2 mnd igjen?

mamsemor

Forumet er livet
Aprilbarna`15
4. mars.
Har jeg da 2 måneder igjen til termin 4. mai, eller blir det feil? Det er jo nærmere 9 uker.

Og når jeg skifter uke på fredager, hvorfor er termin på mandag? Forstår at det er noen dager mer enn 40 uker, men hvorfor må det liksom være sånn? :)

Aner ikke. ;) Jeg forstår meg ikke helt på denne utregningen, og orker heller ikke sette meg 100% inn i det heller. Jeg har termin 3 april og tenkte igår at det er akkurat en måned igjen. 4 uker og 2 dager igjen idag.

Aner ikke. ;) Jeg forstår meg ikke helt på denne utregningen, og orker heller ikke sette meg 100% inn i det heller. Jeg har termin 3 april og tenkte igår at det er akkurat en måned igjen. 4 uker og 2 dager igjen idag.
Godt det ikke bare er meg som er forvirret! :)
Det er jo uansett ikke sikkert at babyen kommer på termindagen, så man vet jo egentlig ikke hvor lenge det er igjen heller. Hi hi! :)

Tenk at du har termin nesten en hel måned før meg! :-)

synes vi har aaalt for lenge igjen jeg mamsemor.. jeg har den 29.. så er vel rundt om 2mnd igjen :/ selv om man ikke vet når de kommer vil værtfall jeg gå til uke 37+..

synes vi har aaalt for lenge igjen jeg mamsemor.. jeg har den 29.. så er vel rundt om 2mnd igjen :/ selv om man ikke vet når de kommer vil værtfall jeg gå til uke 37+..
Ja, uke 37 bør de fortsatt være i magen! :-)
Jeg fikk min første i uke 37+3, og det gikk fint.
Deilig å slippe vente så lenge som førstegangs, men nå er jeg litt delt på hvor tidlig jeg vil bli trebarnsmor. Hi hi. :-)

29. april er litt nærmere min termin ja! :-)
Jeg hadde først termin 28. april, så spennende når det nærmer seg den datoen.

Da jeg fikk min minste nå, hadde en venninne termin noen uker etter meg. Men pga uvi kom hennes baby først likevel! Så man vet aldri.
De kommer forhåpentligvis når de er klare for det. :-)
Og vi får jo feiret påske først da! :-)
Eldste har også en del opptredener på midten, slutten av april, som vi er spente på.

Godt det ikke bare er meg som er forvirret! :)
Det er jo uansett ikke sikkert at babyen kommer på termindagen, så man vet jo egentlig ikke hvor lenge det er igjen heller. Hi hi! :)

Tenk at du har termin nesten en hel måned før meg! :-)

Hehe, jeg er fornøyd så lenge jeg har en termindato. :P

Ja, det er ganske stor forskjell på de som har tidlig i måneden og de som har seint. Men du er tredjegangs, så det blir sikkert aprilbaby på deg. ;)

Hehe, jeg er fornøyd så lenge jeg har en termindato. :p

Ja, det er ganske stor forskjell på de som har tidlig i måneden og de som har seint. Men du er tredjegangs, så det blir sikkert aprilbaby på deg. ;)
Ja, man skal jo være takknemlig uansett. Selvfølgelig. Det spiller jo ingen rolle når de kommer. :-)

Men må si jeg er fornøyd med årstiden da.
Første kom på høsten, andre på sommeren.
Denne på våren.
Godt å slippe vinteren.
Men sommerbarnet blir sikkert litt misunnelig på de andre, som får feiret bursdag på selve dagen. Dumt med bursdag midt i ferien. Får feiret to ganger da! Hi hi! :-)

Trodde jo jeg kom til å føde tidlig med nummer to også. Men kom dagen før termin bare! :-)
April eller mai blir uansett bra. Og tror til og med stjernetegnet blir det samme. Hi hi. :-)
Vil helst slippe unna 1. mai osv da. Og jordmor jeg ønsker meg er tilbake fra ferie på termindagen, så vi får se! :-)
Lillebror bestemmer! :-)

4. mars.
Har jeg da 2 måneder igjen til termin 4. mai, eller blir det feil? Det er jo nærmere 9 uker.

Og når jeg skifter uke på fredager, hvorfor er termin på mandag? Forstår at det er noen dager mer enn 40 uker, men hvorfor må det liksom være sånn? :)

måned er jo fra dato til dato - men antall dager i mnd er jo forskjellig :-) sånn tenker jeg i alle fall.. et gjennomsnitlig svangerskap er vel 40+3 så derfor er termindato på annen dag enn ukesskiftet :-D De har jo ikke tenkt på oss stakkars mødre når de har funnet på alt dette her :-P

Et svangerskap varer ca 283 dager(i norge) 280 i USA. Er jo bare tull spør du meg :P 3 eller 10 dager fra eller til er vel det samme.. Babyen/kroppen er vel klar når den er klar :)
Jeg bytter uke på søndag og har termin på en onsdag pga disse magiske 3 dagene :D

Et svangerskap varer ca 283 dager(i norge) 280 i USA. Er jo bare tull spør du meg :P 3 eller 10 dager fra eller til er vel det samme.. Babyen/kroppen er vel klar når den er klar :)
Jeg bytter uke på søndag og har termin på en onsdag pga disse magiske 3 dagene :D

Ja, jeg bytter uke på tirsdager, men har termin på en fredag. Langfredag, faktisk. :P

Jeg vil også si at en måned er fra feks 1 til 1:) Da lillemor va liten baby, ble hun 4 uker før hun ble 1mnd, hun er født 27, og ble jo ikke en mnd før 27 mnd etter om du skjønner :p

Back
Topp