2 lange uker

2 søte små

Forumet er livet
Januarskatter 2015
Augustbarna 2021
Jeg har begynt ferien og gubben begynner ikke sin før om 2 uker. Vi får 1 hel uke sammen før min ferie er over. Og dette merker jeg blir 2 laaange uker før gubben starter ferien. Storebror på 3.5 år er egentlig den letteste å ha med å gjøre men er allikevel full i trass og kan plutselig eksplodere i ett forrykende humør om han ikke får viljen sin. Det kan være om lillebror på nesten 2 år skal sove og jeg legger lillebror i vognen, dette er selvsagt galt siden storebror vil ha vognen. Å prate med han funker ikke når han er slik da han hyler som om hele nabolaget skulle høre han. Lillebror derimot er slik sett den roligste men den som vimser mest, og som lukker ører og øyne og kan finne på å springe rett ut i veien uten å se seg for etter bil. Å rope på han funker ikke da en skulle tro han mangler ører og hørsel. Så totalt sett blir det 5 laaange uker med humørsyke unger, dårlig mor, ikke så mange planer og selvsagt ikke ferie samtidig som venner med jevnaldrende barn. De som har ferie sånn noenlunde samtidig som oss reiser vekk store deler av ferien.

Blæææh, dagens utblåsning med en sutrete unge på rommet som klager fordi lillebror har vognen som han ville ha
 
Hva med å prate med storebror på forhånd? Fortelle hva som skal skje, uansett gjøremål? Unger liker å vite hva som skjer rundt seg, og dette er de (som oftest) også vant til fra barnehagen. Storebrødre liker også å hjelpe til, så den rollen bør jo alltids øves på litt.
Mulig du gjør alt dette, altså [emoji4]
Si at når lillebror skal sove, så kan dere finne frem ei bok, puslespill, bake boller, bygge lego eller noe annet?
Få ham opptatt med noe annet når du skal legge lillebror.

Del dere litt i to en dag innimellom i ferien?
Du kan ta med den ene tassen på stranda/annet?
Har dere besteforeldre som kan ta dem et par dager, slik at dere kan få litt kjærestetid?
 
Back
Topp