2. legetime og blod i urinen - hva betyr det?

Mae

Glad i forumet
Septemberlykke 2015
Nettopp kommet hjem fra 2. svangerskapskontroll. Hadde litt artig da legen målte magen min tre ganger med forskjellige mål hver gang. ;-) Litt stor mage mente hun, så hun målte til hun fikk målet å klaffe helt øverst på kurven. Tydelig hun ikke gjør det der hver dag.

Så det som jeg funderer litt på nå etterpå; leverte prøve til lab etter legetimen der de konstatert blod i urinen. Avtale om å levere ny prøve om noen dager...men er det noen som vet hva det kan bety? Føler meg jo helt frisk og fin, så det eneste jeg kan tenke er at det eventuelt er en uvi som jeg ikke merker noe av... Flere som har (hatt) det?
 
Har hatt. Var vanlig fikk jeg beskjed om.
 
jeg hadde også blod i urinen på forrige legesjekk, men de bare sendte den inn til dyrking for å se om det var forrurensning eller uvi. Hørte ikke noe mer og neste legesjekk så var det ikke blod i urinen. Så tror ikke det er noe skummelt med mindre det kommer noe mer eller du får større utslag på neste urinprøve. Jeg hadde bare det svakeste utslaget sa hun på labben. 
 
har hatt.. veldig vanlig.. min ble sendt på dyrking og fikk beskjed om at den var fin.
har ikkje hatt noe siden. tror det er uvi den viser.
 
Det kan vaere UVI, små blødninger fra kjeden e.l. eller forurensning. Det er likevel så små mengder som skal til før det vises på stix så det er ingen fare uansett hva det er. Har du synlige blødninger ville jeg kontaktet legen igjen. Om det er en UVI ringer legen deg og ber deg hente resept på (evt sender til ditt apotek) penicillin etter resistent mønster.
 
Back
Topp