervendte ved siden av hverandre. Det viktigste er å finne ut hva som passer det enkelte bil.

Back
Topp