2 mnd med ørebetennelse

natta m/julispire

Glad i forumet
Ihvertfall snart!!! Victoria stakkar har ørebetennelsen ENDA.. Så her gir vi både ibux og paracett hver dag[&:] Må jo bare det for stakkars jenta kan jo ikke ligge å ha vondt heller. Inn og ut fra legen og i forrige uke ble hun heldigvis henvist til øre/nese/hals etter litt press fra oss. Og i dag var vi tilbake hos legen med ei jente som skriker og skriker. Får ikke mer antibiotika nå, men legen skulle purre på sjukehuset slik at vi får time snart.. Tja, snart og snart i helsevesenet betyr vel 1 mnd [&:] Også var hun ganske så sikker på at de kom til å legge inn dren. Og vi som gledet oss slik til at storesøster skulle bli ferdig med dren da. Men men.. heller dren enn ørebetennelser ja!!!!

Noen flere som har "ørebarn" her??
 
Uff, stakkar.. Når jeg var lita va jeg også plaga mye med ørene, ådren å sånt måtte å settes inn å you nameit.. Ikke arti..

Good bedrings Støv til Victoria
 
Stakkars liten.
Vi har heldigvis sluppet unna akkurat det så langt med begge to.

God bedring!
 
Stakker lille jenten.. Ikke godt å ha ørebetennelse..

Her har O hatt ørebetennelse en gang etter nyttår.. Håper at det er LENGE til neste gang..

Bank i bordet.. [:D]
 
Uffameg [:(]
Håper virkelig at hun blir bra igjen snart, og at hun slipper så altfor store plager fremover [:)]
 
Ja, får håpe at det blir fort bedre og at hun slipper noe styr fremover. Storesøster var 3 år når hun opererte mandler, polypper og la inn dren i ørene. Men etter at hun fikk dren så har hun bare hatt 2 ørebetennelser [:D][:D] Så får håpe det blir like bra suksess med Victoria!!!
 
Har et ørebarn her også!
Vi skal inn og få lagt inn dren om halvannen måned (det er forøvrig ganske raskt i følge sykehuset... vi er vel ikke helt enig) Har hatt noen ørebetennelser alt..
Snuppeline har en falsk mandel vi gjerne ville fjernet også, men da må vente en stund til (de må være minumum et år), og legen er ikke enig i at den gir noen plager. men det er jo ikke han som hører på pustestoppene hennes og snorkingen hver natt... sukk
 
God bedring[:D]
 
Her har vi også et lite ørebarn. Regner vel med å få inn dren i løpet av April.
 
Når dere skriver øre-barn, hvor mange ørebetennelser har ditt barn hatt da?

Min lille gutt er straks 8 mnd, og har hatt 4 ørebetennelser på 4 mnd[8|]
Ut og inn av legevakt og fastlege..
Hver gang han er forkjølet, får han vondt i øret sitt også..
Forrige gang sprakk trommehinna[:o]

Men legen har ikke nevnt noenting om dren osv... hmm[>:]
 
Stakkar liten...det er jo så fælt å se dem sånn.
Har hun hatt det i strekk i 2 mnd? Har ikke antibiotikaen tatt det?

Var hos legen med gutten min i dag og han har nå ørebettennelse for 3 gang siden slutten av november. Det er hver gang han blir forkjølet så får han øreverk også. Begynt på penicilin nå, så håper det går fort tilbake.
Jeg hadde selv masse ørebetennelse som liten, så han har det vel fra meg.

Håper virkelig dere får komme til hos spesialist fort. Og god bedring til tulla di[:)]
 
ORIGINAL: MammaTilMilla

Når dere skriver øre-barn, hvor mange ørebetennelser har ditt barn hatt da?

