2. trimester

LillePus81

Flørter med forumet
❤️ Augustlykke 2020 ❤️
Tenk, nå er det flere av oss som allerede er i, eller snuser på 2. trimester... :) Regner man starten på uke 12 eller 13 som 2. trimester? Jeg har så lyst å gjøre noe litt artig av å avsløre graviditeten.. Noen som husker den koselige videoen Mammatilmichelle laget da de avslørte graviditeten med minstemann Lucas? Det var tidlig på året 2016. Jeg har lett etter den på nett, men ikke funnet den igjen...

:happy::happy:Jeg valgte å dele det slik på instagram:

Vedlegg

• FEB960C0-4AFA-4F08-B2A4-165B08F2991B.jpeg
    FEB960C0-4AFA-4F08-B2A4-165B08F2991B.jpeg
    32,6 KB · Visninger: 52
Andre trimester er fra 14+0, men mange deler nyheten fra 12+0 ettersom risikoen for SA er betraktelig redusert.

Her vet de fleste venner og familie det fra før pga IVF, så blir ikke noe offentliggjøring fra oss.

14+0 er starten på andre trimester har jeg hørt. Men 12+0 er jo denne magiske grensa hvor det som regel går bra hvis det har gått bra så langt, og når mange synes det er greit å dele.

Husker forrige gang så gå jeg mamma en liten gavepose, der inne var det en liten smokk, og en lappe hvor det sto noe slik som "kjære mormor, kan du passe på denne til jeg kommer i februar/mars. Klem lille spire". Husker ikke helt ordrett. *nå begynner jeg å gråte*.Hun begynte jo å gråte når hun leste lappen❤

Denne gangen tenker jeg å kanskje gi hun noe garn, og spørre "kunne du strikket ei lue, sokker og votter av dette? Ehm. Kanskje størrelse nyfødt?"

Også eventuelt til noen andre la han gå med en storebror genser/t-skjorte på. Og vente til de oppdager det.

Jeg har lest at 2. trimester er både fra 13+0 og 14+0, så det er nå vel rundt dette tidspunktet.

Vi skal på tul på onsdag, da er jeg 11+5. Hvis alt er i orden da blir det offisielt på sosiale medier. Vet ikke helt hvordan vi skal gjøre det ennå, ser for meg at 5-åringen skal få holde ul-bildet og en passelig tekst med. :love7

Vi skal på TUL på sykehuset når jeg er 12+6, så tenker det blir offentlig etter det. Jeg klør etter å fortelle "hele verden"! :excited001
Har googlet meg i hjel etter å finne morsomme måter, men finner ikke noe spesielt som jeg har lyst til å bruke, så mulig det bare blir ultralyd-bilde.

Her vet en del det allerede. Men bare folk jeg vet ikke sier noe. Er enda litt familie som ikke vet, og det er ikke alle jeg har lyst å fortelle det til engang...blir neppe jubel liksom...
Gleder meg masse til å fortelle det til ungene da. Og det er vel en offentliggjøring i seg selv....da får jo både kjente og ukjente vite det i en voldsom fart...
Men vil se at alt ser bra ut på neste UL først. Så det var liv på UL på fredag, 9+4. Venter på innkalling til fosterdiagnostikk.
Sist så vi liv 11+5, men hjertet hadde sluttet å slå på UL 14+4. Så vil vente en stund så ungene slipper å evt måtte miste enda et kommende søsken...

Back
Topp