3 åringen som stenger pappaen ute.

IngridK

Flørter med forumet
Hei.
Vår 3 år gamle jente kan til tider være fryktelig ufin mot pappaen sin. Hun kan si ting som «gå bort,jeg vil ikke ha deg her» eller hvis faren kommer bort til henne og gir henne en kos kan hun bli skikkelig fornærma og slå etter han. Hun har aldri stått noen andre,verken hjemme eller i barnehagen (ikke som vi vet om nei selvfølgelig).

Dette er selvfølgelig utrolig sårt for mannen min som aldri har gjort noe som helst for å fortjene å bli behandla slik. Jeg begynner også å kjenne veldig på dette,og det påvirker forholdet mellom meg og min mann fordi han blir oppriktig lei seg og lurer på hva galt han gjør.
Jenta mi og mannen min har heldigvis mange gode dager og stunder også,der hun kan være ei skikkelig pappajente og ha det veldig kjekt sammen med han. Men disse rundene der hun er så sint tærer på oss alle.

Hva kan vi gjøre?

Alle innspill og tips mottas med takk!

Vil bare si at min treåring ofte blir sint, sier «mamma/pappa, nå vil jeg aldri snakke med deg igjen/gå bort/ jeg er sint på deg» osv. Kommer etter at han ikke har fått lov til noe eller hvis han føler vi prioriterer lillebror. Skjønner hvor reaksjonen kommer fra, men det han sier er jo litt trist. Det er mest mot meg her, men det er fordi det er jeg som sier han ikke får lov. Vi tar oss ikke nær av det, og jeg har tenkt at det er normalt, men følger denne tilfelle det kommer får noen gode tips :)

Dette er veldig vanlig altså. Her er det jeg som får det. Du er slem, jeg liker deg ikke, gå bort, jeg vil ha pappa. Gi det tid, så går det over.

Vil bare si at min treåring ofte blir sint, sier «mamma/pappa, nå vil jeg aldri snakke med deg igjen/gå bort/ jeg er sint på deg» osv. Kommer etter at han ikke har fått lov til noe eller hvis han føler vi prioriterer lillebror. Skjønner hvor reaksjonen kommer fra, men det han sier er jo litt trist. Det er mest mot meg her, men det er fordi det er jeg som sier han ikke får lov. Vi tar oss ikke nær av det, og jeg har tenkt at det er normalt, men følger denne tilfelle det kommer får noen gode tips :)

Her er det pappaen i huset som er «the good cop» for å si det slik,sjelden hun får nei fra han. Men uansett er det han som får høre at han skal gå bort eller slik.

Her er det pappaen i huset som er «the good cop» for å si det slik,sjelden hun får nei fra han. Men uansett er det han som får høre at han skal gå bort eller slik.
Kanskje det også er derfor? At hun trenger litt grenser fra han også? Hvis det bare er du som setter grenser, så styrer hun jo pappaen som hun vil.

Eldstemann på 4.5 år er i en slik periode nå, faren får ikke hjelpe til med noe uten at det blir stor ståhei, krangling, sutring osv fra eldste som ikke vil ha hjelp fra pappa men mamma. Her er det nok en reaksjon på lillesøster på 5 mnd, mamma sitter gjerne med henne og ammer, osv, uansett hvor mye oppmerksomhet eldste får av meg så funker det absolutt ikke da å be faren ta over slik at jeg får ammet minste. Mellomste på 2.5 år bryr seg ikke hvem som hjelper

Kanskje det også er derfor? At hun trenger litt grenser fra han også? Hvis det bare er du som setter grenser, så styrer hun jo pappaen som hun vil.
Enig i den der. Her er datteren vår skikkelig mammadalt og aldri ville vært med pappaen. Har har ikke hatt så mange grenser som meg, men blitt bedre da nr 2 må ha veldig klare grenser. Merker at forholder mellom far og datter har blitt bedre med tiden selv om jeg tydeligvis er den eneste som kan trøste når hu skader seg.

Back
Topp