Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Ja. 25% var veldig mye. Men eneste de sa også at han er jo ferdif utviklet og er jo noen fostre enda mindre enn det igjen også. Skal på kontroll til uken, gruer meg så sinnsykt mye blir 7 laaaange dagerSniker fra oktober. Det var lite ja Her er lille 10% under gjennomsnittet, 2400g for 8 dager siden, 36+5 idag. Fikk beskjed at +/- 15% er helt vanlig. Men det er jo veldig bra at alt annet sto bra til!
Hun samme dama kontroll måla. Men ikke noen andre. Det var en overlege. Skal på kontroll til uken, gruer meg så sinnsykt mye blir 7 laaaange dagerDet er så forskjell på de som måler, bare en liten plassering av sirkelen på skjermen feil, så får man avvik.
Hos meg så har de målt masse forskjellig, fikk ekstra kontroll pga det.. De målte avflatende vekst på 2 målinger, mens han sisten legen målte helt normal vekst.. Ikke så lett for mammahjertet..
Kontrollmålte de flere ganger? Kanskje du skulle fått andre til å måle også?
Hun samme dama kontroll måla. Men ikke noen andre. Det var en overlege. Skal på kontroll til uken, gruer meg så sinnsykt mye blir 7 laaaange dager
Hvor langt er du nå?
Nei. De visste ikke hvorfor for morkaken så fin ut men hvis han ikke gikk opp til neste uke så skulle de vurdere om jeg måtte settes i gang pga næring. Men han sparker og trives. Blir noen lange 7 dagerDet går nok fint med han, men sa de noe om hvorfor?
Lykke til imorgen <3 blir en laaaang uke foran megHadde 4 forskjellige på 4 kontroller.. alle målte ganske forskjellig. Jeg tror ikke jeg hadde bekymret meg så mye hadde jeg vært deg Men skjønner at mammahjertet har det litt vondt altså, ble litt bekymret jeg og.
Jeg er 41+2 i dag, blir satt i gang i morgen.
Snuppa er estimert til 3,6-3,7 kg på siste måling.. bare 2 uker før det sa den legen rett over 3 kg..
Noen er jo rett og slett bare små, og det er jo ikke alltid det blir lagt merke til på UL heller. Jeg har født åtte dager over termin og fått gutt på 3400g, mens andre kanskje føder i uke 37 og får på 3800g. Tror de det er noe med morkaken er det selvfølgelig tryggest å få han ut da.Nei. De visste ikke hvorfor for morkaken så fin ut men hvis han ikke gikk opp til neste uke så skulle de vurdere om jeg måtte settes i gang pga næring. Men han sparker og trives. Blir noen lange 7 dager
Ble du satt igang når din var så liten? Pga næring osv?Min førstefødte var nærmere 30% under gjennomsnittet, og frisk som en fisk. Ikke bekymre deg, at han er over 2 kg er jo kjempebra og du er allerede nært termin, noe som også er kjempebra. Tror ikke det er bra for baby at du bekymrer deg så mye hele tiden, så slapp av og nyt de siste dagene/ukene som er igjen av svangerskapet.
Ble du satt igang når din var så liten? Pga næring osv?
Hvor mye veide ho til fødsel ? og stoppet vekta å øke/vokse eller økte den men bare kjempe liten økning ?Nei, de mente at hun bare var så lita rett og slett fordi det var sånn hun skulle være. Jeg ble fulgt tett opp med ultralyd da, med vekstkontroll hver andre uke, og blodgjennomstrømming en gang i uka. Etter fødsel ble det oppdaget at morkaken var liten, men fungerte som den skulle, så ja ikke noe klokere der. Hun var og er bare en lettvekter fikk hvertfall brukt 50-56 leeenge! Gikk over til 62 når hun først var et halvt år