2. trimester

ElisabethI

Elsker forumet
* Fra frø til Juliblomst 2015 *
Novemberlykke 2016
Desemberskatter 2016
når begynner det? Jeg er 13+2 nå, og det står så mye forskjellig rundt om :p
 
Wikipedia, nhi, lege og jordmor her mener ihvertfall 12+0, så er det jeg går ut ifra :)
 
Wikipedia, nhi, lege og jordmor her mener ihvertfall 12+0, så er det jeg går ut ifra :)
whaat? Så jeg er en uke og to dager forsinket med jubelen ?? :p Trodde det var denne uken eller noe jeg.. ca 14 uker siden 3. trimester begynner uke 28+0 så er det 14 uker hver :p
 
Wikipedia, nhi, lege og jordmor her mener ihvertfall 12+0, så er det jeg går ut ifra :)
Dette er faktisk henter fra wikipedia:

2. trimester:
  • 13.-18. uke = 4. mnd
  • 19.-22. uke = 5. mnd
  • 23.-28. uke = 6. mnd
Så de mener fra uker 13 :)
 
Dette er faktisk henter fra wikipedia:

2. trimester:
  • 13.-18. uke = 4. mnd
  • 19.-22. uke = 5. mnd
  • 23.-28. uke = 6. mnd
Så de mener fra uker 13 :)

Som du ser så skriver de trettende uke, som da vil si 12+0 - 12+6.
De starter tellingen med den 1. Uka, mens f.eks babyverden sier 0 uker/uke 0
 
Last edited:
Som du ser så skriver de trettende uke, som da vil si 12+0 - 12+6.
De starter tellingen med den 1. Uka, mens f.eks babyverden sier 0 uker/uke 0
aaahh, takk :p Blir så forvirret av det der altså :p Det er jo de som sier de er 14 uker på vei når de er like mange uker som meg... kunne ikke de bare ha én måte å ha det på? :p
 
aaahh, takk :p Blir så forvirret av det der altså :p Det er jo de som sier de er 14 uker på vei når de er like mange uker som meg... kunne ikke de bare ha én måte å ha det på? :p
Veldig forvirrende ja:p
ene appen min mener fra 14+0 :confused:

Hadde vært mye enklere om alle kunne telle likt :D
 
Veldig forvirrende ja:p
ene appen min mener fra 14+0 :confused:

Hadde vært mye enklere om alle kunne telle likt :D
ja, det er det jeg også har sett at noen mener.. Hadde det vært så vanskelig? Er det virkelig for mye forlangt? :p
 
ja, det er det jeg også har sett at noen mener.. Hadde det vært så vanskelig? Er det virkelig for mye forlangt? :p

Syns jo egentlig ikke det :p de liker vel å gjøre gravide damer som allerede er litt slitne og surrete enda mer forvirret da:eek: haha
 
12+0 er vel 2.trimester ;)
jeg har faktisk ikke peiling :p og det hadde jeg ikke forrige gang heller.. har lest alt fra 13+0, 14+0 og til og med 16+0 :p Er det rart man blir forvirra? :p

Jeg skrev feil i sted, jeg er 13+1, ikke 2 :p Men da kan jeg uansett glede meg over 2. trimester da :D
 
Jeg har alltid tatt utgangspunkt i 12+0 i alle fall, noe som ikke er urimelig med tanke på at risikoen for sa har vært nede på 2% siden uke 9
 
Dette er faktisk henter fra wikipedia:

2. trimester:
  • 13.-18. uke = 4. mnd
  • 19.-22. uke = 5. mnd
  • 23.-28. uke = 6. mnd
Så de mener fra uker 13 :)
Måten det er formulert her, betyr nok at de mener at 13.uke er fra 12+0 til 12+6.
Når du er 12 fullgåtte uker er du jo egentlig ferdig med 12 uker, sant? Altså du er i den trettende uken. ;)
 
Back
Topp