Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari

Men det er fordi det er IVF-baby og vårt første barn, så de har ventet spent etter innsett, og spurt MASSE. Vi holdt det for oss selv to uker+ før vi valgte å dele gladnyheten i person nå i helgen. Til alle andre skal vi vente til vi er godt over 12 uker, minst Tror vi sa det ganske tidlig med førstemann. Kjenner følelsen! Sier dere det bare, eller planlegger du hvordan du skal si det?Syntes absolutt ikke det er sært om du har dårlig opplevelse med å fortelle det! Første gang jeg er gravid her og KLØR i fingrene etter å fortelle det til alt og alle. Krever alt jeg har med å ikke si noe enda, men vil helst vente til tidligst etter TUL. Det er en del som vet det nå allerede faktisk, men vi holder an med å fortelle til flere til vi ser hjertet banker. Kunne aldri holdt ut 3 mnd tror jeg med å fortelle til de nærmeste![]()
![]()

Ja, da skjønner jeg at de lurer og vil viteVi har allerede fortalt det til foreldre og søsken, er 6+0Men det er fordi det er IVF-baby og vårt første barn, så de har ventet spent etter innsett, og spurt MASSE. Vi holdt det for oss selv to uker+ før vi valgte å dele gladnyheten i person nå i helgen. Til alle andre skal vi vente til vi er godt over 12 uker, minst
![]()
Jeg holder på å forsnakke meg hele tiden. Haha.Spennende, jeg har heller ikke så stort behov for å si noe, men på den andre siden gruer jeg meg litt. Så da et det godt å få katta ut av sekken og så jeg slipper ha en som vond klump i magen så lenge. Men første mål er i alle fall å se at det er lys på første ultralyd. Så får vi se hvem som får vite da.
Skulle selvsagt stå liv, ikke lysJeg holder på å forsnakke meg hele tiden. Haha.
Ja, det hørtes ut som en lur plan![]()
Vil helst ha liv i magen, ikke lys 
Tror vi skal gjøre litt ut av det. Ikke noe store greier, men noe mer enn å bare si det. Første barnebarn, oldebarn osv så litt ekstra stasTror vi sa det ganske tidlig med førstemann. Kjenner følelsen! Sier dere det bare, eller planlegger du hvordan du skal si det?![]()
Mamma vet det dog, men gleder meg veldig til å fortelle det til svigers, da svigermor er nok den som gleder seg mest!Haha. Jeg tenkte kanskje du mente hjerteslagenes blinking på ul-skjermenSkulle selvsagt stå liv, ikke lys![]()
![]()
Vil helst ha liv i magen, ikke lys
Hvilke dårlige erfaringer har du med å fortelle?
Oi at det går an at folk oppfører seg slik, hadde noen i familien som mistet i spontanabort og noen andre i familien sa noen forferdelige ting om at det var for det beste til oss andre. Det endte med en regnbuebaby rett etter og når barnet først var der så var alt topp, og dette er noen som egentlig er veldig hyggelige og normale personer, men tror de er ganske "pragmatiske" av seg, og sliter med å forstå at andre kan ta andre valg enn en selv.Haha. Jeg tenkte kanskje du mente hjerteslagenes blinking på ul-skjermen![]()
Nei altså. Vordende besteforeldre som blir grinete, sjalu, og kommer med frekke tilsvar. De høres skikkelig syke ut, men de er egentlig ganske normale altså. Er det som er så rart.
Med førstemann så tok min manns søsken opp det med abort, snakket om at man kan ta abort osv. Jeg satt på et annet rom og hørte det og ble lei meg. Det har alltid vært så mye negativitet i forhold til nye tilskudd i familien, det går seg alltid til etter fødselen, men alltid sånn... Klaging? Sjalusi... Negativitet, ja. Jeg kjenner at jeg ikke trenger det, men jeg er ganske lav så vi får se hvor lenge svangerskapet er usynlig![]()

Tenk å si noe sånt!Oi at det går an at folk oppfører seg slik, hadde noen i familien som mistet i spontanabort og noen andre i familien sa noen forferdelige ting om at det var for det beste til oss andre. Det endte med en regnbuebaby rett etter og når barnet først var der så var alt topp, og dette er noen som egentlig er veldig hyggelige og normale personer, men tror de er ganske "pragmatiske" av seg, og sliter med å forstå at andre kan ta andre valg enn en selv.
Får man automatisk innkalling til det hvis man tar kontakt med jordmor?Med nr 1 og 2 sa vi det til foreldre og (våre) søsken i uke 7 tror jeg, og resten av familien og venner rundt uke 12. Denne gangen vurderer vi å vente til TUL i hvert fall, men vi får se, ikke så giret på å si det til verden denne gangen
Hehe. Synes det er mer praktisk enn kultJeg klarer ikke holde noe for meg selv, dessuten blir jeg alltid så sykt gravid så klarer ikke skjule det heller. Og om noe skulle gå galt ønsker jeg ikke at det skal være en hemmelig greie heller. Da ønsker jeg støtten fra de rundt oss.. men jeg forstår godt de som ønsker å vente, og syns det er litt kult i grunn. Kunne ønske jeg var like kul… men det er jeg ikke![]()