2 mnd til permisjon :)

Hadde droppet helseteppe og heller funnet et fint ullteppe. Vi hadde et par helsetepper til førstemann, men brukte det aldri.
Hvis du strikker selv eller kjenner noen som gjør det kan du jo få et hjemmelaget før ungen kommer. Har laget noen selv, det finnes mange enkle oppskrifter :)
Jeg har allerede et teppe fra Lillelam og et lite som svigermor har strikket, samt et koseteppe fra princess. Derfor jeg har satt helseteppe som spørsmålstegn - mest fordi det er hull i de og om man kan bruke det som et rede i senga istedenfor sengekant for å gjøre det mer lunt.

Fin liste! :) må man ha laken til vogna også? Har jeg ikke tenkt på :P Fikk høre på barnas hus at man kan vente med tisselaken og se an behovet :)
Jupo vil ha laken i vogna, i tilfelle gulp og andre uhell. Lettere å vaske:) Mulig man ser Ann tisselaken, det er ikke akkurat første priotert på handlelista.

Hvorfor ville du droppet helseteppet? Jeg har kjøpt et, men har også flanelstepper og har strikket selv :) tenker helseteppet er fint når det er litt varmere både ute og inne...
De helseteppene jeg hadde og som jeg har sett har litt vel syntetisk stoff, som jeg ikke synes er veldig deilig mot huden selv og da har jeg ikke lyst til å bruke det på barnet mitt. Ulltepper holder jo både på varmen og kjøler ned, så da bruker vi det. Men alt etter egen smak selvfølgelig :)

Vi mangler enda ca alt og ingenting. Har null stress med innkjøp denne gang, men tenkte å få på plass vogn (bestilling hvertfall) og seng neste uke. Så har vi jo litt klær på plass, men mangler nok enda en del ja... Får ta tiden til hjelp!

De helseteppene jeg hadde og som jeg har sett har litt vel syntetisk stoff, som jeg ikke synes er veldig deilig mot huden selv og da har jeg ikke lyst til å bruke det på barnet mitt. Ulltepper holder jo både på varmen og kjøler ned, så da bruker vi det. Men alt etter egen smak selvfølgelig :)

Ja, jeg synes også de helseteppene virker litt harde mot huden egentlig... Har ikke så mye erfaring da, men kjøpt et og har som sagt flere som er strikket og et par flanelspledd så får vi se hva vi liker best etter hvert :)

Ja, jeg synes også de helseteppene virker litt harde mot huden egentlig... Har ikke så mye erfaring da, men kjøpt et og har som sagt flere som er strikket og et par flanelspledd så får vi se hva vi liker best etter hvert :)
helt enig, de virker harde. Fikk til nr 1, aldri vært i bruk.

Har hjemmestrikkede tepper, mye mer behagelig og elastiske til å pakke inn babyen.

Ang tisselaken. Ikea sine er helt ok, du blir varm, men ikke klam.

Har igrunn det meste vi nå tror jeg, bleier og slikt kjøper jeg litt nermere. Det gidder jeg ikke ha liggende i mange ukene. pleieprodukter som jeg skal kjøpe på apoteket tror jeg at jeg tar på februar lønna. Mannen skal få kjøpe babycall. Og så er det hvis jeg skulle ha lyst på mer som vi ikke egentlig trenger :p
Jeg har noen helsetopper men tenker nok teppene fra lanulva blir mer brukt :) de er supermakt og gode!

Hvorfor ville du droppet helseteppet? Jeg har kjøpt et, men har også flanelstepper og har strikket selv :) tenker helseteppet er fint når det er litt varmere både ute og inne...
Vi brukte heller ikke helseteppet jeg kjøpte. Synes det ble så hardt i forhold til de myke bomullspleddene og strikkapleddene vi fikk.

Helseteppet er ikke noe svalere enn andre pledd, hullene i det isolerer og holder på varmen. Så det er kanskje litt sånn gammeldags og noe man kjøper fordi "alle" alltid har gjort det? :p ;) Men de er jo så rimelige, så ingen krise om man kjøper et og ikke bruker det så mye.

Vi fikk et strikkapledd i alpakka til første, DET ble mye brukt! Helt enkelt i rillestrikk, men så luftig og lett. :)

Vi brukte heller ikke helseteppet jeg kjøpte. Synes det ble så hardt i forhold til de myke bomullspleddene og strikkapleddene vi fikk.

Helseteppet er ikke noe svalere enn andre pledd, hullene i det isolerer og holder på varmen. Så det er kanskje litt sånn gammeldags og noe man kjøper fordi "alle" alltid har gjort det? :p ;) Men de er jo så rimelige, så ingen krise om man kjøper et og ikke bruker det så mye.

Vi fikk et strikkapledd i alpakka til første, DET ble mye brukt! Helt enkelt i rillestrikk, men så luftig og lett. :)

Jeg tror jeg kjøpte det fordi det "skal man jo ha til baby"... Haha... Liker de egentlig ikke, men tenkte bare jeg måtte ha... Kjøpte det på salg på princess da, så kosta ikke mange kronene :) holder på å strikke et teppe nå i merinoull som jeg tror blir veldig mykt og deilig. Vurderer å strikke et til og kanskje kjøpe et, pluss bruke noen flanelstepper :)

Jeg tror jeg kjøpte det fordi det "skal man jo ha til baby"... Haha... Liker de egentlig ikke, men tenkte bare jeg måtte ha... Kjøpte det på salg på princess da, så kosta ikke mange kronene :) holder på å strikke et teppe nå i merinoull som jeg tror blir veldig mykt og deilig. Vurderer å strikke et til og kanskje kjøpe et, pluss bruke noen flanelstepper :)
Vi la alltid en flanellsklut inni helseteppet når det ble brukt, særdeles upraktisk med noe som er så hardt at babyen blir rutete av å ligge rett på det :P

Strikkapledd likte jeg veldig godt. :)

Strikker nøstebarn sitt helseteppe, i silkeull. Tror det blir veldig godt og mykt til lille :)

Back
Topp