Takk for svar alle sammen!
Må bare påpeke at jeg på ingen måte har introdusert bokstaver for han
Dette har han funnet ut av helt selv. Han kan også telle til ihvertfall 30 som jeg har hørt.
Det hele begynte med at han hadde en fisher price lekepc som han arvet fra søsteren, og den hadde musikk og litt forskjellig i tillegg til en funksjon der den leste opp bokstavene når man trykte på dem. Slik begynte det og plutselig kunne han alfabetet som 1åring og jeg skjønte absolutt ingenting.
I perioder hvor det har blitt mye har jeg faktisk prøvd å få han vekk fra alfabetet og over til annet, men det er vanskelig å stoppe en liten gutt som vet hva han interesserer seg for. Kan ikke gjemme unna alt jeg har med bokstaver på heller
Hadde jeg skulle stoppet denne utviklingen kunne jeg ikke hatt bøker i bokhylla engang...
Mamma sier at jeg var ganske lik da, kunne visst nesten å lese jeg også når jeg var 2. Det eneste som fikk meg til å sitte stille i stolen slik at hun fikk i meg mat var å underholde meg med bokstaver.
Jeg har tenkt mye på det at det kan være lite utfordringer for han når han begynner i 1. klasse.
Som lærer selv vet jeg jo hva det går i.. Og jeg vet hvor vanskelig det er å tilpasse opplæringen.
Men jeg kan jo ikke gjøre så stort mye med leseutviklingen hans, og må jo nesten bare ta det når tiden kommer