3 barneseter i baksetet

Anbefaler å ha en flerbruksbil med separate bakseter for å få plass til det.

Eks.: Ford s-Max, Ford galaxy, Citröen grand c4 picasso, vw touran osv [emoji4]
 
Maxicosi cabriofix, britax maxfix, maxicosi rodi (?) beltestol.
 
Vi har Britax babysafe, Britax Multitech og en beltestol i baksetet. Har nettopp kjøpt Ford Grand Tourneo Connect 2016-modell. Den er ikke noen penisforlenger, men det trenger vi heller ikke med tre unger. :laughing002:laughing002
 
Vi har Chevrolet Suburban, har ikke tre til vanlig, men god plass til det.
 
Vi har Ford S-Max. Har et Besafe 9-18 kg bakovervendt, to Besafe beltestoler fremover.. Alle tre står i isofix :)
 
Har en Volvo 940. Har maxicosi cabriofix, Besafe izi combi x3 og cybex beltestol
 
Har touran og skal ha maxi cosi sete snart. Og ha besafe sete Nr 2 og besafe beltestol :) dei fleste biler med delte seter kan du bruke :) men er overraska over hvor lite biler det går i :/ har sjekka mye og veit at Ford s-Max og Galaxy går. Wv sharan og touran. Og noen volvoer uten at ef husker merke i farta. Eller så går det så klart i større biler som caravelle og Mercedes vito / v klass. Ol :) men du får ofte plass vis du kjøper mindre barne seter. Men det har eg ikkje sett på :p
 
Virker på meg som at minste bilen man får med plass til to bakovervendte seter og mor i baksetet og far bak rattet (skriver slik fordi han er lengst i beina) er Ford s-max

Pegeut 5008 og Citroën grand c4 picasso gidder jeg ikke (fransk). Mazda 5 virker så kjip, Toyota previa er for stygg til at jeg har vurdert den og prius+7 blir for liten (men et stort pluss at det er hybrid). Det er en Nissan bil også som er stor. Men husker ikke hva den heter. Egentlig litt fin, men kjenner ikke merket

VW Touran vil jeg helst ha, men er for kort avstand mellom setene til at det går med bakovervendt bak fører

VW Sharan og Ford Galaxy er og blir for svære og dyre

Ford Grand C-max er hakket mindre enn s-max og er evt alternativ, men skal du kjøpe brukt er det svært få slike på markedet

Vi kommer nok til å gå for en s-max innen nr 2 kommer i mai.
 
Dere som får plass til 3 på rad i baksetet. Hvilke seter har dere? Og hvilken bil? :)

Skal du ha GOD plass til 3 seter og bagasje mm så vil jeg anbefale Sharan. Kjenner noen med trillinger som eeeelsket den bilen. Men de hadde jo da 3 bakovervendte i 4 år pluss hund og regelmessige langturer hist og pisst.
 
S-Max.

Maxicosi cabriofix, bakovervendt maxicosi 2way pearl i midten, og beltestol. Må ha det sånn for å ha tilgang til baksetet, der eldstebror sitter på pute ved siden av hundeburet. Men nå går han som regel bare gjennom bagasjeluka, så kunne strengt tatt satt beltestolen i midten på midtrekka. Får se hvordan vi møblerer når vi om litt må bytte ut cabriofixen med et større bakovervendt sete.
 
Citroën C4 Grand Picasso har vi og er kjempefornøgd! Har riktig nok berre to ungar, men det er tre separate bakseter, alle med isofix (+ isofix i passasjersetet).

Veldig ok å ha ekstra seter i bagasjerommet viss vi plutselig får spørsmål om å ta med ein ekstra person eller tre.
 
Har Ford S-max, et bakovervendt babysete med isofixbase og to puter med rygg (store seter). Kunne hatt hva som helst, plass til alt
 
Back
Topp