2010 - oppsummeringstråd

Reinbue

Forumet er livet
Hadde det ikke vært koselig med en tråd for vi oppsummerte det gamle året. Med litt bilder og koselige mimringer?
Alle som har forlova seg, gifta seg, blitt gravide, fått nye barn, dratt på ferier, fått jobber, begynt på studier, fullført studier og mye, mye mer [:D]

Hmm..
Denne må jeg tenke litt på...
Men:
-Mai 2010. Giftet meg og min kjære oss.
-Oktober 2010. Fikk jeg fagbrev.
-November 2010. Kjøpte vi oss tomt.

Hmm...

Vi begynte året med at mannen ble permittert fra jobben til 1.mai.[>:]
I midten av februar fant vi ut at A skulle bli storesøster.[;)]
I mai begynte vi stor-oppussing av kjøkken, stue og fasaden på huset.
I slutten av mai ble jeg dårlig i bekkenet og fikk en knekk og ble sykemeldt, det varte ut resten av svangerskapet.
I juni reiste jeg på jentetur med 3 venninner i en uke til Rhodos!![;)]
I slutten av juni reiste jeg, mannen og A på ferie til Island.
I juli ble mannen dårlig i ene hofta og derfor sykemeldt.
I august ble A 2 år!![:D]
I oktober ble lille M født!
I november fant vi ut at mannen trenger en operasjon som er DYR...[&:]
I desember koste vi oss og feira jul sammen i "nytt" hus!

Håper 2011 blir et roligere og "friskere" år...

Januar: Jeg husker det var så iiiskaldt i leiligheten min den vinteren. Vi måtte flere netter sove med ordentlig ulltøy og sånn.. Hehe. Tenk at det var så kaldt da, jeg frøys til og med med dunjakka mi på (ute altså)
Vi var også på 15 mnd kontroll, og Torje var 12,4 kg. Rart at han nå er 14,7 :) Og jeg har vel vært verpesjuk helt siden da vi var på helsestasjon.

Februar: Vi dro på kjærestetur til London <3 og jeg så Johnny Depp <3

Mars: I mars begynte vi egentlig å få det nære forholdet til foreldrene til Amund, som vi har hatt siden. De fikk ordentlig god kontakt med Torje og vi var mye sammen med dem. Kjempekoselig å føle at man blir en del av en ny familie.

April: Amund ble 25 år :) Jeg kjøpte meg tre kokebøker, og starta for alvor å lage god mat. Med god mener jeg hjemmelaget, men jeg lager ikke dårlig hjemmelaget mat heller :P April var også den mnd Torje slutta å sove på dagene. Han satt bare i senga si og prata, lekte og lo. Og så var vi i Stockholm en tur.

Mai: Jeg var på topp på treningsfronten denne måneden. Sykla masse, trente på studio og spiste supersunt. Jeg fikk dilla på pai! Og vi sykla faktisk helt fra Drammen til Svelvik og tilbake igjen. Vi feiret 17.mai i Drammen, og gutta var skikkelig søte i matrosdress :) 19.mai var det faktisk så varmt i Drammen at Torje bada ute, midt i sola i balja si.

Juni: Eksamenstid, stress, men gud så deilig med sommerferie!
Og så ble jeg jo samboer i juni.. det var deilig å få en stor leilighet.

Juli: Vi dro på danmarksferie. Øster Hurup, og det var helt fantastisk. Jeg savner vaffelisene og pannekakehuset :) Jeg MÅ tilbake neste sommer! På slutten av juli klarte vi å låse oss ute fra leiligheten. Sånn måtte det jo gå til slutt når vi har smekklås :P Vi kom oss heldigvis inn igjen etterhvert. Et vennepar av oss giftet seg..utrooolig fint bryllup. Brudgommen er afrikaner, så det var veldig stilige afrikanske innslag.

August: Torje ble 2 år, og jeg ble 21 år :) Vi var på en fantastisk ferie i Stockholm, Amund fridde, og skolen begynte igjen.

September: Jeg ble kåret til miss babysjuk, og jeg var virkelig det altså!! Hehehe.. og jeg klarte ikke å overbevise Amund om at vi kanskje skulle prøve på baby snart, men jeg fikk han med på å prøve etter at vi hadde giftet oss, som da skulle være august 2011.
Jeg var på jobbintervju, og fikk jobb med en gang.

