Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Ja, dessverreJeg trodde at uke 12 var 2. trimester. Men er det virkelig ikke før 14+0?

Den går så treigtOk, sukk!! Denne tiden altså

Skjønner Ingenting. For slik som det står der, så er det jo også umulig å vite om de mener 12+0, eller 13+0? For spørs jo hvordan de regner det? Jeg sier jo nå lår jeg er 14+2, at jeg er i uke 14, mens andre steder sier de da uke 15. Men da føler jeg at jeg skryter på meg en uke ekstra, før jeg faktisk er der. Blir oppgitt over så mange måter å snakke og formulere seg på jegMerkelig så mye som forandrer seg.. i mine 3 foregående svangerskap har 2. trimester startet 12+0. I følge store norske leksikon stemmer det. Men ikke vet jeg. Får forholde meg til uker bare
Når du er 14+2 er du jo 2 dager inn i uke 15, om du skjønnerSkjønner Ingenting. For slik som det står der, så er det jo også umulig å vite om de mener 12+0, eller 13+0? For spørs jo hvordan de regner det? Jeg sier jo nå lår jeg er 14+2, at jeg er i uke 14, mens andre steder sier de da uke 15. Men da føler jeg at jeg skryter på meg en uke ekstra, før jeg faktisk er der. Blir oppgitt over så mange måter å snakke og formulere seg på jeg
Prøver å forstå. Og godtar det. Men vil nok aldri greie å si det slik selvNår du er 14+2 er du jo 2 dager inn i uke 15, om du skjønner14 fullgåtte og 2 dager inn i den 15ende uken
![]()

Hører mange sier det. Men jeg sier jo ikke at jeg er 31 år heller, selv om jeg er 30 år og 7 månederBle anbefalt Helseoversikt av helsestasjonen, så forholdet meg til det den sier, så kan de andre appene bare mene det de vil!Helt enig i at om man er 13+2 feks så er man i uke 14.
men kommer aldri til å greie æ fatte det uansett 
Men sier fortsatt 30 år, når noen spør hvor gammel jeg erMen du er i ditt 31. årOg på bursdagen din er du 31 fullgåtte år
![]()
frem til jeg faktisk har bursdagDet er sant! Jeg har veksla litt mellom å si «er x uker på vei» og «er i uke x». For de fleste er jo disse ukene litt abstrakt, med mindre man har vært gravid selv. Så ser an publikumMen sier fortsatt 30 år, når noen spør hvor gammel jeg erfrem til jeg faktisk har bursdag