Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Her har jeg vært supertrett og kvalm siden uke 7 til nå. Runder uke 12 på torsdag, og da håper jeg formen snur litt og energien kommer tilbake.Jeg har slitt litt med angst og depresjon, og følte meg en del verre i 1 trimester, nå når jeg er i 2 er formen veldig fin! Akkurat nå synes jeg det er veldig greit og være gravid![]()
Sliter en del med innsovning - gjør dere andre det?
Hvordan har dere det?![]()
Jeg føler meg litt bedre jakvalmen er gitt seg og jeg føler meg ikke sååå trøtt som tidligere, har noen timer som jeg føler meg tipp topp og de nyter jeg. Ellers er det å såve forferdelig. Får ikke såve og ligger ofte våken om nettene. Men håper det igså kommer seg snart da
deilig å være så langt i svangerskapet
(selv om det ikke er så langt da hehe) prøver å nyte de stundene jeg kan
bra at du også føler deg bedre
![]()
Her har jeg vært supertrett og kvalm siden uke 7 til nå. Runder uke 12 på torsdag, og da håper jeg formen snur litt og energien kommer tilbake.
Innsovning har jeg i perioder alltid slitt med, og i alle svangerskapene har det vært vanskelig å sovne når en endelig tar kveld.. Uansett hvor trett og sliten, så er det vanskelig å sovne. Og når jeg våkner på natta er det ofte vanskelig å sovne igjen.
Hormoner spiller nok inn på det meste, ofte spesielt i første trimester, så det er nok normalt å føle seg litt mer sårbar og lettantennelig i denne perioden.
I disse dager er det kvalme og mangel på energi som gir mest utfordringer her, og det å ikke ha god nattesøvn forsterker dette veldig. Sist var jeg kvalm til uke 19, så jeg er innstilt på det denne gangen også. Vet at alt blir mye bedre når kvalmen gir seg og energien kommer tilbake, og da skal graviditeten nytes :-D Kjenner også tendens til bekkenløsning, så denne gangen skal jeg komme igang med fysioterapi tidligere![]()
Jeg synes generelt at det er veldig stas å være gravid, så i sum er det mest glede og kos til tross for ymse plager akkurat nå.![]()
Jeg er 15+2, fortsatt veldig kvalm og kaster opp med jevne mellomrom - dette gjør at jeg er veldig sliten, men har likevel mer energi enn 1.trimester. Jeg jobber 50 % og sånn som det er nå er det maks med to barn hjemme som også krever sitt...
Spyr fortsatt 3-5ganger om dagen å bi veldig fort svimmel no etter jeg har begynt på blodførtynnende tabeletterer sykemeldt ut uko fordi jeg har overanstrengt meg på jobb og nesten gikk i bakken :/ håper på bedre form når jeg får hvilt meg litt
![]()
Tusen takk <3 satser på bedre form snart jaOff. Masse god bedring!! Håper du snart føler deg litt bedre!![]()
Tusen takk <3 satser på bedre form snart jaska ivertfall ikke sette jobb framfør min og babyen sin helse noe mere
så blir jeg og gå over på svangerskapspenger i uke 17-18 ca fordi jeg ikke må stresse når jeg kommet så langt i svangerskapet
![]()
Føler jeg har mer energi og overskudd nå enn på lenge(kan ha noe med at jeg er sykmeldt for tiden). Har til og med starta å trene igjen. Gruer meg til å starte på jobb igjen selv om det er over en uke til. Er fortsatt trøtt kveldene. I desperasjon har jeg kjøpt doppler som jeg venter på i posten. Hørte ikke hjertelyd med jordmor på fredag, og har fått litt panikk. Må ha en bekreftelse på atvdet er noe der inne...
Føler meg helt topp egentlig! Mye trøtt, men det er også fordi 2-åringen sover svært dårlig for tiden. Hadde jeg ikke visst at jeg er gravid, så hadde jeg ikke trodd det