2.pinsedag, 9.juni.

Hallo :)

Hermine våkna i 04-tiden og ba om "mekkeflakke" men det fikk hun ikke :p Flere runder med å legge henne ned igjen og skravling før hun fikk tynnere teppe og så slokna til kl 06, da måtte hun tisse :p Etter en runde på potte fikk hun flaska si og så på film på ipaden i senga til kl 08. Da hoppa hun ned og gikk ut i stua, mens vi døste helt til 08.30...da begynte hun å finne på ting så da sto vi opp alle sammen ;)

11 grader og tungt skydekke her idag, litt regn i luften. Vi har lekt ute og vært i fjæra, kl 11.30 ba snuppa om å få sove i vogna :eek: Nå har hun snorka i en time og vi har fått pakka og rydda hytta. Så reiser vi nok hjem så snart Hermine våkner og har fått i seg litt mat tenker jeg! :)

Deilig å få døset litt på morgenkvisten når dere ble vekt så tidlig:-) Så imponert over at hun varsler når hun vil sove jeg:p

Hei hei :)

Vi våknet kl 7 av Liana, og da så jeg føttene til Leoh som viftet mellom sprinklene på senga:p hehe..

Jeg og snuppene var ute en tur istad for å leke på "lekeplassen" og småhandle litt på meny! Når vi kom hjem, spiste vi jordbær, blåbær og ananas med vaniljesaus:rolleyes:

Liana sover nå, og Leoh er akkurat lagt. Så da sitter jeg og sambo med kaffe;) tenker på om jeg skal til mamma idag eller ikke! Men får lissom ikke bestemt meg..hehe..

Deilig vær da! Sol, varmt med en deilig vind:D
Vis vedlegget 64587
Vis vedlegget 64588

Fine bilder, høres ut som en flott dag:-) Det er så godt med bær og vaniljesaus, tipper det falt i smak hos de små:-)

Jeg har badet. ... kaldt, men deilig :) Hva Gjør dere på? :) knuste tlf min i går i asfalten. .flott. .. kjøpte en midlertidig en til en Tusen lapp bare... har lyst på s5. .Samsung. men men er så dyr..

Sent from my GT-S7580 using BV Forum mobile app

Høres friskt ut, så sporty du er:D Så dumt den gikk i stykker, koster flesk disse mobileneo_O

Så mange fine bilder! Sommer of sol de fleste steder nå?
Jeg bare elsker røddager som ikke faller på helg!!:D

Etter en tidlig middag dro vi sammen med en nabo og hennes tre barn til ei "strand" i nærheten. Vi tok med foccacia og kaffe, mens naboen tok med noen kakerester og gele. Det var bra mørke skyer ei stund og vi trodde det kom regnbyger, men det skein opp og ble rett så fint (i det vi skulle reise hjem):p
Jenny kosa seg med gele, sand mellom tærne og samling av skjell, påfulgt av kveldsmat og bad på verandaen da vi kom hjem. :)
1402334264065.jpg

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

Heisann:)

Vi kom hjem fra hytta for noen timer siden, det var deilig å komme seg litt bort:)
Finværet kom tilbake i dag, etter totden og lyn i går, det var skikkelig bråkete, men nasse sov seg igjennom det heldigvis:rolleyes:
Orker ikke gå ut, lufte har gått ut av ballongen kjenner jeg, dessuten er det så koselig å høre på ønskekonserten ved siden av meg i sofan, lillesøster skravler og synger hihi:cool::D
Hun har blitt så stor, skikkelig bollete og deilig:rolleyes:

Last edited:

Etter en tidlig middag dro vi sammen med en nabo og hennes tre barn til ei "strand" i nærheten. Vi tok med foccacia og kaffe, mens naboen tok med noen kakerester og gele. Det var bra mørke skyer ei stund og vi trodde det kom regnbyger, men det skein opp og ble rett så fint (i det vi skulle reise hjem):p
Jenny kosa seg med gele, sand mellom tærne og samling av skjell, påfulgt av kveldsmat og bad på verandaen da vi kom hjem. :)
Vis vedlegget 64626

Så fin hun er der hun sitter:-) Høres ut som en bra dag, men typisk at godværet kommer når man skal dra;)

Lillebror sov dugelig lenge og stod opp selv fra storsengen :)
Han tar oftere initiativ til å sitte på potta - moro!!
Når mannen har klipt ferdig gress må vi sette frem sprederen, det er så varmt!
T er fortsatt rundt om i nabolaget. Tror også han setter pris på en hjemmedag!

Surfer mobilt!

Så flink han er:-) Vi har ikke testet potte enda, vi får vel kjøpe en i sommer vi også:-)

T kunne sitte foran tv/pc-skjerm på morgenen på denne alderen, i rommet ved siden av vårt (kontoret). Det kan vi ikke gjøre med Lillebror, for da finner han på ett eller annet bøll :-p

Surfer mobilt!
Hehe, ja E er en oppfinnsom type :D

Tror vi kan begynne å la henne leke i gangen og på rommet sitt litt om morgenen i helgene. Er jo trappegrinn som sperrer av, så begrenset med muligheter for hva hun kan finne på :)

Stakkars lita, vi har hatt noen slike perioder selv, det gav seg heldigvis, håper det gjør det hos dere også snart.
Vi har kommet hjem fra hytta, så nå sitter vi inne å ser på godværet ;):D
Ja, det er vel vanlig at de plages med drømmer innimellom. Regner med at det går over her også. :)
Var dere på hytta hele helga eller?
Herlig vær nå altså.. En del vind og skyer her da, men i morra skulle det visst bli knæll!!:)

Deilig å få døset litt på morgenkvisten når dere ble vekt så tidlig:-) Så imponert over at hun varsler når hun vil sove jeg:p
Du det er UHYRE sjeldent at hun ber om å få sove på dagtid!!! Som regel må vi nærmest tvinge, iallfall overtale, henne for å få henme oppi vogna ;)

Lillebror sov dugelig lenge og stod opp selv fra storsengen :)
Han tar oftere initiativ til å sitte på potta - moro!!
Når mannen har klipt ferdig gress må vi sette frem sprederen, det er så varmt!
T er fortsatt rundt om i nabolaget. Tror også han setter pris på en hjemmedag!

