truddelutta
Blir kjent med forumet
Nick:Tuddelutta
Fødselsdato:12.11.12
Fødselsdato:12.11.12
Termin:03.12.12
Uke:37
Kjønn:Jente
Barnets navn:Mariell
Klokkeslett:05.48
Vekt:3150g
Lengde:47 cm
Hodeomkrets:34 cm
Gratulasjoner:
Fødselshistorie: Våknet av at vannet gikk ca kl.03.00, ringte føden og fikk beskjed om at siden jeg ikke hadde rier skulle jeg komme inn på en skjekk på formiddagen, fikk beskjed om og prøve og sove litt. Etter en stund i snegen kjente jeg det begyte så smått med rier, fant frem rie telleren på tlf, 3min i mellom og varte i ca 1 min. etter ca en 30 min ringte jeg føden igjen og under samtalen fikk jeg flere og sterkere rier, siden vi bor ca 90 min fra sykehuset bestilte jordmoren på føden sykebil. Fikk ringt etter barnevakt til storebror og fikk opp mannen så kom sykebilen ca kl.05.20, personalet i sykebilen ville ha med jordmor for de mente kamskje vi kom til og trenge hjelp. så vi begynte og kjøre, heldigvis bor jordmoren som jeg har gått til i svangerskapet, 10 min unna så vi hentet henne på veien. Da jordmorne kom inn i sykebilen sjekket hun åpningen og der var det alt 9 cm åpning så hun ba sykebilen kjøre fort, og ba meg holde igjen.... ca 15 min etter at vi hadde fått jordmoren inn i bilen måtte vi stoppe på en buss stopp langs veien for der kom lille frøkna ut etter bare 2 pressrier i sykebilen på ei busslomme mannen satt foran i bilen og så på, han kom bak for og klippe navnle strengen før vi måtte kjøre videre, for morkaken satt bom fast og jeg mistet ganske mye blod så det gikk ganske fort resten av veien inn til sykehuset. etter vi kom frem til sykehuset kom morkaken ut og jeg ble sydd, revnet til grad 2. Det var en rask, men flott fødsel for den beste jordmoren fikk tatt i mot min lille prinsesse <3 Fikk en kjempe god kontakt med jordmoren i svangerskapet pga et veldig komplistert svangerskap, så det var veldig godt og ha henne med som jordmor i sykebilen Bilde: