21 ting å finne på under glukosebelastningstesten

• Trådstarter Trådstarter Moderator Wilma
  • Opprettet Opprettet
Jeg tok den i går. Smaken var egentlig ikke avskrekkende ved første slurk, men ble altfor søtt når alt måtte ned [emoji37] Sliter mye med kvalme fortsatt, men klarte å holde det i sjakk ved å drikke en slurk vann hver gang jeg begynte å bli dårlig. Det gikk helt greit! [emoji28] Men glad jeg slipper å gjøre det igjen...

Æsj denne må jeg ta.. Kjenner jeg gruer meg nå. Men jordmor ba meg bestille time hos legen, noe jeg har gjort. Men det er ingen som har forklart meg hva jeg skal gjøre. Må jeg møte fastende? Evt noe annet jeg bør vite?

Æsj denne må jeg ta.. Kjenner jeg gruer meg nå. Men jordmor ba meg bestille time hos legen, noe jeg har gjort. Men det er ingen som har forklart meg hva jeg skal gjøre. Må jeg møte fastende? Evt noe annet jeg bør vite?

Jeg spurte jordmor og fikk beskjed om å møte fastende ja. Sånn jeg skjønte det tar de blodprøve først og så får man blandingen man skal drikke og så tas det ny blodprøve 2 timer etter det igjen. Først da får man lov spise noe, men å drikke vann var greit. Blei anbefalt ta med matpakke så jeg får spist med en gang jeg kan:)

Du må møte fastende.
Så tar de eg stikk i fingen , gir deg sukkervannet som du skal drikke over kort tid , så må du sitte vente to timer åsså stikker de deg i fingen igjen etterpå.
Å når du er ferdig skal fastende ligge under 5,3 og etter sukkervannet skal det ligge under 6.9
Så får du ikke drikke eller spise før du er ferdig

Jeg spurte jordmor og fikk beskjed om å møte fastende ja. Sånn jeg skjønte det tar de blodprøve først og så får man blandingen man skal drikke og så tas det ny blodprøve 2 timer etter det igjen. Først da får man lov spise noe, men å drikke vann var greit. Blei anbefalt ta med matpakke så jeg får spist med en gang jeg kan:)
Du må møte fastende.
Så tar de eg stikk i fingen , gir deg sukkervannet som du skal drikke over kort tid , så må du sitte vente to timer åsså stikker de deg i fingen igjen etterpå.
Å når du er ferdig skal fastende ligge under 5,3 og etter sukkervannet skal det ligge under 6.9
Tusen takk for svar =)

Du må møte fastende.

Jeg fikk beskjed at den måtte være under 7,8. Jeg hadde 7,4 og de sa det var greit.

Jeg fikk beskjed at den måtte være under 7,8. Jeg hadde 7,4 og de sa det var greit.

Jeg hadde også 7,4 og fikk beskjed om at det var litt for høyt eller i grenseland som han kalte det. Jeg har nå målt blodsukker i 4 uker og skal ta testen på nytt på tirsdag. Rart at legene/jordmødre ikke har fått mer info om dette slik at det blir felles retningslinjer.

Skal ta den rett før påske. Så kjekt med litt tips for å få tiden til å gå :-)

Legen sa i uke 13 at jeg måtte tilbake for å ta den, men tror ikke hun var særlig opplyst om det, for jeg er over 25, meeen andregangsfødende. Og treffer ikke de andre kriteriene heller. Pheeew! Føler med alle som må ta det :yuck:
Samme her! Men måtte «krangle» litt med legen for hun var overbevist om at de nye retningslinjene gjaldt alle fødende over 25 år.

Jeg tok min denne uka, og på tross av hard pinnestol og et tidvis stappfullt venterom på legekontoret, gikk det helt ok :) Anbefaler veldig podkast - jeg hørte to litt lange episoder og vipps så var ventetiden over [emoji1360]

Back
Topp