3-åringen er så voldsom rundt baby

Bkno4027972

Blir kjent med forumet
Datteren min på 3 år er veldig glad for å bli storesøster men skjønner ikke at hun må
Være forsiktig rundt baby. Vi har gitt beskjed flere ganger, noe som fører til at hun blir veldig lei seg. Noen som har noen tips? Jeg ser at hun savner å være alene med mamma selv om hun er glad i babyen og får skikkelig dårlig samvittighet.
 
Datteren min på 3 år er veldig glad for å bli storesøster men skjønner ikke at hun må
Være forsiktig rundt baby. Vi har gitt beskjed flere ganger, noe som fører til at hun blir veldig lei seg. Noen som har noen tips? Jeg ser at hun savner å være alene med mamma selv om hun er glad i babyen og får skikkelig dårlig samvittighet.

Ikke si at hun ikke skal ditt og datt. Sjekk ut "foreldremestring.no" på Facebook. Er skrevet noe om temaet der før.
 
Datteren min på 3 år er veldig glad for å bli storesøster men skjønner ikke at hun må
Være forsiktig rundt baby. Vi har gitt beskjed flere ganger, noe som fører til at hun blir veldig lei seg. Noen som har noen tips? Jeg ser at hun savner å være alene med mamma selv om hun er glad i babyen og får skikkelig dårlig samvittighet.
Vi har en ivrig storebror, vi prøver å fokusere på hvordan han kan kose med baby. Så prøver som best vi kan å unngå mye «nei», men heller stoppe han og vise hvordan han kan kose eller vise frem lekene sine etc Jeg tenker at de er for små til å helt forstå begrepet forsiktig, så tenker at det heller er vår oppgave å tilrettelegge slik at storebror får «lekt» og kost med baby.
Og så passer vi på at pappa’n tar baby så storebror kan få litt alenetid med meg hver dag - bruker også en del bæretøy så baby bare kan være med i lek etc. Så nå foreslår storebror at baby kan i sjalet så vi kan tegne feks ;)
Jeg synes det var mest utfordrende i starten, og at ettersom ukene har gått har det blitt litt enklere :happy: Men vi må alltid være «på», og det tenker jeg ikke vil endre seg før baby er blitt stor nok til å ta igjen :hilarious:
 
Datteren min på 3 år er veldig glad for å bli storesøster men skjønner ikke at hun må
Være forsiktig rundt baby. Vi har gitt beskjed flere ganger, noe som fører til at hun blir veldig lei seg. Noen som har noen tips? Jeg ser at hun savner å være alene med mamma selv om hun er glad i babyen og får skikkelig dårlig samvittighet.

Husk å fortell henne alt hun faktisk får lov til å gjøre :) gi henne alternativer til alt, feks om hun gjør noe hun helst ikke kan gjøre, prøv å ikke si nei, men heller vis henne/fortell henne:) vi har en 2 åring som gjerne vil løfte lillebror, men 9kg er litt for tungt. Han kan få lov til å ha han sittende på fanget, eller legge seg inntil han på gulvet og kose. Han elsker å ligge inntil han, men det betyr inntil og ikke oppepå han som han av og til har tendensen til. Da minner vi rolig på at han må ligge ved siden av. Vi forholder oss ALLTID rolig, uansett hva, og vi kjefter aldri, men veileder hele tiden :)
 
Back
Topp