3. april 2010

emmsii

Andre møte med forumet
Hei :) jeg fant ut for en uke siden at jeg var 4 uker på vei. dette er mitt første barn og det kom nok så overraskende på meg og min kjære da det ikke var planlagt. jeg er 20 år og skulle begynt skole nå i august men alt fikk litt av en helomvendig :) om dere har noen gode råd til meg så kom gjerne med det. alt er veldig nytt for meg :)

Gratulere [:)] har heller ikke noe særlig med råd å gi med tanke på at jeg også er 1.gangs fødende.

Bare start på studiene dine, du får fødselstipend av lånekassen og eingangssønad frå nav. Hilsen februarjente som skal studere[:)]

Gratulerer :)

Har du begynt å ta vitaminer? Ang. skolen så bør du sjekke opp hvor mye du kan ta før april, om du ikke velger å begynne å jobbe heller.

Gratulerer så mye!

her vil du nok få masse tips etterhvert [:D]

gratulere så masse med en spire:) har ikke så mye råd selv om jeg er 2 gangsfødane.men viss du lurer på noe så rop det ut så skal jeg hjelpe det jeg kan:)

begynn på skolen ;)
gikk på skola ilag me ei som fikk unge like etter nyåret, og d gikk bare fint.
hun var borte i noen dager, etterpå så ble den lille med henne på skola ;P
og du har jo bare 2 mnd skole etter at barnet ventes.
og så får man fødselsstipend.
har du jobbet det siste året? hvis du bare har rett til engangstønADEN så ha eg villa hoppa på skola uannsett.
så er man iallefall et steg nærmere en utdannelse når ungen kommer..
dyrt å ha barn. ;P

ORIGINAL: Sørfis

begynn på skolen ;)
gikk på skola ilag me ei som fikk unge like etter nyåret, og d gikk bare fint.
hun var borte i noen dager, etterpå så ble den lille med henne på skola ;P
og du har jo bare 2 mnd skole etter at barnet ventes.
og så får man fødselsstipend.
har du jobbet det siste året? hvis du bare har rett til engangstønADEN så ha eg villa hoppa på skola uannsett.
så er man iallefall et steg nærmere en utdannelse når ungen kommer..
dyrt å ha barn. ;P

Sign sørfis.
Evt kan du ta 1 års permisjon fra skolen. Jeg gjorde det selv da jeg fikk førstemann og var fortsatt student. Hvis du lurer på noe, bare spør[:)] Gratulerer forresten med en liten spire i magen[:D]

Gratulerer så mye[:)] [:)] Nytt for meg også. Suger til meg alt av info... Ta kontakt med legen for en time med samtale. Og ta folsyre;)... Lykke til!

Gratulerer med spire! [:)]

Jeg kunne gitt deg mye råd videre, men vet ikke helt hva du er int. i å høre? Jeg har en gutt fra før, og styrte mye med nav +++ da jeg ventet han, så jeg kan litt etterhvert. [;)]

I bunn og grunn kommer det an på hvor mye penger du er avhengig av å få inn pr mnd. Klarer du deg på det lånekassen betaler ut, er jo det kjempeflott! [:)] Bare være obs på at du oppfyller kravene som lånekassen setter for at du skal ha rett på de pengene. (Jeg vet at lånekassen er firkantet, og du må oppfylle de kravene 100%)

Ellers har vel det meste blitt sagt. [:)] Masse lykke til i hvertfall!

Gratulerer og velkommen [:)]

tusen takk for gratulasjoner :D har ikke helt bestemt meg for om det blir skole eller jobb enda men jeg skal til legen på tirsdag så da får vi se hva han sier om alt dette :) jeg vil jo veldig gjerne gå skole men samtidig så har jeg en jobb jeg trives veldig godt med så det gjør ingenting om det blir jobb i et år til. det er hvertfall helt sikkert at begynner jeg ikke skolen nå i høst så begynner jeg neste år :D
skolen forsvinner heldigvis ikke så dette skal gå bra :)

Og gratulerer så mye til alle her som venter en liten :D

ORIGINAL: BrittKari

gratulere så masse med en spire:) har ikke så mye råd selv om jeg er 2 gangsfødane.men viss du lurer på noe så rop det ut så skal jeg hjelpe det jeg kan:)

Back
Topp