2 punkt bilsete

Litt usikker egentlig. For beltet festes jo under hornene på hver side og kroken i midten den ene veien, festes og akkurat det samme tilbake igjen me den delen som går over skuldra.
Kan ikke se at det skal ha noe å si om det bare er to punkts sele. Blir jo festa på akkurat samme måte, bare at den delen av belte som går over skuldra ikke er der.

Men jeg hadde nok ikke gjort det før jeg hadde snakket med noen som har peiling.
 
Å bruke 2punkts vil være det samme som å sikre barnet feil, absolutt ikke noenjeg ville gjort.
Med 3punkts skal vel magebeltet gå rundt foran stolen mens skulderstroppen skal festes i området med stolens nakkestøtte (elendig forklart) for å forhindre fremovertipping. Uten skulderstroppen av beltet vil setet smelle fremover i krasj.
 
Å bruke 2punkts vil være det samme som å sikre barnet feil, absolutt ikke noenjeg ville gjort.
Med 3punkts skal vel magebeltet gå rundt foran stolen mens skulderstroppen skal festes i området med stolens nakkestøtte (elendig forklart) for å forhindre fremovertipping. Uten skulderstroppen av beltet vil setet smelle fremover i krasj.
Ikke på besafe izi pluss. Der festes magebeltet i hornene på hver sin side og en krok i midten, før det festes og så skal skulderselen tilbake samme vei. Skal bare festes i selve basen sete står på.
 
Ikke på besafe izi pluss. Der festes magebeltet i hornene på hver sin side og en krok i midten, før det festes og så skal skulderselen tilbake samme vei. Skal bare festes i selve basen sete står på.
Ah, ser det nå.

Sende en mail til besafe og spørre? De har nok en grunn for å bare skrive 3punkts...
 
Ah, ser det nå.

Sende en mail til besafe og spørre? De har nok en grunn for å bare skrive 3punkts...
Regner med at det er en grunn til det ja.
Ikke noe problem for oss, ettersom vi har trepunktssele i midten å, men TS som lurer.
Men hadde tok sendt en Mail til dem ja.
 
Regner med at det er en grunn til det ja.
Ikke noe problem for oss, ettersom vi har trepunktssele i midten å, men TS som lurer.
Men hadde tok sendt en Mail til dem ja.
Tror de fleste biler har 3punkts i midten nå? Føler det er lenge siden jeg har vært borti en bil med topunkts. Type biler fra før 2000. Så kan jo være at de ikke regner det som et alternativ mer?
 
Tror de fleste biler har 3punkts i midten nå? Føler det er lenge siden jeg har vært borti en bil med topunkts. Type biler fra før 2000. Så kan jo være at de ikke regner det som et alternativ mer?
Ja, trodde egentlig det jeg å. Kan ikke huske å ha sett det siden jeg var liten, så det er jo en mulighet for at de faktisk ikke har tenkt på det som et alternativ ja.
 
jeg har bare to punkt i midten og blir dyrt hvis vi skal fikse det til det kan bli tre punkt der :(men må ha sete i midten hvis hun skal sitte bakover vent til fire- fem år hvis ikke kan ikke passasersete forran bli brukt
 
Man skal vel aldri sikre en bilstol med topunktsbelte...mener iallfall å ha lest det et sted.
 
Hadde ikke jeg turt, men hør med leverandør
 
Britax max way kan festes med 2-punktssele i midten bak. mye billigere også. Går til 25 kg og er plus-testet:)
 
Besafe Izi plus kan ikke festes med 2punkt sele!
Men Britax max way kan festes med både 3 og 2 punkt sele.
 
Det var det samme som jeg mente det. Så det blir det. Får da har jeg fått svar fra be safe at det ikke går å feste med to punkt
 
Back
Topp