Surfer mobilt!
Så bra :D

Kun når han er naken eller når han har klær på også?

Hermine holdt seg i drøye 2 timer i ettermiddag, da var hun bar, og gikk så å satt seg på potta når hun måtte tisse :) ...men når hun har klær på tar vi henne på do hver 1-1.5 time, for hun sier ikke så ofte ifra enda. Men på den måten har hun ikke hatt noen uhell siden fredag :D

Deilig med hjemmedag!

Hei hei :)

Vi våknet kl 7 av Liana, og da så jeg føttene til Leoh som viftet mellom sprinklene på senga:P hehe..

Jeg og snuppene var ute en tur istad for å leke på "lekeplassen" og småhandle litt på meny! Når vi kom hjem, spiste vi jordbær, blåbær og ananas med vaniljesaus:rolleyes:

Liana sover nå, og Leoh er akkurat lagt. Så da sitter jeg og sambo med kaffe;) tenker på om jeg skal til mamma idag eller ikke! Men får lissom ikke bestemt meg..hehe..

Deilig vær da! Sol, varmt med en deilig vind:D
Vis vedlegget 64587
Vis vedlegget 64588
Så deilig dere har det!

Typisk nordnorsk sommer her nå, med 10 grader og tungt skydekke + regn :p

Vis vedlegget 64626

Så koselig ettermiddag :)

Ser ut som om at vesla storkosa seg :rolleyes:

Heisann:-)

Vi kom hjem fra hytta for noen timer siden, det var deilig å komme seg litt bort:-)
Finværet kom tilbake i dag, etter totden og lyn i går, det var skikkelig bråkete, men nasse sov seg igjennom det heldigvis:rolleyes:
Orker ikke gå ut, lufte har gått ut av ballongen kjenner jeg, dessuten er det så koselig å høre på ønskekonserten ved siden av meg i sofan, lillesøster skravler og synger hihi:cool::D
Hun har blitt så stor, skikkelig bollette og deilig:rolleyes:
Herlig med hyttetur ja! Man behøver ikke gjøre så mye, bare deilig å være sammen et annet sted en hjemme :)

Hvor var dere på hytte?

Vi har tilgang til svigers hytte 45 min utfor byen her. Deilig å bare åpne døra om morgenen og slippe Hermine rett ut til sandkasse og lekeområde :)

Ja, det er vel vanlig at de plages med drømmer innimellom. Regner med at det går over her også. :)
Var dere på hytta hele helga eller?
Herlig vær nå altså.. En del vind og skyer her da, men i morra skulle det visst bli knæll!!:)

Vi dro på lørdagen:-) Her ble det skikkelig godvær, så det kommer nok snart hos deg også:p
I morgen skal jeg prøve å late meg litt i sola før mann og barn kommer hjem:cool:

Herlig med hyttetur ja! Man behøver ikke gjøre så mye, bare deilig å være sammen et annet sted en hjemme :)

Hvor var dere på hytte?

Vi har tilgang til svigers hytte 45 min utfor byen her. Deilig å bare åpne døra om morgenen og slippe Hermine rett ut til sandkasse og lekeområde :)

Hytte på Fagerhaug på Oppdal:-) Skikkelig fint, kan gjøre det samme med nasse der også. Det er en del sau på området rundt, det var skikkelig gøy for snuppa:-)

Så bra :D

Kun når han er naken eller når han har klær på også?

Hermine holdt seg i drøye 2 timer i ettermiddag, da var hun bar, og gikk så å satt seg på potta når hun måtte tisse :) ...men når hun har klær på tar vi henne på do hver 1-1.5 time, for hun sier ikke så ofte ifra enda. Men på den måten har hun ikke hatt noen uhell siden fredag :D

Deilig med hjemmedag!

Nei mest når han er naken. Men IKKE alltid. Han har tisset på trampolina, plattingen og gulvet inne i dag :-p men også mye på potte. Har ikke hatt bleie på siden etter soving. Deilig da :) satt seg selv på potta da han måtte bæsje. Men det kom bare litt.

Surfer mobilt!

Nei mest når han er naken. Men IKKE alltid. Han har tisset på trampolina, plattingen og gulvet inne i dag :-p men også mye på potte. Har ikke hatt bleie på siden etter soving. Deilig da :) satt seg selv på potta da han måtte bæsje. Men det kom bare litt.

Surfer mobilt!
Så herlig :D ...ikke tiss på gulvet altså, men at han går uten bleie og oppsøker potta ;)

Det ble ikke truseløs helg på Hermine her, var for kaldt :p ;)

Hermine satte i å storskrike nå i kveld fordi hun ikke ville ha bleie på :eek: ...men hun satte også i å storskrike etter sovetid fordi hun IKKE ville på do (men tisset likevel MASSE da jeg satte henne på do :p Så tror mye av den "vil-ikke" er bare fordi hun ikke vil det jeg vil ;)

Back
Topp