Fødselsdato: 27/11-2012
Termin: 25/11
Uke:40+4
Kjønn:gutt
Barnets navn: Ikke helt bestemt
Klokkeslett:0216
Vekt:3720 gram
Lengde:51,5 cm
Hodeomkrets:35
Gratulasjoner:
Fødselshistorie:
Var til stripping hos jm 23/11. Hadde regelmessige kynnere hele helga som ga seg på nattetid. Slimproppen gikk lørdag. Mandagen kom og jeg kjente ikke antydning til kynnere. Lang tid til fødsel tenkte jeg.
Kvelden kom, vi la oss og rett før midtnatt kjente jeg en kynner som var mye sterkere enn de jeg hadde hatt. Rett etterpå kom en til. Fikk de hvert 3 minutt og jeg var ikke i tvil om at fødsel var igang.
Ringte til mamma da hun måtte være barnevakt også ringte jeg føden 0015. Måtte komme rett inn på sjekk. Mamma var hos oss 0030 og vi på flden 0045.
Ble sjekka klokken 0100 og hadde da 5 cm, med andre ord det kom til å gå ei stund...
Fikk litt å spise og sitte på en ball og riene kom haglende på og jeg brukte evigheter på å få i meg maten. Det beste var å stå å trippe under riene. Syntes nå de var utrolig vonde.
Måtte på do å gjøre nr 2 etter kontroll fra jm kl 0130 og etter det hoppet jeg i badekarret.
Der fikk jeg ligge i toppen 20 minutt. Begynte nå å hyle litt da det var så intenst. Klokken 0200 ca fikk jeg ikke ligge i karret lenger da jeg følte trykketrang. Var uansett for ubehagelig å ligge der.
Fikk komme opp i senga og sto og hang over hjertebrettet på senga. Ble sjekket 0210, hadde da 9 cm. Da hun sjekket meg gikk fostervannet og jeg fikk 10 cm. Fikk enorm pressetrang. Fikk beskjed om å holde litt igjen, men jeg hadde ikke sjans. Ungen skulle ut nå, jeg presset som en gal og klokken 0216 kom verdens heligste litte pjokk ut. Han veide 3720 gram og 51,5 lang.
En rask og intens fødsel, men må kalle det en drømmefødsel. Fikk et pr rifter i det gamle arret etter første fødsel, men var rett oppå bena etterpå og har vært i kjempe form.
Gutten er ekstremt glad i mat så sitter framme med puppen dagen og natta lang.