3-årskontroll

mari1976

Elsker forumet
Vi har fått en innkalling til helsekontroll til gutten vår som nettopp har fylt 3 år. Da vi var på 2-årskontrollen fikk vi vite at neste kontroll var da han var 4 år. I mellomtiden har vi flyttet, så vi har nå en annen helsestasjon, men den er i samme by som den første. Det jeg lurer på er hva denne kontrollen går ut på? Jeg prøvde å lete litt på nettet, men der sto det at det kun var 2- og 4-årskontroll. Vi har jo ventet på time til tannlegen, men da ville det vel stått tannlegetime og ikke helsekontroll? Kanskje de bare vil hilse på oss på helstestasjonen siden vi ikke har vært det før? Er det andre som har vært på 3-årskontroll?

Aldri vært på 3 årskontroll på hs. Kun tannlegekontroll da her.

Do'h ! Fra mobilen vel ;)

Noen kommuner/bydeler har forskjellige kontroller. Vi var kun på 2 og 4 år, tantungen min var på 3 år også. Tannlege er noe helt annet ja.

Vi har ikke 3 års kontroll, så aner ikke..:)

Sent from my HTC One X using BV Forum mobile app

Her er det bær 2 og neste4 og tannlege når de er 3:)

Her vi bor er det 3års kontroll også. Så her er det 2-3-4 års kontroll. Husker ikke helt hva som skjer på kontrollen, men mener vi var inne hos legen. Han så vel litt på motorikk og balanse. Ellers så er det å veie og måle.

Her er det 3 års kontroller og :) varierer fra kommune til kommune tydeligvis..

HS sa nettopp til meg at de ofte kalte inn de som flyttet om det var lenge til neste ordinære kontroll... Kan være derfor?

Her er 3 års kontroll standard, litt usikker på vi har 4 års kontroll da.

Slik jeg husker det så var det slik:
Før 1 år: Diverse kontroller
1 års kontroll: Legekontroll + en kort samtale med helsesøster
15 mnd: Vaksine + helsesøster
2 års kontroll: Hjemmebesøk av helsesøster
3 års kontroll: Legekontroll (helsesøster hjalp oss kun med å veie og måle høyde)

Tannsjekken kom separat, det var vel da hun var ca to og et halvt år.

Tusen takk for mange svar. Da antar eg at det er snakk om en vanlig kontroll bare og at tannlegesjekken kommer senere :-)

Vi fikk tilbud om 3 års kontroll da vi flyttet, men takket nei da vi skulle på kontroll på sykehuset i tillegg (prematur).

Back
Topp