Oktober: Jeg begynte å jobbe på kiwi. Var i praksis i en 2. klasse på en skole. Og hadde en veldig slitsom mnd egentlig. Hihi, og så husker jeg at mannen maste sånn på sex :P Nå er det jeg som maser, og han som ikke vil.

November: Jeg begynte å få strikkedilla.. Nå har jeg gitt meg litt igjen, men har planer om å starte! Først må jeg bare få orden i leilighetens små kriker og kroker her. Ser egentlig ikke ut nå :P
Så begynte eksamenstresset igjen!

Desember: Denne mnd var fylt av masse stress, jobb, eksamener og julestress! Men etter eksamenstiden roet det seg ned, og jeg kunne kose meg. 1 uker før jul begynte vi å planlegge bryllup. Vi ble gift, og nå er det babyprøving [:D]

Oi så mye du husket reinbue! [:D]

Føler at det har skjedd svært lite i år egentlig........ Ikke har vi hatt ferie, ikke har vi vært noen steder, ikke har vi byttet jobb, osv osv...................[&:][8D][:D] Egentlig veldig greit år! [:D][:D][:D][:D]

2010 vinteren starter med nygravid Mamma. Mye hytteliv i helgene og flott vintervær.

Ådne ble stroo gutt som elsket å hjelpe til med alt.

i april fikk vi leid oss naust.

fra Mai ble jeg sykmeldt pga bekkenløsning.. [&:]

vi var i bryllup i trodnheim og dåp i oslo.. tøft liv for en gravid mamma
etter som jeg ble sykmeldt fikk jeg mer tid til å sy

2 onepieser og noen joggebukser ble det. Pluss vugge til Heine da.

sommeren ble rolig med hensyn til min labre form men noen fine sommerminner har vi også

2 årsdagen ble feiret med familieselskap og Ådne hadde aldri tid til å ta på noe annet enn skjorte.. så bleie og skjorte var antrekket hele dagen.

Så kom Heinebror endelig til verden

etter det har det stortsett gått i ett.. med bleier og kos og trøst osv.

i desember ble K mann i 30 åra. det ble rolig feira her hjemme.

Barna har vært lite syke i høst og det er jeg glad for.. Formen min er nesten helt bra igjen og jeg har komt godt i gang med treningen.. sitter igjen med 12 kilo for mye ennå.

oi så fin oppsummering med bilder tauza![:)][:)][:)]

Her er vårt år som gikk:

I midten av januar fant vi ut at vi skulle flytte til hønefoss.

I februar flyttet vi - jeg ødela vinterjakken min og hadde kun ullgenser. Ihønefoss  var det da over 20 grader minus hele februar og inni mars  var det også kaldt. I et hus uten noe  form for varme utenom peis hahah. Kaldeste perioden i mitt liv![8D]

Mars fikk snuppa barnehageplass - husker den jubelen fordi jeg hadde stresset sånn med den[8D]

I mai fikk vi lillebror på besøk og hadde det kjempe koselig - selvom jeg leste til eksamen

I juni gikk jeg gjennom et rent helvete hvor ingenting gikk somdet skulle når det gjaldt Bacheloroppgaven min.  Det toppet seg i at den ferdige utgaven  forsvant fra pc-en etter et døgn med retting ved hjelp av kjære Buble og ingen søvn... Fikk da levert og har endelig kommet over skuffelsen rundt dette[8D]

Juli var en herlig måned - fint vær, mye besøk, mye opppussing og mye kjærlighet[:D][:D]

August hadde vi bursdagselskap og enda mer besøk og enda mer koselighet

September var preget av at jeg ikke fikk svar fra skolen om hvordan jeg skulle ta  det skoleåret,samt at jeg ikke kunne dra til Island[&o] var kjempelei meg  for det.

MEN i oktober kom søsteren min og min nydelige tanteunge[:D][:D][:D][:D] så da var det greit å ikke dra til Island

I november drev  jeg bare med skole frem til eksamen

Desember fikk vi mer besøk, hadde fantastisk jul og alt var bare perfekt! Helt frem til svogeren til  mannen døde i en bilulykke i romjulen...[&o] da var det plutselig ikke så godt å være i Norge istedet for island...