Min lille gutt er straks 8 mnd, og har hatt 4 ørebetennelser på 4 mnd[8|]
Ut og inn av legevakt og fastlege..
Hver gang han er forkjølet, får han vondt i øret sitt også..
Forrige gang sprakk trommehinna[:o]

Men legen har ikke nevnt noenting om dren osv... hmm[>:]


Vi måtte igrunn kreve å bli henvist til øre/nese/hals. Legens personlige mening var at det var for tidlig å få innlagt dren. Men vi sa rett ut at vi ikke var interresert i hans personlige mening men sykehuset sitt. Og det var greit og han sendte henvisning. Reiste så til min fastlege for å få en sjekk med ho også, og ho mente helt klart at ho skulle inn så fort som mulig for slik kunne ikke hun gå, og hun var også sikker på at de kom til å legge inn dren. Så får håpe det stemmer, for det er så fælt å se at hun har så vondt hele tiden. Her hjelper ikke antibiotikaen heller, så vi får ikke flere kurer[:(]
Hadde krevd å fått en sjekk på sykehuset jeg, det kan vel ikke være så bra når trommehinnen sprekker og han får ørebetennelse gang på gang.
Siden det her er andre ørebarnet vårt så vet vi hva vi går til, og det er lite aktuelt å vente med å få hjelp. Det gjorde vi med storesøster desverre og hun fikk ikke operasjon før hun var 3 år og da var det så ille at hun ikke fikk i seg mat engang pga store mandler og ørebetennelse konstant. Så her er vi heller litt for tidlig ute enn litt for seint [&:]
 
ORIGINAL: Majemor

Stakkar liten...det er jo så fælt å se dem sånn.
Har hun hatt det i strekk i 2 mnd? Har ikke antibiotikaen tatt det?

Var hos legen med gutten min i dag og han har nå ørebettennelse for 3 gang siden slutten av november. Det er hver gang han blir forkjølet så får han øreverk også. Begynt på penicilin nå, så håper det går fort tilbake.
Jeg hadde selv masse ørebetennelse som liten, så han har det vel fra meg.

Håper virkelig dere får komme til hos spesialist fort. Og god bedring til tulla di[:)]


Ja, hun har egentlig hatt det i strekk.. Eller det vil si at mens hun har gått på antibiotika og noen få dager etter endt kur så virker det som hun er bra. Men så går det noen dager så blusser det opp igjen og det er like ille. så nå får ikke vi flere antibiotikakurer siden de ikke hjelper likevel[:(] Her var vi "ørebarn" begge 2, og storesøster var det også, så det måtte vel bare komme [&:]

God bedring til lillegutten din også [:D]
 
ORIGINAL: Spire08

Har et ørebarn her også!
Vi skal inn og få lagt inn dren om halvannen måned (det er forøvrig ganske raskt i følge sykehuset... vi er vel ikke helt enig) Har hatt noen ørebetennelser alt..
Snuppeline har en falsk mandel vi gjerne ville fjernet også, men da må vente en stund til (de må være minumum et år), og legen er ikke enig i at den gir noen plager. men det er jo ikke han som hører på pustestoppene hennes og snorkingen hver natt... sukk


ja 1,5 mnd var jo kjempe raskt det når man har et lite barn som har vondt [:'(] Håper det ordner seg etter at hun får lagt inn dren [:)]
Ikke kjekt når de har pustestopp, så får håpe det blir bedre etterhvert ellers får dere bare mase. Har lært at det må til desverre [&:]
 
ORIGINAL: MammaTilMilla

Når dere skriver øre-barn, hvor mange ørebetennelser har ditt barn hatt da?

Min lille gutt er straks 8 mnd, og har hatt 4 ørebetennelser på 4 mnd[8|]
Ut og inn av legevakt og fastlege..
Hver gang han er forkjølet, får han vondt i øret sitt også..
Forrige gang sprakk trommehinna[:o]

Men legen har ikke nevnt noenting om dren osv... hmm[>:]

 
Her har det gått i ett siden starten på desember. 3 kurer som ikke har virket og anbefaling fra barnelege på Haukeland om å få satt inn dren siden han kunne se at trommehinnen ikke så bra ut lengre.
 
Uff, d hørtes ikkje godt ud alltså!!!!

Stakkars stakkars lille!

Masse god bedring fra oss [:)][:)][:)][:)][:)][:)][:)][:)]
 
Back
Topp