3 barn eller fler ??

Mamma til 4

Elsker forumet
Har dere vanlig stasjons vogn ??? Jeg finner ikke ut hvordan jeg skal få plass til alle 3 baki. Noen tips ?? Har en toyota avensis.

Sent from my GT-I9195 using BV Forum mobile app

Vi venter tredje barn. Vi har en VW Touran, og den er jo relativt romslig bak (vet ikke hvordan Avensisen er, men den er vel ikke av de minste den heller?). Vi har ei på 6 og ei på 4, og hun byttet nylig til forovervendt. Vår løsning den første tiden blir som følger: 4-åringen på en side i en BeSafe izi up x3 (beltestol), 6-åringen i midten i en Cybex Solution, og babyen på andre yttersiden i en Maxi Cosi Cabriofix. De to på yttersiden er festet med isofix-fester, men i midten er det ikke isofix-fester, men det er heldigvis trepunktssele.

Vi venter nr 3 med en gammel volvo 940. Det går med en besafe izi 3 bakovervendt, en smal britax beltestol i midten og en maxi cosi cabriofix ytterst.

Det burde gå i din Avensis, men kanskje du må ha smalest mulig beltestol i midten?

Vi venter nr 3.. Blir veldig knapt om plassen! men har heldigvis oppbygd det setet som er i midten av bilen, så eldste kan sitte der, på samme måte som at hun bruker bilpute på passasjersiden.. Eneste måten vi får plass til alle 3 på en sikker måte :)

Vi har en Avensis, og jeg syns den er så trang og knotete. Kan ikke skjønne at det skal gå tre seter i bredden bak, og midtsetet må da være et mareritt. Vi hadde en Citroen Xsara Picasso før, og det var det masse plass. Elska den bilen. Så det kan du se etter :)

Volkswagen Passat :-) Vi har det og testet med 3 barneseter Baki rett før jul. Det gikk fint :-)

Vi har en Avensis, og jeg syns den er så trang og knotete. Kan ikke skjønne at det skal gå tre seter i bredden bak, og midtsetet må da være et mareritt. Vi hadde en Citroen Xsara Picasso før, og det var det masse plass. Elska den bilen. Så det kan du se etter :)
Får du plass til slle 3 bak i ? Mine to sitter på pute men jeg tror alikevel det blir trangt :/

Ford mondeo sedan :) Men bere ein onge so trenge bilsete, hu på 8 bruke innebygt puta so e i setet;)

Får du plass til slle 3 bak i ? Mine to sitter på pute men jeg tror alikevel det blir trangt :/

Nei, jeg har bare ei, var derfor jeg skrev at jeg ikke kan skjønne at det er plass til tre i bredden.
Citroënen vet jeg det går tre bak i, for den leste jeg mye om før vi kjøpte den, litt fordi det er praktisk selv om man bare har to også ;)

Vi har Volvo V50.
Ett barn på 9 år, 17 mnd, og snart baby.
Må se om vi får plass snart.
Håper det går med eldste i midten.

Ei veninne har ford smax å det går 3 barneseter helfint :) i vår tidligere bil gikk deg også fint. Litt mere usikker på audien gitt.

Vi venter nr 3 med en gammel volvo 940. Det går med en besafe izi 3 bakovervendt, en smal britax beltestol i midten og en maxi cosi cabriofix ytterst.

Det burde gå i din Avensis, men kanskje du må ha smalest mulig beltestol i midten?
Jeg ser også på MaxiCosi Cabriofix, men lurer på.. Vi har en Opel Astra 00 mod, og den har ikke isofixløsning.. Siden du skriver gammel 940, så har vel ikke dere det heller? Eller? Jeg vil så gjerne ha det setet, bare lurte på om det går uten isofix? Sorry, er heeeeelt grønn på bilseter :/

Jeg ser også på MaxiCosi Cabriofix, men lurer på.. Vi har en Opel Astra 00 mod, og den har ikke isofixløsning.. Siden du skriver gammel 940, så har vel ikke dere det heller? Eller? Jeg vil så gjerne ha det setet, bare lurte på om det går uten isofix? Sorry, er heeeeelt grønn på bilseter :/

MaxiCosi Cabriofix basen kan festes med belte :)

Vi bruker Maxi cosi cabriofix og fester det med belte. Veldig lett å feste.

...sniker...
Hadde en Avensis og måtte selge den da vi ventet nr.3 :-)
Hadde ikke sjangs å få plass og da prøvde vi så og si alle seter og kombinasjoner på butikken..
:-/

...sniker...
Hadde en Avensis og måtte selge den da vi ventet nr.3 :-)
Hadde ikke sjangs å få plass og da prøvde vi så og si alle seter og kombinasjoner på butikken..
:-/
Takk for hjelpen. Eneste eventuelle løsning er at hu eldste sitter foran... men vet ikke om jeg vil det heller :/

Back
Topp