Nyttår feiret vi så med god personlighetskoktail, skuespill og perfekt dramashow hahah - må innrømme at vi fikk oss en ganske god latter den kvelden også da[8D]

hmm..

vi var i syden i sommer... ny jobb i høst..

ellers noen turer på hytta, og søndagsturer hit og dit..

vært ett travelt år, håper det blir bedre i 2011..[;)]

ja det var vel det.. [8|]

Hmm....husker ikke så godt jeg... Men i løpet av 2010 har dette skjedd:

-blitt kjent med Tjukka [:)] (og håper vi blir enda mye bedre kjent i 2011)
-Giftet oss på Bornholm
-vært på bryllupsreise på Sicilia
-vært i Barcelona
-fylt 30 år
-vært i en haug med 30-års lag

Januar: Bare en kjedelig mnd med skole og skolearbeid. Barnehage start og jobbstart for bf (som jobbet vekke hver uke.) Pappa fylte 42 år.

Mars: Jeg fylte 19år og feiret dagen med venninner på byen!

April: Jeg forberedte meg til en mnd med russebuksen på! Laget ferdig russebuksen, sparte penger som en gal og fikk endelig tak i billett til landstreffet i Stavanger!

Mai: Jeg var russ og storkoste meg. Festet så klart ikke like mye som resten av gjengen, men fikk være med på de store arrangementene. Var en lang helg i stavanger, lå på hotell, shoppet og tilbringte nettene i kongeparken sammen med flere 1000 andre russ! En opplevelse for livet.

Juni: Den store eksamens-måneden. Ble slutt mellom meg og bf. Reiste til Polen for å besøke storesøsteren min sammen med Mathea og lillesøsteren min. (Hun studerer medisin). Ble veldig brun i den steikende solen som var der og brukte ALTFOR mye penger på klær! (Fikk masse igjen på skatten[8D] og det er skremmende billig i polen). Trillen jeg hadde med til Polen gikk i stykker og vi kjøpte ny vogn.

Juli: Var fortsatt en uke i polen. Reiste hjem til regn og dårlig vær. Postkasse full av regninger og litt for skrapt konto.

August: Jeg fikk læreplass og begynte å jobbe 2 august. Etter 3 uker ble jeg sykemeldt og sluttet i jobben dagen etter at jeg kom tilbake i jobb.

September: Jeg var arbeidsløs, dårlig økonomi, men begynte endelig å få bedre samarbeid med bf. Storesøster dro tilbake til Polen.

November: To av min beste venninner ble gravid. Jeg skal bli "filletante" og fryder av glede på deres vegne! Hun ene er fir-menningen min, så Mathea skal få en fem-menning. [:)]

Desember: Julekos,julekos,julekos!

Det jeg husker nå [:)]

året begynte tregt, og vi kjente alle at vi trengte "noe"... så endte meg å bestille oss syden tur til Kreta i mai.. dro sammen m verdens beste vennepar+ gutten deres, kjempekoselig tur.... jeg jobbet kun 2 dager i uker på denne tiden og hadde Marcus hjemme med meg, deeeilig tid...[:D] vente tiden ble brukt på å pusse opp kjøkkenet... FINT resultat!

kom hjem fra syden.... gikk vel 2 uker, så lyste det eit stooort + mot meg... jeg var gravid....[:D] en meget trøtt sommer....

kom plutselig på at masse måtte gjøres, så jaggu sitter vi i nyyyy fiiin stue og... [:D]

begynte i 100 % stilling i aug...og lille store Marcus ble 2 år og begynte i bhg... [:)] mammaen grein hver dag hun leverte han... [:(] men kom seg etterhvert....[:D]

så startet oppussingen av nye rommet til storebroren... ble kjempe flott Lynet rom...[:D]

ble sykemeldt kort tid etter arbstart... grunna bekkenløsning... sååå...høsten har sneglet seg avgårde.... Marcus har blitt stor, tisser på potte, sover i stor gutt seng... tror knapt det er eit ord han ikke sier... og jeg og sambo har d fint sammen, etter en litt amper start på året...

ble topp jule og nyttårs feiring, så nå er d bare til å telle ned til årets høydepunt i 2011.... lille Anton kommer til verden...[:D]

Back
Topp